eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010

Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010

2010-09-16 09:40

Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010

Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Wraz z sierpniem minął trzeci miesiąc ścisłego sezonu turystycznego. Przed nami wieńczący go wrzesień. Zanim pokusimy się o podsumowanie całości przyjrzyjmy się sierpniowi. Kto zyskał, a kto stracił? Dokąd, z kim, na ile i za ile? Jakie biura, oferty i rezydentów cenią najbardziej klienci internetowi? Oto analiza sierpniowych wyborów zakupowych klientów portali Wakacje.pl i EasyGo.pl.

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2009

Jak i z kim?

fot. mat. prasowe

Skład osobowy rezerwacji

Skład osobowy rezerwacji

Najczęściej podróżujemy w parach. W sierpniu wakacyjny wyjazd we dwoje wybrało aż 68 proc. klientów Wakacje.pl i EasyGo.pl. To o 6 proc. więcej niż przed miesiącem, ale jednocześnie o 3 proc. mniej niż przed rokiem. Podobnie jak w lipcu tego roku, także w sierpniu podskoczyły statystyki wyjazdów rodzinnych. Nie ma się czemu dziwić, w końcu sierpień to czas wakacji szkolnych.

W składzie osobowym 2+1 (rodzice i jedno dziecko) wybrało się na urlop 10 proc. kupujących (rok wcześniej było to 8 proc.), a w segmencie 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) 3 proc. klientów (przed rokiem 2 proc.). Single, małe grupy (5 osobowe) oraz inne formy rezerwacji (np. 3 lub 4 dorosłych) pozostały na tym samym progu wyborów co przed rokiem.

Za ile?

245 zł - o tyle obniżyła się średnia wartość dokonywanych rezerwacji w sierpniu. W tym roku było to nominalnie 5063 zł, a w roku 2009 - 5308 zł. Warto przypomnieć, że to w tym roku, a zwłaszcza w okresie wakacji szkolnych, powtarzająca się sytuacja. W lipcu różnica pomiędzy rokiem 2010, a 2009 wynosiła - 24 zł. Wakacje 2010 są więc nieznacznie tańsze od tych sprzed roku.

fot. mat. prasowe

Wartość rezerwacji

Wartość rezerwacji

Zaniżenie średniej wartości rezerwacji wpłynęło widocznie na zbiorcze dane porównawcze. Jeszcze w lipcu tego roku oferty powyżej 5 tys. zł wybierało aż 30 proc. klientów. W sierpniu notujemy spadek w tej kategorii o 5 proc. Rok temu oferty powyżej 5 tys. zł wybrało 27 proc. kupujących, w tym roku 25 proc. klientów.

Tylko o 3 proc. mniej w zestawieniu uzyskała kategoria z przedziałem kwotowym 3-4 tys. zł (22 proc.), a o 7 proc. mniej przedział 2-3 tys. zł i oferty z grupy do 2 tys. zł. (18 proc.) Z analizy wynika, że po propozycje z grupy cenowej 4-5 tys. zł sięgnęło w tym roku 17 proc. klientów i było to o 2 proc. mniej niż w sierpniu 2009 roku.

Na ile?

fot. mat. prasowe

Długość pobytu

Długość pobytu

O 7 proc., rok do roku, podskoczyła w statystykach grupa podróżników odpoczywających przez 7 dni. W sierpniu tego roku było ich 68 proc. (w roku 2009 – 61 proc.). Automatycznie spadła ilość rezerwacji 14-dniowych. O 6 proc. w porównaniu z sierpniem 2009 roku. 1 proc. straciły także inne, mniej standardowe okresy pobytowe.
Krócej, ale częściej niż raz w roku. To już nie wyjątek, ale powtarzająca się tendencja wypoczynkowa wśród naszych rodaków.

Kierunki POP Turystyki

Egipt, Turcja i Tunezja w górę, Grecja niestety w dół. Hellada, jeden z ulubionych kierunków wypoczynkowych naszych rodaków niestety zaczyna wyraźnie przegrywać. Chciałoby się powiedzieć, że na własne życzenie. Grecy, przechodzący w tym roku problemy gospodarcze i monetarne nie chcą lub nie potrafią wzmacniać zainteresowania swoją ofertą poprzez pozytywnie konstruowaną komunikację, uspokajając w ten sposób rozchwiane medialnie nastroje. Rok temu Grecja zajmowała 2 pozycję sierpniowego zestawienia z 20 proc. udziałem w wyborach klientów. W tym roku jest dużo gorzej. Hellada straciła 4 proc. klientów i spadła na 4 pozycję sierpniowego rankingu (16 proc.).

fot. mat. prasowe

POP turystyka

POP turystyka

Wyniki analizy pokazują, że liderem zestawienia pozostaje Egipt. Co prawda stracił on, rok do roku, 1 punkt procentowy, ale zyskał 2 proc. klientów w stosunku do lipca tego roku (26 proc. wyborów). Porównując miniony miesiąc do analogicznego sprzed roku, Turcja podskoczyła o 2 punkty (na 22 proc.), a Tunezja o 3 (na 18 proc.). Hiszpania co prawda spadła o 1 pozycję w zestawieniu, ale statystycznie zyskała 1 proc. zainteresowanych jej ofertą klientów (7 proc.)

 

1 2 3

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: