Kim są polscy użytkownicy web 2.0?
2006-10-26 00:35
Przeczytaj także: Web 2.0 w firmach: zalety i wady
Z badania wynika, że użytkownicy serwisów web 2.0 to w niemal równym stopniu kobiety i mężczyźni (odpowiednio 51 proc. i 49 proc.), 58 proc. badanych to osoby w wieku 15-19 lat, 42 proc. ma 20-25 lat.Ponad połowa badanych to uczniowie (51 proc.), studenci stanowią 27 proc. respondentów. 30 proc. mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców.
Badanie jakościowe przeprowadzono w sierpniu, w dwóch grupach wiekowych - od 15 do 18 lat oraz od 19 do 23 lat. Osoby, które wzięły udział w badaniu fokusowym, oceniały zawartość i funkcjonalność stron internetowych opartych na idei web 2.0 - serwisów społecznościowych (np. grono.net, e-puls.pl), blogów oraz stron umożliwiających dzielenie się treścią (np. youtube.com, smog.pl).
W drugiej odsłonie zrealizowano badanie ilościowe. Na podstawie analizy ponad 3,5 tys. wypełnionych ankiet dokonano kompleksowej charakterystyki zjawiska web 2.0.
Do pobrania: .
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Marketing 2.0
-
Popularność serwisów wideo
-
Serwisy Web 2.0 rosną najszybciej
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
-
Najpopularniejsi posłowie X kadencji Sejmu wg internautów
-
Kto i kiedy odwiedza portale randkowe?
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin