2020-12-29 10:08
Jaka jest sytuacja handlowców w dobie pandemii? © weerasak - Fotolia.com
Przeczytaj także: Będzie praca dla handlowca
Jak pisze HRK, w wielu przypadkach sposobem na ograniczenie kadrowych cięć stało się w wielu przypadkach przemodelowanie firmowych struktur i przesunięcie pracujących w ich ramach pracowników. Okres spowolnienia posłużył również działaniom wspierającym rozwój zatrudnionych. Firmy postawiły zarówno na wewnętrzne szkolenia, jak i skorzystały z platform e-learningowych.Po ciężkim marcu, maj był miesiącem, w którym odnotowaliśmy niewielki wzrost zapotrzebowania na uzupełnienie kadry. Największy ruch rekrutacyjny można było zaobserwować wśród ról przedstawicieli handlowych, w szczególności w kanale tradycyjnym i nowoczesnym. Ze względu na zamknięcie branży gastronomicznej, firmy mierzyły się ze zmianami i przesunięciami specjalistów wewnętrznie, na stanowiska pokrewne. Można śmiało powiedzieć, że mimo kryzysu, stanowisko handlowca było najmniej podatne na redukcję, bowiem efekty jego pracy wpływają bezpośrednio na zyski firmy – mówi Justyna Bereza, konsultant HRK FMCG.
fot. weerasak - Fotolia.com
Jaka jest sytuacja handlowców w dobie pandemii?
Można śmiało powiedzieć, że mimo kryzysu, stanowisko handlowca było najmniej podatne na redukcję, bowiem efekty jego pracy wpływają bezpośrednio na zyski firmy.
Praca przedstawiciela handlowego opiera się głównie na spotkaniach i bezpośrednich kontaktach z klientami. Handlowcy stanęli więc przed dużym wyzwaniem, jak zdobyć i utrzymać klienta bez budowania relacji bezpośrednich, a opierając się jedynie na kontakcie telefonicznym czy mailowym. Dotychczasowy kanał komunikacji z klientem musiał zostać zmieniony, a umiejętność budowania relacji i sprzedaży w sposób zdalny, stały się codziennością – dodaje ekspertka.
Obecna sytuacja jest potwierdzeniem, że rozwinięta na dobrym poziomie kreatywność, umiejętność dopasowania się do zmieniającego się otoczenia czy komunikatywność są ogromną wartością i mocnym argumentem podczas rozmowy z potencjalnym klientem. Prowadząc liczne rozmowy z kandydatami, którzy na co dzień zajmują się sprzedażą, coraz częściej słyszę, że najcięższe czasy już minęły. Handlowcy wspominają okres między marcem a czerwcem, kiedy ich energia, codzienna aktywność i dynamika pracy została zamknięta w czterech ścianach. Z dobrych wiadomości - coraz więcej firm powraca do tradycyjnych spotkań handlowych, zaś okres pandemii tylko napędził do działania siły sprzedażowe organizacji, motywując je i dodając siły – mówi Justyna Bereza z HRK.
2021 przynosi nowe możliwości, a my, rekruterzy, obserwujemy z zaciekawieniem zachodzące zmiany. W nadchodzącym roku możemy spodziewać się odbudowy struktur i tworzenia nowych stanowisk w obszarze sprzedaży i marketingu – prognozuje ekspertka HRK.Handlowcy wciąż chcą się rozwijać, systematycznie wspinać po szczeblach kariery, zmieniać kategorie produktowe – są otwarci na zmiany, tak więc niech 2021 będzie najlepszym rokiem dla wytrwałych.
oprac. : eGospodarka.pl
Studia wyższe nie przygotowują do pracy
Najbardziej poszukiwani pracownicy 2012
Przedstawiciel handlowy: wymagający zawód
Przedstawiciel handlowy - ścieżka kariery
Dobry przedstawiciel handlowy na wagę złota
Pracownik produkcji przemysłowej potrzebny od zaraz. Kogo szukają firmy?
Praca zdalna jednak za mało elastyczna?
Nowoczesna Gospodarka rekrutuje wciąż skutecznie, lecz ostrożniej
1/3 ofert pracy wymaga kompetencji cyfrowych
Dzień dobry, będę świadczył firmie usługi przedstawicielskie. Czy klasyfikacja usług powinna mieścić się w PKD 47.99Z? Czy takie usługi ...
Dzień dobry, chciałbym zapytać czy jest wymagane uzyskanie licencji czy rejestracji jeżeli moja praca jako przedstawiciela handlowego firmy ...
3 cyberoszustwa finansowe, przez które możesz wpaść w długi
Ceny materiałów budowlanych. Jest szansa na powrót do normalności?
Sprzedaż nieruchomości dziecka - jak wygląda procedura?
Planujesz sprzedaż mieszkania? To dobry moment
Młodzi ludzie coraz później opuszczają dom rodzinny. Winna pandemia?
Nikkei 225 najwyżej od stycznia po "Dniu Góry"
MF zaostrza nadzór nad firmami w zakresie rejestrowania sprzedaży