eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak pisać fascynujące tytuły

Jak pisać fascynujące tytuły

2003-11-03 00:18

Redaktor przed przeczytaniem wyrzuci do kosza najlepszą informację prasową jeżeli jej tytuł będzie nijaki, nudny lub bez życia. Twój artykuł poradniczy będzie szybko zapomniany jeżeli redaktor nie dowie się z tytułu dlaczego to o czym piszesz może zainteresować czytelników. Dlatego właśnie frapujące, chwytające za serce i przykuwające uwagę tytuły są podstawą sukcesu.
Badania pokazują, że przed decyzją o wykorzystaniu lub nie redaktor poświęca lekturze informacji prasowej nie więcej niż 5 sekund. Z tego jedną sekundę lub dwie przeznacza na tytuł.

Chcesz zwrócić uwagę redaktora? Napisz D-Ł-U-G-I tytuł. 7 wyrazów w nagłówku wygląda lepiej niż 3. Najlepsze tytuły obiecują jakąś korzyść. Przejrzyj tytuły w Twoich ulubionych magazynach. Rozmawiaj dłużej przez komórkę za tę samą cenę, zrelaksuj się w 5 minut, ugotuj obiad w pracy.

Tytuł, w którym informujesz o nowym produkcie lub usłudze jest pamiętamy przez 25% więcej czytelników. 80% osób czyta tylko tytuł. Redaktorzy i wydawcy są równie wybredni.

Gdzie szukać inspiracji do przebojowych tytułów dla informacji prasowych, artykułów, raportów i publikacji na witrynach WWW?

Najprościej zaprenumerować i . Zwróć przy tym uwagę w jaki sposób tytuły wciągają do lektury artykułu.

Najlepsze nagłówki mają kilka wspólnych cech:
  • Rozbudzają ciekawość.
  • Obiecują odpowiedzi na pytanie lub rozwiązanie problemu.
  • Oferują korzyści.
  • Obiecują ujawnić sekret lub trudno dostępną informację.
  • Wzbudzają emocje.
  • Niepokoją czytelnika i zmuszają do przeczytania całego artykułu.

Na szkoleniach medialnych mówię, że ludzie na ogół rzucają okiem na tytuły czołowych gazet w kolejce do kasy w sklepie spożywcznym. Spróbuj więc przygotować listę tytułów, które dzisiaj zwróciły Twoją uwagę. Następnie opracowując tytuł do Twojego artykułu, prezentacji lub wystąpienia po prostu usuń z oryginału kilka słów i wstaw własne. Oto kilka tytułów, które pojawiły w poczytnych magazynach. Usunąłem z nich po jednym słowie lub dwóch tak, abyś mógł wstawić te, które najlepiej będą pasować do Twojego artykułu:

Quiz: Sprawdź jakim jesteś _____________
Tragiczne błędy, które zabijają ______________
Jak się odegrać na ______________
Jak zamienić ______________ w ______________
Największy dylemat _____________
Najgorsze blędy, które możesz popełnić w czasie ______________
Wszystko co musisz wiedzieć o ______________
5 Bezbłędnych strategii zdobywania ______________

Używaj magicznych słów

W tytułach najlepiej sprawdzaja się mocne, dynamiczne słowa. Oto kilka na początek:
  • Darmowy
  • Najlepszy
  • Nowy
  • Ulepszony
  • Lepszy
  • Autentyczny
  • Prosty
  • Łatwy
  • Niesamowity
  • Elegancki
  • Oszczędź
  • Wygraj
  • Opanuj
  • Pomagający
  • Inspirujący
  • Prawdziwy

Idealna długość

Najlepsze tytuły to te najkrótsze. Nie więcej niż 7 słów. Sztuka w tym jak trafnie dobrać te słowa. Oto kilka przykładów:
  • Dlaczego kochamy dzieci
  • Chłopaki nie płacą
  • Uwaga na nadwagę
  • Gotówka bez pytań
  • Darmowy (wpisz co chcesz)


 

1 2

następna

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: