eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Promocja przez wyszukiwarki

Promocja przez wyszukiwarki

2003-11-05 00:45

Przeczytaj także: Czym jest marketing wirusowy?



Struktura adresów URL oraz nazewnictwo katalogów i plików
Jedna z dozwolonych technik pozycjonowania polega na stosowaniu przemyślanej polityki nazywania plików i katalogów tworzących serwis WWW. Zastosowanie katalogów związane jest z opracowaniem struktury serwisu, gdzie pliki pogrupowane są tematycznie w osobnych katalogach.

Przykład:
http://www.domena.com/e-marketing/marketing-wirusowy.html
http://www.domena.com/zarzadzanie-trescia/reddot.html

Inną możliwością budowy adresów URL na podstawie struktury katalogów jest zastosowanie różnych poddomen dla różnych katalogów stworzonych na serwerze.

Przykład:
http://e-marketing.domena.com/
http://zarzadzanie-trescia.domena.com

W tym przypadku istotne jest, aby liczba członów w adresie URL była jak najmniejsza, gdyż najczęściej wyszukiwarki biorą pod uwagę drugi i trzeci człon adresu licząc od końca. Stosowanie tej metody w domenach com.pl przyniesie gorsze efekty niż w domenie.pl.

Przykład:
Lepiej http://www.pozycjonowanie.domena.pl niż http://www.pozycjonowanie.domena.com.pl

Indywidualne zgłoszenie tak stworzonych stron jest zgodne z zasadami pozycjonowania, jeżeli zgłaszana część serwisu jest niezależna od innych części oraz kiedy dostarcza odrębnej treści odpowiadającej potrzebom użytkownika.

Odnośniki z innych stron do pozycjonowanej
Niestety, nie wszystko zależy od pozycjonowanej witryny. O pozycji w rankingu stron decyduje również popularność strony na innych serwisach internetowych (zasada ta stosowana jest m.in. przez Google). Twórcy nowych algorytmów szacujących merytoryczną wartość serwisu przyjęli słuszne założenie, że skoro inne serwisy odwołują się do naszej strony, to świadczy to o jej popularności.

Nie pozostaje nic innego, jak zwrócić się o wsparcie do działu PR, który jest odpowiedzialny za rozsyłanie informacji prasowych do branżowych wortali informacyjnych. Należy zebrać adresy serwisów WWW, które odwołują się do naszego serwisu i zgłosić wszystkie zebrane adresy URL do zindeksowania przez wyszukiwarki. Innym źródłem wiedzy na temat stron linkujących do naszej może być plik log z serwera www. W logach serwera zapisane są tzw. refereeing urls, czyli adresy stron, z których nastąpiło przejście na nasz serwis.

POPULARNOŚĆ STRON ODWOŁUJĄCYCH SIĘ DO POZYCJONOWANEJ

Opisana poprzednio metoda rejestracji stron referencyjnych w wyszukiwarkach ma - tak jak kij - dwa końce. Aby w pełni wykorzystać dobrodziejstwo popularności naszej strony na zewnętrznych serwisach, należy poznać zasady działania algorytmów stosowanych przez poszczególne wyszukiwarki. Np. sercem wyszukiwarki Google jest unikalne rozwiązanie PageRank określające wartość indeksowanej strony w skali od 1 do 10. Upraszczając zasady, jakimi rządzą się Google, należy przyjąć, że wartość strony jest tym większa, im większa jest wartość stron referencyjnych. Oczywiście algorytm jest bardziej skomplikowany, ale przytoczone powyżej uproszczenie sugeruje, że nie opłaca się umieszczać odnośników na stronach, które mają niską wartość PageRank.

Treść zewnętrznych odnośników (backwards links)
Tak samo jak treść odnośników znajdujących się wewnątrz pozycjonowanego serwisu, tak odnośniki zewnętrzne mają wpływ na wynik pozycjonowania. Zadaniem dla działu PR jest zadbanie o właściwą budowę i treść odnośników kierujących z zewnątrz do naszej witryny.

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

oprac. : Tomasz Karolak / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

WWWizytówka

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: