eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Reklama w Second Life przyszłością marketingu

Reklama w Second Life przyszłością marketingu

2007-07-31 12:03

Przeczytaj także: Reklama w grach komputerowych


Obie przestrzenie dzieli tylko krok

Możliwość duplikacji powoduje, że naprawdę wysokie ceny osiągają tylko przedmioty, w których wykonanie zaangażowany został duży wysiłek ludzki wyrażony np. w ilości detali. Samochody osobowe kosztują średnio 1 $, ale możemy się wyróżnić z tłumu i za 40 $ zakupić model Dominus Shadow. Jego twórca, Francis Chung, odtworzył model retro z ogromną atencją do detali, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Z taką ceną stanowi najdroższe auto w Second Life i jest prawdziwą oznaką statusu posiadacza.

Przez dłuższy czas duże marki unikały tego świata, postrzegając go przez pryzmat demografii – młodzi, silnie technologicznie ukierunkowani konsumenci nie stanowili najlepszego celu dla twórców dóbr luksusowych. Jednak i to się zmienia, za sprawą tak znanych marek, jak Calvin Klein czy Lacoste. Aby wypromować swój nowy zapach CK IN2U, Calvin Klein zaczął dystrybuować wirtualne zapachy, które powodują, że bąbelki zapachowe zaczynają tańczyć dookoła wesołych i zakochanych rezydentów SL. Producent koszulek z aligatorem zaoferował rezydentom ciekawą zabawę opartą na konkursie. Aby przyciągnąć zainteresowanie do nowej, wiosennej kolekcji ubrań, Lacoste wspólnie z firmą BETC Euro RSCG zorganizował konkurs polegający na wyborze spośród awatarów modeli, którzy promowaliby nowe ubrania tej marki. Chętni mają dwa tygodnie na to, aby zgłosić się do konkursu, a spośród nadesłanych zgłoszeń zostaną wybrane trzy kobiety oraz trzech mężczyzn i wezmą udział w wirtualnej fotosesji. Wynagrodzenie to 1 milion linden-dolarów do podziału pomiędzy szóstkę finalistów. Od 7 maja wszyscy mogli podziwiać wyniki tej sesji zarówno na stronie Lacoste, jak i Second Life. Stąd już tylko krok do wejścia „drugiego życia” do pierwszego życia, bowiem jest tylko kwestią czasu, kiedy postać SL wystąpi jako model w drukowanej reklamie czy w spocie telewizyjnym.

W tym trendzie możemy odnaleźć również rodzime firmy, które zdecydowały się na podkreślenie swojej obecności również w drugim życiu. Play, planując wejście na rynek, wykupił powierzchnię około 500 metrów kwadratowych i urządził klub, w którym można potańczyć, odpocząć i porozmawiać ze znajomymi.

Na ścianach można obejrzeć najnowsze billboardy i reklamy telewizyjne marki, a wszystko w typowej dla operatora kolorystyce. W planach jest również zakup wyspy o powierzchni 65 000 metrów kwadratowych, gdzie ma powstać osiedle wieżowców z apartamentami dla klientów marki. Takie działania nie tylko budują wizerunek marki wśród najbardziej rdzennego targetu, ale dają możliwość prowadzenia równoległych do świata rzeczywistego aktywności, takich jak: konkursy, oceny nowych form reklamowych czy usług. Ale największym osiągnięciem Second Life i czymś, co otworzy oczy tym, którzy jeszcze nie dostrzegli owego fenomenu, będzie przeniknięcie tego świata do naszego pierwszego życia.

Jeśli tempo rozwoju zostanie utrzymane, przewiduję, że możemy tego doświadczyć już na początku przyszłego roku, a życie marketerów stanie się jeszcze bardziej skomplikowane przez kolejny wytwór technologiczny, który trzeba będzie zrozumieć i uwzględnić w planach marketingowych.


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: