eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Smartfon vs komputer: jak robimy zakupy w sieci?

Smartfon vs komputer: jak robimy zakupy w sieci?

2015-05-14 00:26

Smartfon vs komputer: jak robimy zakupy w sieci?

M-commerce © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Czy klient robiący zakupy przez komórkę jest mniej awanturujący się niż "zwykły" klient internetowy? Tego z raportu mShopper niestety się nie dowiemy. Zyskamy jednak inne, interesujące informacje, na podstawie których będziemy mogli m.in. stwierdzić, że profile klientów e-commerce i m-commerce aż tak bardzo się nie różnią.

Przeczytaj także: M-commerce vs e-commerce: 1:0

Jakie różnice między e-commerce a m-commerce


Badanie zrealizowane przez mShopper dowodzi, że profile konsumentów kupujących w sieci za pomocą laptopa, smartfona i tabletu, są zbliżone. Konsumenci nie tylko wydają podobne kwoty, ale i odwiedzają podobne serwisy. Różnice stają się bardziej widoczne w odniesieniu do preferowanych metod płatności za zakupy, ale wynikają one głównie z niewygody w stosowaniu ich na mniejszych ekranach telefonów.

Różnice między wydatkami w sieci osób kupujących za pomocą kilku urządzeń, w tym smartfonów i tabletów, a wydatkami osób kupujących tylko za pomocą laptopa, są niewielkie. 63% e-kupujących nie przekroczyło przy ostatnim zakupie kwoty 150 zł, a 85% - kwoty 500 zł. W przypadku m-kupujących wydatek poniżej 150 zł deklarowało 58%, a poniżej 500 zł – 81%.

Na ostatnie zakupy więcej pieniędzy przeznaczyły osoby kupujące tylko za pomocą urządzeń mobilnych, poniżej 150 zł – 52%, poniżej 500 zł – 74%. Wśród tych kupujących liczba osób, która na ostatnich zakupach w sieci wydała więcej niż 500 zł, była najwyższa, aż 21% respondentów – ale wśród osób objętych badaniem była to niewielka grupa (5% internautów).

W przypadku wykorzystywanych miejsc zakupów największą różnicę między konsumentami widać przy sklepach z aplikacjami mobilnymi, ale jest to różnica wynikająca z prostej zależności – konsumenci korzystający na zakupach tylko z laptopa znacznie rzadziej korzystają z płatnych aplikacji mobilnych, niż użytkownicy smartfonów. Z kolei osoby kupujące wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych rzadziej zaglądają do sklepów internetowych, czy na serwisy aukcyjne, ale pozostałe serwisy sprzedażowe odwiedzają w niemal takim samym stopniu, co np. konsumenci „wieloekranowi”.

fot. mat. prasowe

Ostatni zakup - wydana kwota

Profile konsumentów kupujących w sieci za pomocą laptopa, smartfona, tabletu, nie różnią się od siebie aż tak bardzo


Urządzenie to kwestia drugorzędna


Wyniki badań wskazują na to, że polscy konsumenci chętnie korzystają z nowych możliwości, tj. kupowania za pomocą urządzeń innych niż laptop. Co więcej, zakupy mobilne wydają im się łatwe (62% odpowiedzi), przeszkodami są głównie konieczność wypełniania długich formularzy i brak możliwości porównywania ofert – czyli utrudnienia ze strony sprzedawców, którzy jeszcze nie zdążyli się przystosować do nowej, wieloekranowej rzeczywistości.

fot. mat. prasowe

Wykorzystywane miejsca zakupów

Najpopularniejszymi miejscami zakupów są sklepy internetowe oraz serwisy aukcyjne.


Wobec tego pojawia się pytanie: czy dla przeciętnego użytkownika sieci, kupującego z użyciem smartfona, wielkość ekranu ma znaczenie? Wielu klientów już dziś oczekuje jednej, spójnej oferty handlowej, wykorzystującej różne kanały komunikacji.

Poza deklaracjami warto badać też konkretne działania konsumentów


m-Commerce to bardzo istotny, a jednocześnie nieprzebadany jeszcze dokładnie obszar. Chcemy sprawdzić, w jakim stopniu mobile łączy z punktu widzenia konsumentów światy offline i online. Jakie narzędzia zakupowe, aplikacje bądź strony mobilne, są pożądane przez konsumentów i czy, podobnie jak w USA, polscy konsumenci kupujący wielokanałowo wydają więcej – komentuje Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: