eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków

Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków

2007-10-11 12:26

Przeczytaj także: Polacy lubią małe sklepy


fot. mat. prasowe

Czy kiedykolwiek kupował Pan/Pani materiały budowlano-wykończeniowe?

Czy kiedykolwiek kupował Pan/Pani materiały budowlano-wykończeniowe?

Jeśli chodzi o zakupy materiałów budowlano-wykończeniowych w przeszłości, prawie 90% dorosłych Polaków deklaruje, że już ich dokonywało. Podobnie jak w przypadku remontowo-budowlanych planów, najaktywniejsi są w tej dziedzinie 25-39-latkowie. Istotna różnica dzieli tu natomiast mężczyzn i kobiety, które dokonują takich zakupów zauważalnie mniej. Tylko 5% mężczyzn przyznaje, że nigdy nie kupowało materiałów budowlano-wykończeniowych. Tymczasem takiej odpowiedzi udziela aż 1/5 dorosłych kobiet. Także w najniższej grupie wiekowej (18-24 lata) jest stosunkowo dużo osób, które nie miały żadnych wcześniejszych doświadczeń z zakupem towarów tego typu.

Z badań, które On Board PR przeprowadził wspólnie z PBS DGA wynika, że w procesie decyzyjnym aktywnie uczestniczy aż 76% kobiet. To dużo, jeśli wziąć pod uwagę, że wiele marek budowlanych zdaje się tkwić w przekonaniu, że ich odbiorcami są głównie mężczyźni. Dają temu wyraz w tematyce i klimacie działań komunikacyjnych, które prowadzą. Mężczyźni faktycznie mają w tym względzie niewielką przewagę, ale raczej symboliczną - w podejmowaniu decyzji bierze udział 85% z nich. Oczywiście wyniki nie mówią nic o przebiegu procesu decyzyjnego. Można jednak zakładać, że (zwłaszcza w przypadku materiałów wykończeniowych) Panie rzeczywiście mają dużo do powiedzenia.

W raporcie znalazły się też wyniki badania znaczenia marki producenta podczas podejmowania decyzji o zakupie materiałów remontowo-wykończeniowych. Większość Polaków (55%) jest zgodna co do tego, że marka ma dla nich znaczenie. Cześć (łącznie 32%) jest jednak innego zdania, sceptycznie podchodząc do markowości jako atutu.

fot. mat. prasowe

Znaczenie marki producenta przy wyborze materiałów budowlano-wykończeniowych.

Znaczenie marki producenta przy wyborze materiałów budowlano-wykończeniowych.

"Wyniki badania pokazują, że znaczna cześć nabywców materiałów budowlanych nie jest świadoma korzyści i różnic między produktami, które na innych rynkach komunikuje marka. W efekcie osoby te są gotowe zaakceptować nieznanych im producentów" - komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA - "W przypadku tej kategorii jest to zrozumiałe, gdyż ocena jakości produktów wymaga eksperckiej wiedzy, dlatego ważną rolę marki przejmują sprzedawcy oraz znajomi."

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: