Najpopularniejsi polscy przedsiębiorcy w Internecie
2023-11-10 12:30
![Najpopularniejsi polscy przedsiębiorcy w Internecie [© yurolaitsalbert - Fotolia.com] Najpopularniejsi polscy przedsiębiorcy w Internecie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/liderzy-biznesu/Najpopularniejsi-polscy-przedsiebiorcy-w-Internecie-256040-200x133crop.jpg)
Najpopularniejsi polscy przedsiębiorcy w Internecie © yurolaitsalbert - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wojciech Inglot nie żyje
Czy pieniądze lubią ciszę?
Pierwsze miejsce w rankingu zainteresowania internautów zajął Tomasz Biernacki, właściciel sieci Dino. Przedsiębiorca jest osobą, która stroni od mediów. Nie udziela wywiadów, nie jest znany publicznie jego wizerunek.
Pierwsze miejsce w naszym zestawieniu stanowi duże zaskoczenie – mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa oraz organizator polskiej edycji międzynarodowej konferencji Global Leadership Summit. – Okazuje się, że najbogatszy z polskich przedsiębiorców jest jednocześnie najbardziej tajemniczy – kontynuuje.
Drugie miejsce z liczbą zapytań o prawie 20% mniejszą zajmuje Rafał Brzoska. Przedsiębiorca nazywany „królem paczkomatów” jest częstym gościem mediów, w których chętnie opowiada o swoim biznesie.
Rafał Brzoska jest przeciwieństwem Tomasza Biernackiego. Twórca sieci paczkomatów aktywnie komunikuje w mediach, dzieli się informacjami na portalach społecznościowych. Na przykładzie tych dwóch polskich przedsiębiorców widzimy zupełnie inne style prowadzenia biznesu – oba skuteczne – komentuje Piotr Gąsiorowski.
fot. yurolaitsalbert - Fotolia.com
Najpopularniejsi polscy przedsiębiorcy w Internecie
Najpopularniejszy z polskich przedsiębiorców jest najbardziej tajemniczy
W pierwszej dziesiątce zestawienia znaleźli się również Sebastian Kulczyk i Sobiesław Zasada (9,9 tys. zapytań/miesiąc). Kolejne miejsca zajęli Grażyna Kulczyk i Michał Świerczewski (8,1 tys.). Pierwszą dziesiątkę zamykają natomiast Zbigniew Jakubas i Rafał Sonik (6,6 tys.), a tuż za nimi uplasowali się Jerzy Starak i Paweł Marchewka (4,4 tys.).
Rozpoznawalność jako narzędzie biznesowe
Dla liderów biznesu duża rozpoznawalność jest często narzędziem ułatwiającym prowadzenie biznesu. Swoją marką osobistą promują oni własne inicjatywy biznesowe. Liderzy biznesu stają się nieformalnymi rzecznikami prasowymi swoich firm.
Polscy liderzy biznesu bez kompleksów prowadzą działalność w zachodnim stylu, gdzie od wielu lat przedsiębiorcy są twarzami swoich inicjatyw. Wystarczy wymienić Richarda Bransona, założyciela koncernu Virgin, czy też Elona Muska, który swoją osobą firmuje stworzone przez siebie przedsiębiorstwa, takie jak Tesla czy SpaceX. Można powiedzieć, że są oni niejako biznesowymi celebrytami – podsumowuje Gąsiorowski.
Zainteresowanie internautów liderami biznesu
na podstawie liczby zapytań w wyszukiwarce Google
(w okresie styczeń-wrzesień 2023 r.)
- Tomasz Biernacki (liczba zapytań 27 100)
- Rafał Brzoska (22 200)
- Dominika Kulczyk (18 100)
- Michał Sołowow (18 100)
- Sebastian Kulczyk (9 900)
- Sobiesław Zasada (9 900)
- Grażyna Kulczyk (8 100)
- Michał Świerczewski (8 100)
- Zbigniew Jakubas (6 600)
- Rafał Sonik (6 600 )
- Jerzy Starak (4 400)
- Paweł Marchewka (4 400)
- Dariusz Miłek (3 600)
- Arkadiusz Muś (2 400)
- Zygmunt Solorz (2 400)
- Mateusz Kłosek (1 900)
- Antoni Ptak (1 600)
- Józef Bałdyga (1 300)
- Marcin Iwiński (1 300)
- Michał Kiciński (1 300)
- Igor Klaja (1 000)
- Krzysztof Pawiński (1 000)
- Krzysztof Suski (720)
- Zbigniew Komorowski (720)
- Bogdan Więcek (590)
- Krzysztof Witkowski (590)
- Leszek Gierszewski (590)
- Paweł Grzegorczyk (590)
- Tomasz Domogała (590)
- Andrzej Skiba (480)
- Jan Kolański (480)
- Teresa Mokrysz (480)
- Wojciech Śmiechowski (480)
- Leszek Boruch (390)
- Marcin Grzymkowski (390)
- Marek Grzebita (390)
- Jacek Szwajcowski (320)
- Krzysztof Kostowski (320)
- Krzysztof Pruszyński (320)
- Maciej Oleksowicz (320)
- Zenon Ziaja (320)
- Dariusz Dąbski (260)
- Jakub Zabłocki (260)
- Jerzy Borucki (260)
- Robert Kuczyński (260)
- Sławomir Gojdź (260)
- Wiesław Wawrzyniak (260)
- Heronim Ruta (210)
- Józef Wiśniewski (210)
- Piotr Nielubowicz (210)
![Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują [© turgaygundogdu - Fotolia.com] Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/transformacja-cyfrowa/Cyfryzacja-w-biznesie-idzie-pelna-para-Dane-z-malych-firm-zaskakuja-256298-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Strukturyzacja właścicielska, czyli jak zadbać o bezpieczeństwo majątku firmy?
-
Jak przebiega transformacja cyfrowa biznesu?
-
Transformacja cyfrowa może (nie musi) podwyższać wartość firmy
-
Technologie informacyjne w biznesie - jakie korzyści?
-
Jak rozpocząć transformację cyfrową swojego biznesu?
-
5 źródeł niepewności w biznesie
-
8 sytuacji w biznesie, gdy analiza rynku będzie Ci potrzebna
-
Obowiązkowy MPP gdy faktura zaliczkowa i końcowa
-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)