eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Polacy chętnie oglądają wideo w internecie

Polacy chętnie oglądają wideo w internecie

2019-02-26 12:01

Polacy chętnie oglądają wideo w internecie

Wideo online © thodonal - Fotolia.com

Wprawdzie tekst ciągle pozostaje najbardziej preferowaną przez Polaków metodą przyswajania treści, to jednak aż 88% z nas przyznaje, że w sieci nie rezygnuje również z oglądania wideo. Co i gdzie oglądamy? Jakie tematy są dla nas interesujące? Odpowiedzi na te pytania udziela najnowsze badanie PAYBACK.

Przeczytaj także: Telewizja vs video online. Dwie różne widownie?

Materiałów wideo szukamy sami…


Badanie PAYBACK Opinion Poll dowodzi, że wideo w internecie najczęściej poszukujemy na własne życzenie - taką deklarację składa 4 na 10 uczestników. Zdecydowanie największą popularnością cieszy się YouTube, który wybiera przeszło połowa badanych. Na kolejnych miejscach plasują się Facebook czy Instagram, gdzie każdego dnia można dostać świeżą porcję nowych materiałów filmowych. Do oglądania filmów udostępnianych w ramach mediów społecznościowych przyznaje się niemal 30% ankietowanych.

…żeby połączyć przyjemne z pożytecznym


Jakie rodzaje wideo w internecie cieszą się największą oglądalnością? Nie jest chyba dużym zaskoczeniem, że jest to rozrywka (28%). Na kolejnym miejscu uplasowały się poradniki, do oglądania których przyznaje się co czwarty badany. Nieco mniejsza popularność przypada w udziale relacjom z różnego rodzaju wydarzeń – tego rodzaju filmów szuka jedynie 13% ankietowanych.

Chociaż wideo najczęściej oglądamy na smartfonie (tak deklaruje ponad połowa respondentów), który z reguły mamy przy sobie przez cały dzień, najchętniej robimy to w domowym zaciszu (aż 78%). Co dziesiąty respondent przegląda filmy podczas przerwy w pracy lub w podróży do biura, domu czy na uczelnię.

fot. thodonal - Fotolia.com

Wideo online

Polacy chętnie oglądają wideo w internecie.


Content musi odpowiadać na moje potrzeby


Polacy nie są skłonni poświęcać zbyt wiele czasu materiałom wideo w Internecie – ponad ¾ badanych przeznacza na to maksymalnie godzinę, z czego 47% do 15 minut dziennie. Co nas najbardziej zniechęca i powoduje, że przerywamy oglądanie? Ponad połowa uczestników badania PAYBACK Opinion Poll wskazuje na niedopasowanie treści do ich potrzeb i oczekiwań. 18% rezygnuje z oglądania całego filmu, gdy widzi, że jest za długi.

Irytujące reklamy


Dodatkowo, dla co piątego Polaka przyczyną przerywania filmów jest obecność treści reklamowych. Ponad połowa ankietowanych pomija reklamy zawsze, gdy ma taką możliwość, a ¼ uważa je za irytujące. Jeszcze więcej osób, bo aż 64%, je blokuje. Respondenci deklarują jednak, że są skłonni oglądać reklamy pod warunkiem, że prezentują one atrakcyjne oferty cenowe (27%) lub odpowiadają na ich potrzeby (18%). Zdecydowana większość (79%) nie poświęci im jednak więcej niż minutę.

Wideo pomocne w zakupach


Prawie połowa uczestników badania PAYBACK Opinion Poll przyznaje, że materiały wideo pomagają im w podejmowaniu decyzji zakupowych. Kiedy tak się dzieje? Kiedy konsumenci mogą dowiedzieć się z nich o aktualnych promocjach (51%) lub są one dopasowane do ich zainteresowań (35%).
– Nie od dziś wiadomo, że dostosowanie treści do potrzeb konsumentów stanowi klucz do sukcesu, ale równie ważna jest wiedza, jak dotrzeć do nich z naszym przekazem w natłoku informacji, którymi jesteśmy codziennie bombardowani. Z myślą zarówno o naszych partnerach biznesowych, jak i konsumentach, stworzyliśmy kanał Videomania. Jest to unikalna platforma marketingowa działająca w modelu VOD, którą wyróżnia bardzo precyzyjne targetowanie treści w oparciu o rzeczywiste dane transakcyjne około 10 milionów uczestników Programu PAYBACK. Dzięki temu jest ona bardzo skuteczna dla naszych partnerów, a jednocześnie przyjazna dla użytkowników – komentuje Monika Zawilska, Business Development Manager w PAYBACK Polska.

Na kanale Videomania każdy otrzymuje tylko materiały prezentujące ofertę, jaka może go potencjalnie zainteresować. Nie jest przy tym atakowany reklamami – sam decyduje, czy chce skorzystać z oferty oraz kiedy, gdzie i jak długo będzie oglądał przygotowane dla niego filmy. Ponadto, za obejrzenie każdego materiału wideo otrzymuje punkty PAYBACK, co buduje pozytywne nastawienie. Skuteczność Videomanii potwierdzają bardzo wysokie wskaźniki: oglądalności (VTR) – średnia wartość dla wszystkich kampanii zrealizowanych w 2018 roku wyniosła 83%, a najlepszy film uzyskał wynik na poziomie 98,7% – oraz dopasowania rzeczywistych odbiorców reklamy do zakładanej wcześniej grupy docelowej (Affinity Index) – od 78% wzwyż.
– Współpracują z nami przede wszystkim marki, którym zależy na dotarciu do osób w oparciu o ich zachowania zakupowe, a nie intencje. Co więcej, wprowadzamy elementy grywalizacji dla zwiększenia zaangażowania odbiorców – motywujemy ich, aby obejrzeli reklamę do samego końca i pozwalamy, aby nic nie zakłócało odbioru treści. W czasie emisji wideo w obrębie playera nie wyświetlają się żadne inne reklamy. To nasz wyróżnik. Od 15 lutego br. użytkownicy mogą obejrzeć na Videomanii najnowsze kreacje BP oraz marki Toyota – dodaje Monika Zawilska.

PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 12-19 grudnia 2018 r. metodą ankiety online na grupie 512 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: