eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek pracy specjalistów IV-VI 2006

Rynek pracy specjalistów IV-VI 2006

2006-07-31 00:04

Przeczytaj także: Rynek pracy specjalistów I-III 2006


Kliencie, obsłuż się sam

Braki kadrowe w branży handlowej i przemysłowej potwierdzają również oferty pracy analizowane według kryterium „Działy w firmie” (Tabela 2.). W analizowanym kwartale najczęściej poszukiwani byli przedstawiciele handlowi i specjaliści ds. sprzedaży oraz inżynierowie. W sumie oferty te stanowiły ponad ¼ wszystkich ogłoszeń umieszczonych w serwisie Pracuj.pl. Odnotowano również znaczący wzrost liczby ofert dotyczących pracy w dziale obsługi klienta i call center. W okresie styczeń-marzec br. propozycji takich było nieco ponad 1800, a w okresie kwiecień-czerwiec już 2600. Stosunkowo mniej ofert pracy do wyboru w II kwartale tego roku mieli specjaliści z zakresu marketingu, reklamy i PR; osoby szukające pracy w działach badawczych oraz tłumacze.

- Rosnące zapotrzebowanie na pracowników działów obsługi klienta i call center wynika z dynamiki rozwoju sektora usług. Coraz częściej spotykamy się ze zjawiskiem offshoringu, czyli przenoszenia niektórych rodzajów usług do innych państw. Dotyczy to głównie firm, które mają centrale w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Trzeba również pamiętać, że ciągłe zainteresowanie pozyskiwaniem pracowników do tych działów wynika z dużej rotacji tej kadry – podkreśla Przemysław Gacek.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: