eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski e-commerce idzie w górę

Polski e-commerce idzie w górę

2006-06-06 01:39

Polski e-commerce idzie w górę

Częstotliwość kupowania w internecie - porównanie 2005 i 2006 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Handlowa hossa nie ominie w tym roku sklepów i aukcji internetowych. Polscy internauci, jak czytamy w raporcie "E-commerce w Polsce 2006", nie tylko częściej niż w roku ubiegłym dokonują zakupów on-line, ale i chętniej przeznaczają na ten cel większą ilość pieniędzy. Według szacunków firmy badawczej Gemius SA, zainteresowanie internetowymi zakupami będzie systematycznie wzrastać.

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Jak wynika z badań Gemius, w sklepach i na aukcjach internetowych z roku na rok przybywa kupujących. Od 2005 r. liczba internautów, którzy dokonali kiedykolwiek zakupu w internecie, wzrosła o blisko jedna trzecią, z 41 proc. do 55 proc. Warto podkreślić, że wśród polskich konsumentów aukcje internetowe są bardziej popularne niż sklepy - w tych pierwszych kupowało 77 proc. internautów, podczas gdy w tych drugich - 57 proc. Co stanowi o przewadze aukcji? Ich użytkownicy na pierwszym miejscu wskazują niższe ceny (76 proc.), następnie duży wybór produktów (70 proc.) i możliwość kupowania o każdej porze (61 proc.). Jednak to w sklepach internetowych - na co wskazują wyniki badania zrealizowanego przez Gemius SA - polscy internauci zostawią więcej gotówki.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość kupowania w internecie - porównanie 2005 i 2006 r.

Częstotliwość kupowania w internecie - porównanie 2005 i 2006 r.


 

1 2

następna

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: