eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010

Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010

2010-11-09 09:39

Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010

Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Październik, podobnie jak kwiecień i maj, niesie ze sobą mnóstwo atrakcji dla osób swobodnie operujących czasem urlopowym. Temperatura spada o kilka stopni i staje się idealna dla turystyki poznawczej. Hotele są mniej oblężone i wyciszone. Restauracje bez problemu oferują wolne miejsca z widokiem na zatokę, a handel i lokalni usługodawcy turystyczni są dużo bardziej skłonni do negocjacji. Październik to także początek zakupów ofert zimowych i egzotycznych. Kto w minionym miesiącu zyskał, a kto stracił? Dokąd, z kim, na ile i za ile? Jakie biura, oferty i rezydentów cenią najbardziej klienci internetowi? Wakacje.pl i EasyGo.pl, jak co miesiąc dokonały analizy wyborów zakupowych swoich klientów.

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010

Jak i z kim?

fot. mat. prasowe

Skład osobowy rezerwacji

Skład osobowy rezerwacji

W aspekcie składu osobowego dokonywanej rezerwacji, w październiku 2010 niewiele się zmieniło. Z przeprowadzonej analizy wynika, że podobnie jak w poprzednich miesiącach ścisłego sezonu turystycznego, a także w tym samym miesiącu roku ubiegłego, najczęściej podróżowaliśmy w parach. W tym sezonie było to 65 proc. wszystkich wyborów klientów internetowych (w roku 2009 – 66 proc.).

O 1 proc. zyskały natomiast, w zestawieniu porównawczym, wyjazdy singli i mini zespołów rodzinnych 2+2 (rodzice i dwoje dzieci). O 3 proc. zyskały wyjazdy w składzie osobowym 2+1 (rodzice i jedno dziecko), a małe grupy do 5 osób w jednej rezerwacji zostały na tym samy, 1 proc. poziomie, co w roku ubiegłym.

Za ile?

fot. mat. prasowe

Wartość rezerwacji

Wartość rezerwacji

Oferta październikowa była droższa niż ta sprzed roku. W tym sezonie klienci internetowi wydawali na zakup wycieczki średnio 4816 zł. Przed rokiem było to 4510 zł. Różnica 306 zł, rok do roku, to lekko ponad 6 proc. skok kwoty w górę. Przypomnijmy, że średnia wartość rezerwacji za ścisły sezon turystyczny (czerwiec – wrzesień 2010) spadła w porównaniu z sezonem 2009 o 156 zł.

Odzwierciedlenie droższych wyborów znajdujemy w analizie porównawczej progów zakupowych. Z raportu wynika, że po oferty najdroższe, w cenie powyżej 5 tys. zł sięgnęło w tym roku 34 proc. klientów. To o 4 proc. więcej niż przed rokiem. O 2 proc. zyskały także oferty z przedziału cenowego 3 – 4 tys. zł. Takie w tym sezonie wybrało 22 proc. klientów. Straciły natomiast wyjazdy z przedziałów 4 – 5 tys. zł (z 20 na 17 proc.), 2 – 3 tys. zł (z 18 na 16 proc.) i poniżej 2 tys. zł (z 12 na 11 proc.).

Na ile?

fot. mat. prasowe

Długość pobytu

Długość pobytu

Prawie trzy czwarte (dokładnie 71 proc.) klientów obu portali wybrało w październiku odpoczynek przez 7 dni. O 5 proc. spadła wartość wyjazdów 14-dniowych na korzyść innych, mniej standardowych form czasowych. To pierwszy wyraźny znak, że zaczyna się sezon oferty narciarskiej (propozycje nawet 3 dniowe) i pobytów egzotycznych (najczęściej dłuższych).

Kierunki POP Turystyki

Październik to pierwszy miesiąc, w którym w POP turystyce pojawiają się kierunki zimowe. Mamy zatem kolejny sygnał wyraźnych zmian sezonowych. W minionym miesiącu na 4 miejscu kierunkowego TOP5 znalazły się Włochy. I to już zdecydowanie jako kierunek zimowy – co łatwo stwierdzić, chociażby po analizie najczęściej wybieranych hoteli.

fot. mat. prasowe

POP turystyka

POP turystyka


 

1 2 ... 4

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: