eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaPrzemysł › Zdrowa żywność od PepsiCo

Zdrowa żywność od PepsiCo

2010-02-09 13:15

PepsiCo wprowadzi na rynek nowe przekąski i inne produkty. Chce umocnić swoją pozycję lidera, zmienić skład produktów na bardziej zdrowy oraz zainwestować w badania.

Przeczytaj także: Rozwija się rynek napojów prozdrowotnych

PepsiCo kontynuuje zmiany swoich produktów w ramach Frito Lay, dostosowując ofertę do rosnących oczekiwań konsumentów w dziedzinie zdrowia i walorów dietetycznych. W 2010 roku firma zainwestuje ponad 20 milionów euro w budowę centrum badawczego w Hamburgu, którego zadaniem jest opracowywanie nowych receptur przekąsek na potrzeby rynku europejskiego.

- Jako wiodący światowy producent żywności i napojów chcemy oferować konsumentom coraz bardziej nowoczesne produkty – powiedziała Małgorzata Skonieczna, dyrektor external communications w europejskim oddziale PepsiCo.
W ostatnich latach w ramach zmian przekąsek zwiększono zawartość mieszanki olejów słonecznikowych w chipsach marek Lay’s i Cheetos do 32 proc., co obniżyło zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych o 25 proc.. W chipsach Cheetos obniżony został poziom zawartości tłuszczu o 10 proc., w chipsach marki Mr. Snaki oraz w Popcornie o 25 proc.. Z produktów usunięte zostały konserwanty, sztuczne barwniki i sztuczne aromaty.

Inna spółka z grupy, Pepsi-Cola General Bottlers Poland, zajmująca się za produkcją napojów na rynek polski, wprowadziła w 2009 r. nową markę wody źródlanej Górska Natura oraz nowy smak herbaty mrożonej Lipton Ice Tea Green Apple. Ostatnią nowością była woda smakowa Górska Natura bez dodatku cukru i z dodatkiem witaminy C i antyoksydantów.

W 2008 r. PepsiCo uruchomiło zostały dwie nowe aseptyczne linie produkcyjne: w fabryce w Michrowie do produkcji herbaty Lipton Ice Tea bez dodatku konserwantów oraz Elopak do produkcji soków Toma w opakowaniach 1 l.. W 2010 r. zostanie zakończona modernizacja linii produkcyjnych w dwóch zakładach Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim.

- Rok 2010 powitaliśmy wprowadzając w Polsce nowe logo Pepsi, w zgodzie z globalną strategią odświeżenia marki. W lutym wprowadzamy Lay’s Prosto z Pieca, pierwsze na polskim rynku pieczone chipsy ziemniaczane, które zawierają 70 proc. mniej tłuszczów niż tradycyjne smażone chipsy ziemniaczane – powiedziała Małgorzata Skonieczna.
Przeczytaj także: Producenci napojów a kryzys Producenci napojów a kryzys

oprac. : Handel-Net.pl Handel-Net.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: