eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › System wartości w firmach 2009

System wartości w firmach 2009

2009-12-04 14:00

Przeczytaj także: Jakość a system wartości firmy


Ponadto z raportu wynika, że:
  • Satysfakcja klienta ciągle zajmuje wysoką pozycję we wszystkich krajach z wyjątkiem Hiszpanii oraz Włoch.
  • Przejrzystość pozostaje jedną z najważniejszych wartości dla firm międzynarodowych. Zajmuje również wysoką pozycję we Francji oraz w Wielkiej Brytanii.
  • Wartość, jaką jest środowisko była często podkreślana w Austrii oraz w Hiszpanii.
  • Odpowiedzialność społeczna zdobyła wysoki wynik w Niemczech i w Holandii, dzięki czemu znalazła się w tej grupie.
  • Sukces stanowi bardzo silną wartość na Ukrainie (2. miejsce), z czego w dużej mierze wynika tak wysoka pozycja tej wartości w ogólnym rankingu.
  • Know-how to istotna wartość na Ukrainie (4. miejsce), w USA, Austrii oraz w Niemczech.
Strong values (Silne wartości)

W raporcie określona została również trzecia grupa, zawierająca 3 wartości (zajmujące pozycje od 8. do 10.), które w 11 krajach oraz w firmach międzynarodowych są wymieniane przez firmy rzadziej, ale w co najmniej 10% przypadków.
  • Odpowiedzialność jest wartością, którą czasem trudno oddzielić od odpowiedzialności społecznej, jest ważną
    wartością w Niemczech, Francji oraz w Hiszpanii i firmach międzynarodowych.
  • Duch współpracy (2. pozycja we Francji) zajmował wysokie miejsce w firmach międzynarodowych.
  • Szacunek zajmuje drugą pozycję w firmach międzynarodowych oraz 4. we Francji.
Corporate Values Index 2009: Polska

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze wartości - Polska na tle świata

Najpopularniejsze wartości - Polska na tle świata

Odsetek firm definiujących własny zestaw wartości w Polsce jest dużo niższy niż w innych krajach świata i wynosi zaledwie 29,5% firm. Wskaźnik ten jest ponad 2-krotnie niższy niż średnia światowa (77,5%). Należy jednak zwrócić uwagę, że w stosunku do badań przeprowadzonych dwa lata temu liczba firm definiujących wartości wzrosła. W 2006 roku odsetek firm definiujących wartości wynosił 21,7%.

W Polsce na 349 przebadanych firm, tylko 103 (czyli 29,5%) jasno deklaruje, że posiada własny system wartości.

Tak jak w roku 2006 rankingi wartości polskich firm są dość bliskie ogólnemu profilowi i 5 najwyższych wartości jest takich samych. Dwie wartości, które otrzymały wynik powyżej tych odnotowanych w innych krajach to etyka (17,5%) i duch przedsiębiorczości (11%).

Raport podaje, iż można również wskazać, iż podtrzymywany rozwój i środowisko osiągają w Polsce wyniki powyżej średniej, podczas gdy odpowiedzialność społeczna poniżej średniej. W roku 2009 Polska wychodzi powyżej średniej w przypadku Moral values. Przejrzystość zajmuje 4. miejsce, etyka 8. (porównywalne do 18. w rankingach ogólnych). Wartości dot. relacji mają również duże znaczenie, chociaż w mniejszym stopniu: szacunek na miejscu 9., zaufanie na 10.

Informacje o badaniu
Raport „Corporate Values Index 2009” przygotowany pod patronatem PKPP Lewiatan to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ostatniego roku w 11 krajach świata, m.in. w Polsce, Francji, Niemczech, we Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, w Indiach i USA. Badanie objęło największe przedsiębiorstwa z 14 branż. Projekt zrealizowały firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: