eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najczęściej cytowane media VI 2021. Na podium Onet.pl, TVN24 i Wp.pl

Najczęściej cytowane media VI 2021. Na podium Onet.pl, TVN24 i Wp.pl

2021-07-27 13:00

Najczęściej cytowane media VI 2021. Na podium Onet.pl, TVN24 i Wp.pl

Jakie media cytowano najczęściej w czerwcu? © Pio Si - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Onet.pl, TVN24 i Wp.pl znalazły się na podium czerwcowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Zaraz za podium znalazła się Rzeczpospolita. Na miejscu piątym RMF FM.

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VIII 2021. Liderem portal Wp.pl

Onet.pl zawdzięcza pozycję lidera 4462 cytowań. Powyżej 3 tys. cytowań odnotowały TVN24 i Wp.pl.

Najbardziej, odpowiednio o 7 i o 5 oczek awansowały Radio Plus i Dziennik Gazeta Prawna. Na antenie Radia Plus minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślał, że skala nowych przypadków nie przełoży się, tak jak w poprzednich falach epidemii na liczbę hospitalizacji i zgonów. Natomiast Dziennik Gazeta Prawna opublikował rozmowę z Przemysławem Czarnkiem, szefem MEiN o planach rozpoczęcia roku szkolnego we wrześniu w kontekście trwającej pandemii.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

Onet.pl zawdzięcza pozycję lidera 4462 cytowań.


Prasa


W czerwcu 2021 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita z 2,7 tys. cytowań. Na miejscu drugim uplasował się Dziennik Gazeta Prawna z 1,9 tys. cytowań. Na trzecim miejscu podium - Gazeta Wyborcza z 1,8 tys. cytowań.

Największy awans, o 22 oczka, odnotował miesięcznik Perspektywy, który pod koniec czerwca opublikował ranking najlepszych polskich uczelni akademickich 2021. O 13 oczek awansował tygodnik Polityka, który jako pierwszy nieoficjalnie podał, że Donald Tusk ma wrócić na fotel przewodniczącego Platformy Obywatelskiej.

fot. mat. prasowe

Prasa

W czerwcu 2021 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była Rzeczpospolita.


Tygodniki i dwutygodniki


Najczęściej cytowane tygodniki i dwutygodniki czerwca 2021 to kolejno: Wprost z wynikiem 430 wzmianek, tygodnik Sieci cytowany 359 razy i Polityka (281 cytowań).

fot. mat. prasowe

Tygodniki

Liderem Wprost z wynikiem 430 wzmianek.


Miesięczniki i dwumiesięczniki


Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje miesięcznik Perspektywy z liczbą 297 powołań w innych mediach. Magazyn Forbes z liczbą 225 powołań uplasował się na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim - Press.

fot. mat. prasowe

Miesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Perspektywy.


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych w czerwcu 2021 liderem została TVN24 z wynikiem 3,1 tys. powołań. Kolejne miejsca podium zajęły: Polsat News z liczbą 1,5 tys. i TVPinfo.

Najbardziej, o 6 oczek, awansowała stacja Polsat Sport, głównie za sprawą rozmowy z siatkarzem Łukaszem Kaczmarkiem nt. meczu z Iranem w końcówce fazy grupowej Ligi Narodów. O 3 oczka awansowała TVP Sport, w związku z przeprowadzanymi na jej antenie rozmowami z reprezentacją Polski na Euro 2020.

fot. mat. prasowe

Telewizja

Liderem została TVN24.


Radio


RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych, powoływano się na nie 2,6 tys. razy. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET z liczbą 1,4 tys. cytowań oraz Radio Plus. To ostatnie awansowało o 2 oczka w rankingu, podobnie jak PR3 i Radio Gdańsk. Na PR3 licznie powoływano się w związku z rozmową z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem nt. złożonych wniosków opozycji w sprawie odwołania wicemarszałka sejmu Ryszarda Terleckiego.

fot. mat. prasowe

Radio

RMF FM zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych.


Portale internetowe


Onet.pl utrzymuje pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych. W czerwcu portal odnotował 4,4 tys. cytowań. Za nim Wp.pl z liczbą 3,1 tys. powołań, a podium zamyka Interia.pl na poziomie 1,6 tys.

O 2 oczka awansował Bankier.pl. Na portal powoływano się głównie w związku z informacjami redakcji, iż w serwisie e-budownictwo.gunb.gov.pl, w którym od 1 lipca można składać wnioski o pozwolenie na budowę, niedługo pojawią się kolejne funkcje ułatwiające załatwianie formalności związanych z budową domu.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Onet.pl utrzymuje pozycję lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych.


Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe


Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za czerwiec niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Gazeta Bankowa, na którą w czerwcu często powoływano się w związku z wywiadem redakcji z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat cen energii w Polsce. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce zajmuje Rzeczpospolita.


fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

Najczęściej cytowano Money.pl.


Media regionalne


Liderem kategorii mediów regionalnych w Polsce pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w czerwcu 140 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwa oczka w rankingu i liczbą 96 cytowań zajął Dziennik Zachodni. Pozycja trzecia nadal należy do Gazety Krakowskiej z wynikiem 89 powołań w innych tytułach. Do rankingu ze wzrostowym wynikiem aż o siedem pozycji zakwalifikował się także Tygodnik Solidarności. Redakcja opublikowała pismo szefa NSZZ „Solidarność”, który podkreślił, że w odsłoniętym pomniku „Znak Solidarności” w Warszawie bezprawnie wykorzystano logo NSZZ „Solidarność”. Z równie wysokim wzrostem, bo o pięć pozycji ranking zamyka Tygodnik Podhalański (70 wzmianek). Gazeta była często cytowana w związku z informacjami nt. intensywnego sezonu turystycznego na Podhalu.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w Polsce pozostaje Radio Wrocław.


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 czerwca 2021 roku.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: