eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Dbaj o wizerunek firmy w Internecie

Dbaj o wizerunek firmy w Internecie

2009-02-11 00:49

Przeczytaj także: Szukanie pracy a opinie o firmie w Internecie

Według dr Leslie Gaines-Ross, jesteśmy świadkami fenomenu, który nie istniał jeszcze w ubiegłej dekadzie: „Maile wewnętrzne wydostają się poza struktury firmy, negatywne opinie nie w pełni usatysfakcjonowanych klientów, narzekania rozczarowanych pracowników i szkodzące firmie opinie każdej innej osoby, która wypowiada się na forach internetowych. Proponowany przez nas sposób zarządzania wizerunkiem firmy zaczyna się od podstawowych narzędzi ostrzegawczych, poprzez przyglądanie się reputacji, jaką cieszy się firma w Internecie, do szybkiej reakcji na daną kryzysową sytuację, nie może być bardziej precyzyjny.”

Potencjał Internetu w kształtowaniu reputacji firmy

Badanie porusza różnorodne zagadnienia, m.in. jak kadra zarządzająca może wykorzystać Internet do budowania czy podtrzymywania reputacji firmy. Gdy zapytano głównych menadżerów korporacji o efektywność Internetu jako źródła poszukiwań ocen wizerunku firm, zgodnie przyznali, że Internet najbardziej przydaje się przy szukaniu potencjalnych rywali (64 proc.) i partnerów biznesowych (60 proc.), śledzeniu uwag klientów (63 proc.) czy wyszukiwaniu możliwości zatrudnienia (60 proc.).

fot. mat. prasowe

Użyteczne informacje dostępne w Internecie

Użyteczne informacje dostępne w Internecie

Co ciekawe, prezesi globalnych korporacji są już mniej skłonni, aby uznać Internet jako użyteczne narzędzie do oceny przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu, organizacji charytatywnych oraz grup aktywistów czy organizacji pozarządowych. „Być może menadżerowie mają mniej pytań dotyczących zagadnień odpowiedzialności społecznej firm lub też podejrzewają, że firmy mogą czasami łatwo ukryć swoje zobowiązania poprzez propagowanie inicjatyw społecznej odpowiedzialności biznesu” – powiedziała Gaines-Ross. „Możliwe jest również to, że menadżerowie pozostawiają zagadnienia związane ze społeczeństwem czy środowiskiem swoim podwładnym i doradcom, którzy są zatrudniani po to, aby zająć się szczegółami odpowiedzialności korporacyjnej”

Można dostrzec, że kadra zarządzająca wierzy, że tylko 49 proc. informacji na firmowych forach jest zgodna z rzeczywistością, a dużo mniejsza ilość, bo tylko 14 proc., stanowi wiarygodne źródło pozyskiwania prawdziwych informacji o firmie.

Strategie w zarządzaniu wizerunkiem formy online

Bazując na badaniu porównawczym przeprowadzonym przez Weber Shandwick we współpracy z Economist Intelligence Unit, agencja doradza wszystkim (bez wyjątku) organizacjom, aby uzbroiły się w cierpliwość i zaczęły zarządzać swoim wizerunkiem online. Proponowane strategie polegają na monitorowaniu reputacji firmy w Internecie, zastosowaniu komunikacji online i offline w odpowiedniej proporcji, przeszukiwaniu Internetu w celu wykrycia grożącego firmie ryzyka, pozycjonowaniu stron w przeglądarkach internetowych, wykupywaniu domen i prowadzeniu dialogu z pracownikami i rzecznikami przed pojawieniem się problemu, ale także w trakcie jego trwania.

Informacje o badaniu
"Ryzykowny Biznes: reputacja online" to badanie przeprowadzone wśród 703 starszych menadżerów z 62 krajów (a w tym z Ameryki Płn., Europy i Azji). Ankieta online była dostępna w czerwcu i lipcu 2008 roku.


poprzednia  

1 2

Symantec: spam II 2009

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: