eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Top Marka w mediach 2017 – sieci handlowe

Top Marka w mediach 2017 – sieci handlowe

2017-11-13 13:22

Top Marka w mediach 2017 – sieci handlowe

Biedronka topową marką spożywczą © usu79 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Biedronka już po raz piąty z rzędu zatriumfowała w rankingu najpopularniejszych sieci handlowych. Uzyskany przez nią wynik 109 punktów jest ponad dwukrotnie lepszy od tego, co udało się osiągnąć drugiemu w zestawieniu Tesco i trzeciemu Lidlowi – wynika z rankingu Top Marka, przygotowanego przez magazyn „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Nie zaskoczyły również publikacje w internecie i mediach społecznościowych - w nich również najczęściej pisano o Biedronce.

Przeczytaj także: Top Marka w mediach 2015 – sieci handlowe

Dominacja Biedronki nad jej największymi konkurentami okazała się wręcz miażdżąca - sieci udało się zdobyć ponad dwukrotnie więcej punktów (109) niż pozostałym medalistom, którymi okazali się Tesco (52) oraz Lidl (50). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Carrefour (49) oraz Auchan (40).

O zwyciężczyni zestawienia pisano dużo, głównie w kontekście zmian w prawie jak podatek handlowy, program 500 plus oraz zakaz handlu w niedziele. Jednak to nie Biedronka, ale Carrefour zdobył największą liczbą punktów za wydźwięk publikacji – stanowiły one 1/4 całego przekazu.
- Najkorzystniejszy przekaz, którym może pochwalić się Carrefour, to m.in. efekt uruchomienia usługi click & collect, zapowiadanej inauguracji pierwszego w kraju konceptu Marketplace, gdzie producenci będą bezpośrednio oferowali swoje produkty klientom oraz innowacyjnego, opartego na collaborative economy programu SąSiatki - komentuje wyniki rankingu Top Marka Jerzy Wolf, analityk mediów PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Z wyliczeń ekwiwalentu reklamowego wynika, że lider rankingu musiałby wydać ponad 168 mln zł, aby wykupić powierzchnię w prasie równą wartości opublikowanych materiałów. Blisko 120 mln warte były informacje na temat Tesco, a prawie 70 mln przekaz o Carrefourze.

fot. mat. prasowe

Top 5 sieci handlowych w prasie, Top Marka 2017

Przewaga Biedronki nad pozostałymi markami sektora była miażdżąca.


Biedronka była także najczęściej wymienianą marką w internecie – blisko 28 tys. materiałów. Lidl okazał się popularniejszy w sieci niż Tesco, a Auchan aktywniejszy od Carrefoura, o którym jako jedynym publikowano głównie w witrynach ogólnopolskich – 62 proc. przekazu - o profilu specjalistycznym. Pozostałe marki pojawiały się przede wszystkim w serwisach regionalnych. Biedronka to sieć, o której najczęściej pisano na blogach.

fot. mat. prasowe

Top 5 sieci handlowych w Internecie

Biedronka była najczęściej wymienianą marką w internecie.


W serwisach społecznościowych doszło do poważnych przetasowań. Najczęściej wzmiankowano o Biedronce – 1,2 mln informacji. Ubiegłoroczny lider – Tesco – znalazł się na 3. pozycji z wynikiem 0,4 mln wzmianek. Na 2. miejscu uplasował się Lidl, który zebrał blisko 0,5 mln informacji. Poza podium znalazły się Auchan i Carrefour – po 0,1 mln informacji. O wszystkich brandach pisano najczęściej na Facebooku. Tesco zauważalne było także na Twitterze, a Lidl - na YouTube i Instagramie. Analiza materiału pod względem płci autorów wpisów wykazała, że większość stanowiły kobiety.

fot. mat. prasowe

Top 5 sieci handlowych w social media, Top Marka 2017

W social mediach najczęściej wzmiankowano o Biedronce – 1,2 mln informacji.


Informacje o badaniu
W X edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: