eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Inflacja skłania Polaków do szukania promocji

Inflacja skłania Polaków do szukania promocji

2022-07-19 11:16

Inflacja skłania Polaków do szukania promocji

Polacy szukają promocji © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Bardzo wysoka inflacja sprawia, że Polacy podczas zakupów spożywczych szukają atrakcyjnych cen i promocji - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Przeczytaj także: Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jak inflacja wpływa na zwyczaje zakupowe Polaków?
  • Czy Polacy szukają promocji?
  • Czy w dobie wysokich cen Polacy kupują mniej?


Badanie ARC Rynek i Opinia wykazało, że tylko 18% respondentów nie zmieniło z powodu inflacji swoich zwyczajów zakupowych. Ale aż 39% badanych aktywnie szuka promocji, a 31% porównuje ceny w różnych sklepach, szukając oszczędności. 27% Polaków z powodu wysokich cen kupuje mniej, a 19% rzadziej chodzi na zakupy.

fot. mat. prasowe

Zmiany zachowań zakupowych w związku z wysoką inflacją

Więcej niż jedna czwarta Polaków (27%) przyznaje, że kupuje mniej, a co piąty (19%), że rzadziej chodzi na zakupy.


W dobie ciągle wzrastających cen produktów konsumenci wyraźnie szukają możliwości zaoszczędzenia. Jedną z najczęściej stosowanych przez nich praktyk jest wybieranie produktów, które są aktualnie w promocji. Mniejsza jest skłonność konsumentów do wybierania sklepów, w których aktualnie są promocje – raczej koncentrują się oni na ofercie promocyjnej placówek, w których zazwyczaj robią zakupy. Na dłuższą metę wybieranie głównie produktów, które są w promocji, nie jest dobrym zjawiskiem, a bazowanie marketerów na samych promocjach może być na dłuższą metę zgubną praktyką. Konsument kupujący tylko artykuły w promocji odzwyczaja się od zwykłych relacji z marką. Promocja powinna być czymś wyjątkowym, czasowym, okazjonalnym, nie zaś stałą praktyką. Na pewno ciekawa strategią do rozważenia jest np. stworzenie osobnej linii produktów z niższą ceną, dostosowaną do obecnych oczekiwań przynajmniej części konsumentów – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia

Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane od 1 do 8 czerwca 2022 przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI – ankiety online zrealizowane na epanel.pl (N=1031). Próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania, wykształcenia oraz regionu GUS próba populacji Polaków w wieku 18-65 lat.


oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: