eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Promocja przez wyszukiwarki

Promocja przez wyszukiwarki

2003-11-05 00:45

Przeczytaj także: Czym jest marketing wirusowy?



SPOSOBY OPTYMALIZACJI ELEMENTÓW NA STRONACH WWW

Adres serwisu
Właściwie dobrana nazwa domeny jest jednym z ważniejszych elementów mających wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. Najlepiej, gdy nazwa domeny jest jednocześnie słowem kluczowym.

Tytuł strony <title>
Tytuł strony jest to tekst wyświetlany w pasku tytułu okna przeglądarki internetowej. W znaczniku <title> najlepiej umieścić wybrane i najważniejsze słowa kluczowe. Tworząc treść tytułu strony należy wziąć pod uwagę, że większość wyszukiwarek internetowych wykorzystuje zawartość tego znacznika budując listę wyniku wyszukiwania (przeważnie tytuł strony jest odnośnikiem tekstowym do odszukanej strony), dlatego tekst umieszczony w tytule powinien zachęcać do kliknięcia w nasz odnośnik. Tekst tytułu strony może przyjąć formę zdania, składającego się z jak największej liczby słów kluczowych, może być też listą słów kluczowych oddzielonych za pomocą przecinków. Tworząc tytuł strony należy sprawdzić, ile znaków/liter wyświetlanych jest w pasku tytułu okna najpopularniejszych przeglądarek, a ile w listach generowanych przez wyszukiwarki. W większości przypadków tekst ten zostanie obcięty, dlatego należy zadbać, aby redukcja nie pozbawiała sensu przygotowanej informacji.

Nie należy powielać znacznika <title>, ponieważ wyszukiwarki odbiorą to jako próbę oszustwa, co doprowadzi do zablokowania naszej strony w wyszukiwarce. Prawidłowo zbudowana strona html zawiera tylko jeden tag <title>.

Znaczniki <meta>
Znaczniki meta służą do umieszczenia w kodzie strony html niewidocznego dla użytkownika serwisu opisu strony. Umieszczony w kodzie opis odczytywany jest przez roboty indeksujące serwis w wyszukiwarkach internetowych. W zależności od wyszukiwarki wpływ znaczników meta na pozycję strony w wyniku wyszukiwania może być duży lub znikomy. Tendencje zmierzają ku zmniejszeniu ważności tych znaczników, przy jednoczesnym zwiększeniu istotności zawartości strony. Pewne jest natomiast to, że zawartość znaczników meta musi być w zgodzie z treścią strony, brak takiej korelacji jest sygnałem dla robota indeksującego, że jest to próba oszukania wyszukiwarki - w ten sposób nigdy nie uzyskamy wysokiej pozycji w wyniku wyszukiwania.

Do celów pozycjonowania konieczna jest znajomość trzech meta znaczników: "keywords", "description" oraz "robots".

<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="tutaj umieść słowa kluczowe">
<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="tutaj umieść opis strony">
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="ALL">

W meta znaczniku KEYWORDS należy umieścić słowa i frazy kluczowe, koniecznie zgodne z zawartością serwisu. Większość twórców stron oddziela słowa kluczowe za pomocą przecinków, my zalecamy pominięcie przecinków, ponieważ zabierają one miejsce i wymuszają stosowanie powtórzeń słów kluczowych. Zamiast "solidny integrator, integrator systemów, systemy sieciowe" lepiej pominąć przecinki i skrócić zawartość znacznika do "solidny integrator systemów sieciowych".

Stanowczo odradzamy umieszczanie słów kluczowych, które ani razu nie występują w widocznym tekście w pozycjonowanym serwisie WWW. Można natomiast umieścić odmiany słów w różnych przypadkach czy w różnej liczbie. Jedno słowo nie powinno jednak występować w więcej niż dwóch, góra trzech przypadkach odmiany.

W meta znaczniku DESCRIPTION należy umieścić zwięzły opis strony. Jest to znacznik wykorzystywany przez wyszukiwarki internetowe jako opis rekordu w wyniku wyszukiwania. Opis nie powinien być długi z uwagi na reguły stosowane przez wyszukiwarki, które w przypadku dłuższych opisów wykorzystują nie więcej niż 250 znaków, a czasami nawet mniej. Z uwagi na powyższe ograniczenie, najważniejsza część informacji powinna zostać umieszczona na początku opisu. Niektóre wyszukiwarki, bazując na założeniu, że znacznik meta, jako tag niewidoczny dla użytkownika, może stanowić pokusę dla tych, którzy stosują niedozwolone metody pozycjonowania i umieszczają opis strony niezgodny z jej zawartością, wyświetlą oprócz opisu tekst pobrany z góry strony lub tekst, który sąsiaduje ze słowem lub frazą użytą do odszukania strony. Np. Google w przypadku wyświetlenia rekordu, który jest bezpośrednim odnośnikiem do strony głównej serwisu jako opis strony, wyświetlają opis pobrany z katalogu Open Directory.

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna

oprac. : Tomasz Karolak / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

WWWizytówka

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: