eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wizerunek firmy w Internecie istotny

Wizerunek firmy w Internecie istotny

2009-04-14 14:14

Wizerunek firmy w Internecie istotny

Czy na to jak postrzegasz firmę, ma wpływ strona internetowa firmy? Źródło: Centrum Nowej Technologi © fot. mat. prasowe

Centrum Nowej Technologii przeprowadziło badanie dotyczące wizerunku firm w Internecie. Wyniki pokazały jak ważną rolę w biznesie odgrywa e-wizerunek.

Przeczytaj także: Dbaj o wizerunek firmy w Internecie

W badaniu postawione zostały następujące pytania:
  • „Wyobraź sobie, że jakaś firma jest aktywna na forum internetowym i zamieszcza dużo wpisów. Czy skorzystałbyś/skorzystałabyś z oferty takiej firmy, dlatego, że pomaga i doradza użytkownikom forum?”
  • „Czy wizerunek firmy ma wpływ na to, czy skorzystasz z jej oferty?”
Na pierwsze pytanie ponad 80% ankietowanych odpowiedziało „tak”. Na drugie, taką odpowiedź udzieliło ponad 92,5%. Wśród tych co odpowiedzieli twierdząco na pierwsze pytanie, ponad 50% docenia, że firma jest nowoczesna i wykorzystuje forum, jako kanał komunikacji z klientem. Ponad 23,5% ma świadomość, że firma robi to wyłącznie w celach reklamowych, ale docenia taki pomysł, natomiast 23,81% respondentów w ogóle nie dostrzega w działalności na forach ukrytej reklamy i docenia, że firma chce pomóc i doradzić, a nie reklamować się.

Na pytanie „Czy na to jak postrzegasz firmę, ma wpływ strona internetowa firmy?”, 56,13% wskazało, że jest to równie ważne, jak prezentacja firmy w świecie realnym. 35,82% wskazało, że bierze to pod uwagę, ale nie jest to bardzo ważne. Dla 6,13% osób strona internetowa nie ma znaczenia, a 1,92% wskazało, że jest to najistotniejszy czynnik.

fot. mat. prasowe

Czy na to jak postrzegasz firmę, ma wpływ strona internetowa firmy? Źródło: Centrum Nowej Technologi

Czy na to jak postrzegasz firmę, ma wpływ strona internetowa firmy? Źródło: Centrum Nowej Technologii, badanie „Wizerunek firm w Internecie” 2008

Michał Łebkowski, Dyrektor Generalny Centrum Nowej Technologii, tak komentuje wyniki badań: "Prawie 60% osób korzystających z Internetu postrzega firmy przez pryzmat ich stron www, a dla ponad 92,5% internautów wizerunek firmy ma wpływ na to, czy skorzysta się z jej usług. Wydaje się zatem, że tworzenie odpowiedniego wizerunku przez Internet może być kluczową przewagą konkurencyjną, zwłaszcza w czasach kryzysu, gdzie firmy czeka albo ostra wojna cenowa, albo przyciąganie klienta wartością dodaną i siłą marki, a do tego niezbędna jest kreacja wizerunku. Do tej pory e-wizerunek, czyli tworzenie image'u za pomocą Internetu, był niedoceniany w polskich firmach. Może czas najwyższy to zmienić?

Przykładowo dbanie o wizerunek na forach internetowych nie jest zbyt kosztownym zajęciem, a jak pokazało badanie, uczestnictwo firmy na forach internetowych może być czynnikiem decydującym o skorzystaniu z jej usług dla ponad 80% internautów. Prawie co czwarty z tej grupy w ogóle nie bierze takiej formy promocji za reklamę, a dla ponad połowy z nich, jest to nowoczesna forma komunikacji z klientem."

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: