eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama internetowa odporna na kryzys

Reklama internetowa odporna na kryzys

2008-10-31 13:29

Przeczytaj także: Rynek reklamy online 2009: będą cięcia


Wiosną 2008 r., Forrester Research przeprowadziło badanie wśród 333 przedsiębiorców zatrudniających 200 lub więcej pracowników, zadając bardzo znaczące pytanie: "W jaki sposób zmieniłbyś swój model wydatków online, w warunkach recesji gospodarczej, która miała by trwać następne sześć miesięcy?" Ponad jedna czwarta badanych mimo wszystko planowała zwiększyć wydatki na reklamę internetową a tylko 13% chciało je ograniczyć. Decyzji nie potrafiło podjąć 15% respondentów.

Jeszcze bardziej optymistyczne nadzieje związane z wydatkami online przyniosło badanie Epsilon CMO, przeprowadzone w sierpniu 2008 r. Wśród 175 członków personelu najwyższego szczebla zarządzania, 63% spodziewało się zwiększenia nakładów na marketing online w 2008 r. Tylko 14% zamierzało je ograniczyć.

Najnowsze badanie z października 2008 r., które wśród 600 przedsiębiorców z USA przeprowadziło MarketingProfs wykazało, że w reakcji na spowolnienie gospodarcze 60% przedsiębiorców planuje zwiększyć wydatki na reklamę internetową.

Zdaniem analityków przedsiębiorców powinno się spytać wprost: "Co takiego stoi za tak pozytywną prognozą wydatków na reklamę online, zwłaszcza w chwili, w której kryzys finansowy jest dla tradycyjnych mediów miażdżącym ciosem?" Powodów jest siedem:
  • Internet jest z natury bardziej wymiernym i wytłumaczalnym medium niż te tradycyjne.
  • Internet pozwala na lepsze i bardziej bezpośrednie dotarcie do klienta niż inne media. Ogranicza to marnowanie czasu i pozwala zaoszczędzić pieniądze.
  • Internet jest interaktywny i przez to w większym stopniu umożliwia zaangażowanie klientom i przedsiębiorcom.
  • Zwłaszcza wśród młodszych klientów, Internet jest medium, któremu poświęcają oni najwięcej czasu. Badania statystyczne wykazały, że młodzież spędza więcej czasu w tygodniu surfując w Internecie, niż oglądając telewizję.
  • Internet umożliwia kontrolę zachowań użytkowników i przez do dostarcza przedsiębiorcom nowych możliwości stania się jedną ze stron dyskusji o ich zainteresowaniach, nastawieniu, planów związanych z zakupami czy nawet upodobaniami marki.
  • Fenomen Web 2.0, za którym idą blogi, społeczności internetowe i serwisy jak Twitter dają przedsiębiorcom szansę uzyskania szerokiego wglądu w zachowania i oczekiwania klientów.
  • Internet w przeciwieństwie do innych mediów pozwala przedsiębiorcom poznać oczekiwania klientów od początku do końca cyklu zakupu, od początkowego zainteresowania, przez gromadzenie informacji dotyczących sprzedaży aż po odpowiedź zwrotną po zakupie.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: