eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Innowacje marketingowe

Innowacje marketingowe

2010-09-29 12:55

Przeczytaj także: Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?


19 regionalnych smaków Kit Kat w Japonii

Naśladując lokalne podejście barów oferujących słodki asortyment, Nestle wprowadziło 19 nowych smaków Kit Kat, które mają odzwierciedlać różnice w gustach wielbicieli tej marki w różnych regionach Japonii. W każdym z wyszczególnionych regionów jest sprzedawany jeden konkretny smak opracowany na podstawie wiedzy o ulubionych słodyczach mieszkańców. Na wyspie Hokkaido króluje batonik o smaku melona i prażonej kukurydzy, Yokohama ma swój truskawkowy sernik, Yamagata – wiśniowy batonik, a w regionie Kanto uwielbiane są słodkie ziemniaki i czarne jagody.

Organiczna zupa na rowerze

SoupCycle to firma z Oregonu zajmująca się produkcją zup wytwarzanych z tylko i wyłącznie organicznych produktów uprawianych lokalnie. Zupa jest dostarczana przez rowerowych kurierów do osobom, które uprzednio zamówiły jej dostawę. Osoby mieszkające lub pracujące w rejonie obsługiwanym przez firmę SoupCycle muszą składać zamówienia z tygodniowym wyprzedzeniem, by umożliwić producentowi nabycie odpowiednich składników od miejscowych farmerów i przygotowanie pysznej i zdrowej zupy.

Telefony ładowane bezprzewodowo

Fiński producent mebli Powerkiss wynalazł sposób na bezprzewodowe ładowanie telefonów komórkowych za pośrednictwem wytwarzanych przez siebie elementów wyposażenia wnętrz. Technologia Powerkiss działa dwustronnie: z jednej strony gromadzi energię elektryczną na powierzchni danego mebla, z drugiej – przekazuje ją do dowolnego urządzenia elektronicznego. Aby naładować np. telefon komórkowy, wystarczy umieścić maleńkie urządzenie umożliwiające odzyskanie energii, np. z blatu stołu, i przekazanie jej telefonowi.

Wyścig innowacji XXI wieku wymaga od firm wypracowania solidnej bazy doświadczeń i świeżych, oryginalnych pomysłów. Innowacje te muszą odzwierciedlać najnowsze trendy społeczne, demograficzne, kulturowe – choćby trend poprawności ekologicznej, który zagościł na dobre kilka lat temu. Stał się naturalny, akceptowany i wymagany przez konsumentów. Nic więc dziwnego, że jego tendencje rozwojowe ciągle rosną i przybierają coraz to nowsze i ciekawsze formy.

Warto zatem pamiętać, iż pomysły mogą mieć swoje źródło w najdziwniejszych miejscach i czasie.


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: