eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Marketing treści - 7 najnowszych trendów

Marketing treści - 7 najnowszych trendów

2014-09-03 13:14

Marketing treści - 7 najnowszych trendów

Responsive web design © bagiuiani - Fotolia.com

Rozwój i adaptacja marketingu treści przez przedsiębiorstwa znacząco wpływa na rodzaje wykorzystywanych przez nie strategii marketingowych, jak również na sam skład i zadania wypełniane przez pracowników działu marketingu. W 2013 roku, 92% specjalistów ds. marketingu w jakimś stopniu wykorzystywało marketing treści. 58% procent działów marketingu na rynku B2B i 60% na rynku B2C planuje rozwój budżetów przeznaczanych na marketing treści w ciągu następnych dwunastu miesięcy. Jak wpłynie to na ogólny obraz marketingu internetowego? I jakie korzyści mogą z tego płynąć?

Przeczytaj także: Content marketing, czyli treść to dopiero początek

Menedżer ds. marketingu treści – nowa rola w przedsiębiorstwie


Role pracowników odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmie przez cały czas są analizowane i zmieniane tak, aby dopasować je do nowych trendów występujących w społeczeństwie internetowym. Wraz z wzrostem popularności marketingu treści, firmy zaczynają wprowadzać do kadr menedżerów odpowiedzialnych wyłącznie za ten obszar.

Podjęcie takiej decyzji wymaga zgody całego działu marketingu tak, aby wszyscy jego pracownicy dążyli do w miarę homogenicznych celów, zachowując przy tym spójność całej strategii przedsiębiorstwa. Ważna jest również dokumentacja strategii marketingu treści. Firmy, które udokumentują planowane działania powinny więc osiągać lepsze wyniki marketingowe od firm które tego nie zrobiły.

Potrzeba nabycia nowych umiejętności marketingowych


Członek zarządu odpowiedzialny za implementację strategii marketingu treści powinien posiadać przede wszystkim doskonałe umiejętności komunikacji, zdolności analityczne, zrozumienie ogólnego procesu pozyskiwania klientów dzięki marketingowi internetowemu oraz być w stanie bardzo szybko pozyskiwać informacje rynkowe. Członkowie zespołów marketingowych oraz sprzedażowych powinni dobrze poznać proponowaną przez zarząd strategię marketingu treści i umieć się do niej odnieść podczas wykonywania codziennych obowiązków (np. tworzenie treści, dystrybucja lub analiza prowadzonej działalności).

fot. bagiuiani - Fotolia.com

Responsive web design

W erze urządzeń mobilnych konieczne jest wprowadzenie technologii responsive web design, która umożliwia prawidłowe wyświetlanie treści internetowych niezależnie od urządzenia wykorzystywanego do ich przeglądania.


Urządzenia mobilne podbijają świat


Kolejny trend, na który warto zwrócić uwagę to znaczny rozwój użyteczności oraz nasycenia rynkowego urządzeniami mobilnymi. Treści w środowisku internetowym, konsumowane poprzez smartphone lub tablet nie zawsze są dopasowane do tego typu urządzeń. Według badania przeprowadzonego przez IDC, do 2017 roku, nawet 87% wszystkich treści w sieci będzie przeglądanych przy pomocy urządzeń mobilnych.
Stwarza to bardzo duże wyzwanie dla pracowników działu marketingu, którzy będą musieli dopasować prezentowane treści zarówno do tradycyjnych przeglądarek internetowych (używanych na komputerach stacjonarnych i laptopach), jak i do urządzeń mobilnych typu smartphone lub tablet.

Responsive web design


Najważniejszym elementem, który potencjalnie może doprowadzić do znacznego zwiększenia użyteczności stron internetowych jest wprowadzenie tzw. „responsive web design” (RWD). Jest to technologia, która umożliwia prawidłowe wyświetlanie treści internetowych niezależnie od urządzenia wykorzystywanego do ich przeglądania. Nowo publikowane treści powinny być odpowiednio przetestowane tak, aby zapewnić najwyższy poziom użyteczności dla odwiedzających.

Zmiany w algorytmach wyszukiwarek


Zmiany pojawiają się również w procesie oceniania i nadawania wagi poszczególnym treściom internetowym przez wyszukiwarki internetowe takie jak Google. Dzięki zmianom wprowadzanym w algorytmach (np. Google Hummingbird), wyszukiwarki zaczynają rozpoznawać język wykorzystywany w naturalnych konwersacjach, jak również kontekst wypowiedzi, dzięki czemu, strony internetowe, które w pewien sposób starają się oszukać wyszukiwarki mogą zostać surowo ukarane. Z drugiej strony, autentyczne treści dostarczające wartości użytkownikom mogą zyskać większą widoczność w wynikach wyszukiwania.

Stare metody SEO przestają działać


Podejście do kreowania treści oparte na wielokrotnym wykorzystywaniu poszczególnych słów kluczowych w celu osiągnięcia wysokich pozycji w rankingach wyszukiwania zaczyna liczyć się coraz mniej. Aktualnie, twórcy treści mogą skoncentrować się na publikacji treści zawierających raczej synonimy najważniejszych fraz kluczowych. Jednocześnie, treści powinny być unikatowe i prezentować nowy punkt widzenia dla opisywanego tematu.

Ciągłe powielanie tych samych pomysłów może okazać się niewystarczające do tego, aby wybić się na tle konkurencji. W środowisku internetowym pojawia się również wiele narzędzi pozwalających na selekcję treści według tematyki i dopasowania do poszczególnych grup odbiorców. Dzięki tym narzędziom, pracownicy działów marketingu będą w stanie szybciej zidentyfikować najważniejsze informacje, które mogą zainteresować widownię, do której pragną dotrzeć. Jest to sytuacja korzystna zarówno dla marek jak i konsumentów. Marki będą w stanie szybciej przesortować i znaleźć najważniejsze informacje i dostarczyć je do konsumentów. Oprócz tego, odbiorcy nie będą musieli przeglądać dużej liczby stron internetowych, aby uzyskać najprzydatniejsze dla nich dane.

Świetlana przyszłość content marketingu


Kolejny trend, na który warto zwrócić uwagę to wyższa rozpoznawalność terminu „marketing treści” wśród pracowników działów marketingu. Jak wspomniałem wcześniej, większość przedsiębiorstw aktualnie wykorzystuje w swoich działaniach elementy strategii marketingu treści.

W większości przypadków, publikowane i dystrybuowane treści są traktowane, jako „materiały marketingowe” a przedsiębiorcy nie zdają sobie do końca sprawy z tego, że za tworzeniem treści powinna stać udokumentowana strategia. W najbliższej przyszłości termin „marketing treści” prawdopodobnie zdobędzie wyższą popularność a przedsiębiorstwa będą w stanie zdefiniować poszczególne elementy, które wchodzą w jego skład.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: