QuickTime zagrożeniem dla Second Life?
2007-12-06 02:53
Przeczytaj także: Gry online na celowniku hakerów
Użytkownicy mogą stracić wirtualne pieniądze (Linden Dollars), gdy hackerzy zaatakują wykorzystując program QuickTime. Linden Dollars, mimo, że są walutą wirtualną, można wymienić w stosunku 250L$ = 1US$. Z tego powodu zagrożenie wykryte przez duet Zovi-Miller jest jak najbardziej poważne. Hackowanie wirtualnego świata Second Life w wersji 1.18.4(3), jest możliwe przez najnowszy QuickTime 7.3. Z użyciem tej popularnej aplikacji, użytkownicy Second Life mogą wgrywać pliki wideo w różne obiekty ze świata gry.„Ofiara musi mieć włączoną obsługę wideo w ustawieniach Second Life. Następnie, gdy znajdzie się na terytorium należącym do hackera, zostanie automatycznie okradziona”, mówi Charlie Miller. W przedstawionej przez badaczy symulacji ataku, awatar oszukanego użytkownika przestawał reagować na polecenia, krzyczał „I got hacked!”, po czym ofiara traciła 12L$.
Jak na razie nie istnieje „łatka” naprawiająca ten błąd. Jedynym sposobem na poradzenie sobie z nim, jest wyłączenie opcji odgrywania strumieniowego wideo w trakcie gry.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
3 trendy w atakach hakerskich w 2023 roku
-
Branża gier online atakowana w 2020 roku prawie 250 milionów razy
-
Gry online: rośnie zagrożenie atakami
-
Second Life: zakazane usługi bankowe
-
Zadbaj o cyberbezpieczeństwo także na majówce
-
Trojan bankowy Mamont podszywa się pod Google Chrome
-
Posiadacze kryptowalut na celowniku hakerów. Jak mogą się bronić?
-
Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb
-
1176 ataków hakerskich na polskie firmy tygodniowo. Ransomware szczególnym zagrożeniem