eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Promocja przez wyszukiwarki

Promocja przez wyszukiwarki

2003-11-05 00:45

Według Forrester Research ponad 80 proc. użytkowników sieci wykorzystuje wyszukiwarki internetowe do dotarcia do informacji dotyczących produktów i usług. Przeciętny internauta częściej klika w odnośniki do stron znajdujące się w wynikach wyszukiwania niż na bannery reklamowe czy też linki zamieszczone w serwisach internetowych. Wysoka pozycja w wyniku wyszukiwania jest najskuteczniejszą, choć ciągle niedocenianą formą internetowej promocji.

Przeczytaj także: Czym jest marketing wirusowy?

Ciekawa jest też odpowiedź na pytanie, w jaki sposób internauci wyszukują informacje w wyszukiwarkach? Okazuje się, że 45 proc. szuka za pomocą więcej niż jednego słowa kluczowego, 28 proc. wpisuje jedno słowo kluczowe, 18 proc. za pomocą predefiniowanych opcji (np. wyszukiwanie za pomocą kategorii w katalogach), a 9 proc. wpisuje do wyszukiwarki pytanie. Wynik tego badania pokazuje, że kilkuwyrazowe frazy są bardziej istotne niż pojedyncze słowa kluczowe. Stosując frazy uzyskuje się również lepszą skuteczność wyszukiwania. Każde kolejne słowo wpisywane w polu zapytania zawęża kryterium wyszukiwania.

WYSOKOŚĆ POZYCJONOWANIA

Internauci rzadko klikają w odnośnik znajdujący się dalej niż na pierwszej stronie wyniku wyszukiwania. W zależności od stosowanej wyszukiwarki może być to przedział od 10 do 30 pierwszych odszukanych odnośników. Badania ujawniają, że pierwsze 30 odnośników w wyniku wyszukiwania stanowią około 90 proc. ruchu generowanego przez wyszukiwarki. Niewątpliwie wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach zwiększa ruch na stronach internetowych. Np. w przypadku witryn oferujących usługi bądź produkty w sieci ruch na witrynie internetowej jest proporcjonalny do osiąganego obrotu. Posiadanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest realnym zyskiem, który jest w zasięgu ręki tych firm, które aktywnie dbają o wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.

Gdzie pozycjonować polskie serwisy?
Pozycjonowanie najlepiej zrealizować dla tych wyszukiwarek, które są najpopularniejsze wśród grupy internautów odwiedzających pozycjonowaną witrynę. W przypadku braku dokładnych danych na temat stosowania wyszukiwarek przez grupę naszych potencjalnych klientów, można przyjąć, że zachowują się oni tak samo, jak cała populacja polskich internautów. Przedstawione porady są więc uniwersalne dla wszystkich wyszukiwarek. Mimo że algorytmy stosowane przez różne wyszukiwarki różnią się między sobą, to jednak bazują one na tych samych lub podobnych zmiennych i kryteriach.

Analizując dane uzyskane z systemu Gemius, łatwo zauważyć, że popularność wyszukiwarek zgodna jest z zasadą Pareto, a pozycjonowanie w trzech najpopularniejszych wyszukiwarkach gwarantuje nam objęcie prawie 90 proc. zapytań zadawanych przez polskich internautów.

Jak pozycjonować?
W światowym internecie są niezliczone zasoby stron i dokumentów. Sama wyszukiwarka Google zindeksowała już ponad 3 300 milionów stron internetowych. Obecność na pierwszej stronie w wyniku wyszukiwania to nie przypadek - aby wyróżnić się z ponad trzech miliardów zindeksowanych stron, należy nieustannie dbać o odpowiednie pozycjonowanie serwisu WWW. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym i nie da się go zrealizować zamawiając jednorazową usługę w najtańszej firmie. Decydując się na profesjonalne rozwiązanie sprawy trzeba liczyć się z poniesieniem większych nakładów finansowych.

Aby zrozumieć jak trudno jest zdobyć i utrzymać wysoką pozycję, należy uzmysłowić sobie, że tysiące podobnych stron walczy o jak najlepsze miejsce (czasami wystarczy, że jest ich 30 i przesuną nas na drugą stronę w wyniku wyszukiwania), robi to samo, co my i nie poprzestaje na działaniach jednorazowych. Najlepiej podpisać umowę na pozycjonowanie ze sprawdzoną i doświadczoną agencją interaktywną, która co najmniej przez okres jednego roku będzie monitorować i dbać o wysokie pozycjonowanie witryny.

 

1 2 ... 5

następna

oprac. : Tomasz Karolak / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

WWWizytówka

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: