eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Biura podróży w Internecie: które najpopularniejsze?

Biura podróży w Internecie: które najpopularniejsze?

2013-07-09 13:54

Biura podróży w Internecie: które najpopularniejsze?

Głos konsumenta słyszalny w sieci to wielka szansa dla biur podróży ©  Franck Boston - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W pełni wakacyjnego sezonu Instytut Monitorowania Mediów wykonał ciekawą symulację odnośnie biur podróży. Okazuje się, że popularność danego biura podróży w dyskusjach internautów dokładnie odzwierciedla pozycję w rankingu branżowym. Czołówkę biur podróży zarówno jeśli chodzi o pozycję w rankingu jak i zasięg dyskusji w sieci stanowią: Itaka, TUI oraz Rainbow Tours.

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VI 2013

Analitycy IMM, bazując na danych dotyczących skali dyskusji w internecie, wynikach tegorocznego rankingu Wiadomości Turystycznych oraz wysokości cennikowych wydatków reklamowych biur podróży w prasie, radio i TV sprawdzili, że istnieje ścisła zależność między liczbą wzmianek internautów na temat określonych biur podróży a wysokością obrotów touroperatorów. Podobnej korelacji nie ma jednak między wielością dyskusji w sieci a wysokością wydatków reklamowych w tym samym czasie, chociaż też można zauważyć pewne zależności. Punktem wyjścia do analiz była lista TOP 10 firm uwzględnionych w rankingu wg najwyższych obrotów biur podróży za 2013 r.

Ta sama pozycja w rankingu i w zestawieniu firm o największej skali dyskusji wśród internautów to efekt swoistego sprzężenia zwrotnego, bardzo ważnego dla firm z branży, która praktycznie w każdym sezonie boryka się ze spektakularnymi bankructwami kolejnych podmiotów.

Zainteresowani bezpieczną, atrakcyjną i korzystną cenowo ofertą potencjalni klienci proszą innych internautów o weryfikację ich wiedzy o konkretnym biurze podróży, które znali dotychczas tylko ze słyszenia bądź reklam. Coraz częściej też -szczególnie jeśli nie mają dużej znajomości rynku - proszą o polecenie im konkretnych touroperatorów nie tylko wśród znajomych na Facebooku, ale też np. na forach internetowych.

fot. Franck Boston - Fotolia.com

Głos konsumenta słyszalny w sieci to wielka szansa dla biur podróży

Zasięg dobrej opinii może być szeroki jak nigdy dotąd i przynosić coraz większe zyski i.. kolejne dobre opinie, które przyciągną kolejnych klientów.


Głos konsumenta słyszalny w sieci to wielka szansa dla biur podróży – zasięg dobrej opinii może być szeroki jak nigdy dotąd i przynosić coraz większe zyski i.. kolejne dobre opinie, które przyciągną kolejnych klientów. Nieskrępowany głos w mediach społecznościowych to też oczywiście i zagrożenie – niezadowolony klient nie omieszka podzielić się swoim rozczarowaniem czy złością. Wszystko tak naprawdę leży w rękach samych biur podróży: transparentne działania, otwartość i szczerość pomogą w dialogu nawet z trudnym klientem.

fot. mat. prasowe

Popularność biur podróży w internecie

Okazuje się, że popularność danego biura podróży w dyskusjach internautów dokładnie odzwierciedla pozycję w rankingu branżowym. Czołówkę biur podróży zarówno jeśli chodzi o pozycję w rankingu jak i zasięg dyskusji w sieci stanowią: Itaka, TUI oraz Rainbow Tours.


Podstawą pozostaje we wszystkich wymienionych przypadkach dobry „nasłuch” na swój temat we wszystkich zakątkach sieci, nie tylko na własnym fanpage’u. To pozwoli szybko zareagować zarówno na pozytywny jak i negatywny wpis na nasz temat, pomóc osobie szukającej oferty czy po prostu – sprawdzić o czym marzą Polacy na wakacjach.

fot. mat. prasowe

Pozycja w rankingu + wydatki na reklamę

Punktem wyjścia do analiz była lista TOP 10 firm uwzględnionych w rankingu wg najwyższych obrotów biur podróży za 2013 r.


O analizie
Próbę badawczą stanowiły ogólnodostępne wpisy internetowe (portale oraz social media) zebrane za pomocą narzędzia do monitoringu internetu aMI oraz cennikowe wydatki reklamowe biur podróży w prasie, radio i telewizji przeanalizowane za pomocą systemu do monitoringu reklam admonit Instytutu Monitorowania Mediów. Pod uwagę wzięto okres od 25 maja a 26 czerwca 2013 oraz nazwy biur podróży znajdujące się w TOP 10 rankingu Wiadomości Turystycznych z 2013r.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: