Reklama tradycyjna a marketing internetowy
2009-09-17 01:10
Przeczytaj także: Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
Stare zasady marketingu
- Marketing znaczył tyle samo co reklama (i kreowanie marki).
- Reklama apelowała do masowego odbiorcy.
- Reklama polegała na przeszkadzaniu ludziom tak, aby skierowali swoją uwagę na jej przekaz.
- Reklama była jednokierunkowa: od firmy do konsumenta.
- Reklama polegała wyłącznie na sprzedaży produktu.
- Reklama była oparta na kampaniach o ograniczonym czasie istnienia.
- Kreatywność uznawana była za najważniejszy czynnik reklamy.
- Dla agencji reklamowej ważniejsze było zdobycie nagrody branżowej niż to, aby jej klient pozyskał nowych konsumentów.
- Reklama i PR stanowiły osobne dyscypliny, zarządzane przez różnych ludzi o odrębnych celach, strategiach i kryteriach oceny.
fot. mat. prasowe
Nowe zasady marketingu i PR
oprac. : Wolters Kluwer Polska
Przeczytaj także
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
-
Rynek reklamy napędzany przez online
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
-
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?