eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pokolenie Y chce do biznesu

Pokolenie Y chce do biznesu

2016-06-17 08:03

Pokolenie Y chce do biznesu

Niezależni millenialsi chcą zakładać firmy © adiruch na chiangmai - Fotolia.com

Millenialsi to generacja ludzi z żyłką do biznesu. Tak brzmi jeden z wniosków płynących z badania, które firma ARC Rynek i Opinia zrealizowała ostatnio na zlecenie az.pl. Okazuje się bowiem, że aż 3/4 pokolenia Y nosi się z zamiarem otworzenia własnej działalności gospodarczej. Co ich do tego zachęca? Przede wszystkim wizja niezależności, wyższych zarobków i elastycznego czasu pracy. Co ich hamuje? Kwestie finansowe, lokalowe i sprzętowe.

Przeczytaj także: Pasja = pomysł na biznes

Jak dowodzi przeprowadzone badanie, aż 75 proc. osób reprezentujących pokolenie Millenium (ludzie urodzeni w latach 1980 – 1995) planuje otworzenie własnej firmy. Czym chcą zajmować się millenialsi? Przede wszystkim:
  • handlem (12 proc.),
  • branżą spożywczą (7 proc.),
  • marketingiem (6 proc.),
  • reklamą (6 proc.),
  • public relations (6 proc.),
  • IT (6 proc.),
  • branżą kosmetyczną i odzieżową (5 proc.),
  • doradztwem i szkoleniami (3 proc.),
  • projektowaniem, architekturą i designem (2 proc.).

Aby jednak założenie prężnie działającej firmy stało się faktem, trzeba - zdaniem ankietowanych - zdobyć środki finansowe z zewnątrz (kredyty, pożyczki, dotacje, inwestorzy – 56 proc.), znaleźć odpowiednie lokum na prowadzenie działalności (41 proc.), zakupić niezbędny sprzęt komputerowy i oprogramowanie (38 proc.), skonsultować się ze specjalistami w zakresie prawa i podatków (34 proc.), zaistnieć w mediach społecznościowych (21 proc.), posiadać odpowiedni know-how i technologie (13 proc.), wirtualny hosting (10 proc.) oraz odbyć szkolenia (np. z asertywności, negocjacji – 7 proc.).

fot. adiruch na chiangmai - Fotolia.com

Niezależni millenialsi chcą zakładać firmy

75 proc. osób reprezentujących pokolenie Millenium (ludzie urodzeni w latach 1980 – 1995) planuje otworzenie własnej firmy.


A co ich zachęca do prowadzenia własnego biznesu? Poczucie niezależności (49 proc.), elastyczny czas pracy (39 proc.), wysokie zarobki (38 proc.), praca zgodna z pasją (33 proc.), zabezpieczenie przyszłości (29 proc.), możliwość samodzielnego kierowania kierunku rozwoju biznesu (22 proc.), możliwość samorozwoju (20 proc.), praca zgodna z wyznawanymi wartościami (17 proc.), możliwość pracy ze zdolnymi i kreatywnymi osobami (7 proc.).

Millenialsi obawiają się za to tego, że nie pozyskają klientów (62 proc.), nie spełnią oczekiwań klientów (35 proc.), będą mieli za dużo pracy (25 proc.), problem ze zbilansowaniem życia prywatnego i zawodowego (24 proc.), nie nadążą za zmieniającą się sytuacją rynkową (21 proc.), że pomysł skopiuje konkurencja (20 proc.).
- Pokolenie millenialsów wyraźnie różni się od tych poprzednich - mówi Bogumiła Hoszowski, manager az.pl. - Są dużo odważniejsi, nie boją się nowych technologii. Chcą być swoimi szefami. Cenią równowagę między życiem rodzinnym i zawodowym. Nowe technologie mają im ułatwiać pracę z dowolnego urządzenia i miejsca. Chcą zajmować się usługami kreatywnymi. W az.pl wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Nasza oferta jest elastyczna, w dobrej cenie, nasi doradcy są odpowiednio przeszkoleni, gotowi, żeby pomóc młodym przedsiębiorcom.

Informacje o badaniu
Badanie ARC Rynek i Opinia zostało wykonane w drugim kwartale 2016 r. Jego celem było sprawdzenie podejścia i skłonności pokolenia millennialsów do zakładania własnego biznesu. Respondenci to osoby urodzone w latach 1980-1995.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: