eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak pisać fascynujące tytuły

Jak pisać fascynujące tytuły

2003-11-03 00:18


Formaty tytułów

1. Pytanie i odpowiedź

Zawsze w biegu? 18 sposobów na zadyszkę.

2. Cytat

"Zaoszczędziłam 725 złotych na rachunkach za telefon."

3. Rekomendacja

"Jak schudłem o 10 kilogramów po rzuceniu palenia."

4. Kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego i jak

Do kogo zadzwonić, kiedy ukochany wyszedł po zapałki
Co zrobić z niezapłaconymi rachunkami
Kiedy zacząć oszczędzać na emeryturę
Gdzie pojechać na romantyczny weekend
Dlaczego dzieci nas nie słuchają
Jak utrzymać porządek w kuchni

5. Rzuć wyzwanie

Czy zawsze postępujesz etycznie?

6. Wybierz niszowego czytelnika

Samotne matki: Jak powiedzieć dziecku 'nie' i dotrzymać słowa.

Jak i kiedy korzystać z podtytułów

Podtytuły można skutecznie wykorzystywać na dwa sposoby:

1. Możesz umieścić go tuż pod głównym tytułem informacji prasowej czcionką tej samej wielkości lub nieco mniejszą, aby podać więcej informacji, wyjaśnić dlaczego o tym piszesz lub odpowiedzieć na pytanie z tytułu. Oto przykład:

Chcesz teraz kupić samochód?
To najlepszy moment, radzi nasz ekspert.

2. Możesz umieścić je artykule poradniczym, aby przełamać tekst tak jak robię to tym artykule. Podtytuły wprowadzają więcej światła na stronę i podtrzymują uwagę.

- Więcej wskazówek dla autorów tytułów -
  • Używaj słów "Ty" i "Twój". Przemawiają bezpośrednio do czytelnika.
  • Nie kopiuj wprowadzenia. Nie powtarzaj w tytule "zgrabnego" wyrażenia z wprowadzenia do artykułu lub informacji prasowej. Powtórki tracą na mocy.
  • Mimo, że w tytułach prasowych i na okładkach magazynów często pojawiają się wykrzykniki najlepiej będzie jeśli zrezygnujesz z nich w informacji prasowej lub artykule poradniczym. Dobry tytuł sam jest dla siebie wykrzyknikiem.
  • Unikaj akronimów, skrótów lub żargonowych wyrażeń, które utrudnią szybkie zrozumienie tytułu przez osoby, które znają tematu.
  • Nie staraj się być zbyt inteligentny i unikaj ryzykownej gry słownej.
  • Unikaj klisz językowych. Zły tekst jest złym tekstem. Kropka.
  • Bądź konkretny. Zamiast pisać "ciężki," powiedz "ważący 150 kilogramów."
  • Obiecaj mierzalne rezultaty jeśli Twój produkt lub usługa to gwarantuje. Przykład:
  • Zmniejsz o 50% rachunki w warsztacie samochodowym
  • Liczby przedstawiaj za pomocą cyfr.

Teraz możesz przystąpić do pisania

Nie zrażaj się pierwszym niepowodzeniem. Zawodowi autorzy tytułów też doświadczają podobnych katuszy. Próbuj aż zobaczysz/słyszysz/poczujesz, że to jest właśnie TO. Oto jak wziąć do rzeczy:
  • Przygotuj listę słów, którymi chcesz zwrócić uwagę czytelnika. Mogą to być korzyści produktu lub usługi, konkretny problem do rozwiązania lub pytanie, które wymaga odpowiedzi.
  • Przedstaw wyjątkową cechę produktu/usługi lub jeden problem, który chcesz wyjaśnić i rozwiązać. Czego czytelnicy się nauczą, jaką posiądą umiejętność dzięki lekturze lub użyciu produktu lub usługi?
  • Umieść te słowa w tytule. Napisz na kartce wszystko co przyjdzie Ci głowy. Metodą prób i błędów łącz je w pary. Wybierz 3 najlepsze tytuły. Zastanów się jak możesz je poprawić - użyć mocniejszych czasowników, bardziej opisowych przymiotników lub bardziej oryginalnego wyrażenia.
  • Przetestuj je pytając o zdanie przyjaciół i współpracowników. Także na tym etapie możesz liczyć na świeże pomysły poprawiające Twój fascynujący tytuł.

poprzednia  

1 2

oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations Pressence Public Relations

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: