eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014

Internetowe sklepy sportowe – ranking 2014

2014-07-31 12:31

Przeczytaj także: Polacy o handlu internetowym



Trendy rynkowe

A czego najczęściej szukamy w sieci? Według analityków serwisu Skąpiec.pl, najbardziej pożądane w ostatnich 12 miesiącach były: pulsometry treningowe, rowery stacjonarne, odżywki, buty snowboardowe i rowery crossowe. ― Coraz bliżej do czołowych kategorii jest także komputerom i kamerom sportowym. Te pierwsze wspomagają trening, a drugie pozwalają uwiecznić wyczyny i osiągnięcia, np. ze stoków narciarskich lub szlaków rowerowych ― zauważa Mariusz Janiszewski, prezes zarządu Skąpiec.pl.

Zdaniem ekspertów Loopa.eu, największe przychody przynoszą sportowym sklepom internetowym takie kategorie produktów jak: Siłowania i fitness (36% wszystkich przychodów w ramach analizowanej branży), Rowery i akcesoria (17%), Turystyka (14%) oraz Sporty drużynowe (9%).

Dla internetowych sklepów sportowych duże znaczenie ma też sezonowość:
  • dla Siłowni i fitness okres najwyższej sprzedaży przypada na listopad ― kwiecień,
  • dla Rowerów i Akcesoriów najwyższa sprzedaż przypada od marca do sierpnia,
  • dla Sportów Drużynowych obserwuje się w miarę równomierną sprzedaż w ciągu całego roku. Zauważalny wzrost sprzedaży jest w grudniu, a spadek w okresie styczeń ― luty,
  • dla Turystyki okres najwyższej sprzedaży przypada na okres maj ― wrzesień; istotny wzrost notuje się również w grudniu.

Metodologia:

Opracowując Ranking Internetowych Sklepów Sportowych 2014, wzięte zostały pod uwagę: łączna ocena na dzień 01.07.2014 r.; liczba recenzji zdobyta w ostatnich 12 miesiącach (od 01.07.2013 do 01.07.2014); punkty za każde 100 opinii; liczba opinii zdobyta w całej historii sklepu w Opineo.pl.

Spośród ponad 120 e-sklepów branych pod uwagę w branżowym Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych 2014, do finału zakwalifikowały się 32 sklepy, które mogą poszczycić się:
  • najwyższą łączną oceną konsumencką (powyżej 9,5 punktu),
  • wysoką liczbą opinii w ostatnich 12 miesiącach (powyżej 100),
  • wysoką liczbą opinii w całej historii Opineo.pl (powyżej 200).

Dodatkowo, ogólna ocena sklepu na dzień 01.07.2014 r. nie powinna być niższa niż 9,0 pkt. Tylko spełnienie tych wszystkich wymogów było przepustką do finału w naszym branżowym rankingu.

Wystawiając opinię, konsumenci oceniają następujące parametry: szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby ten sklep sportowy swoim znajomym.
Za internetowy sklep sportowy uznaliśmy taki, którego asortyment adresowany jest przede wszystkim do sportowców (profesjonalistów i amatorów) i którego głównym zakresem działalności jest sprzedaż sprzętu do ćwiczeń oraz akcesoriów sportowych (w tym odzież, obuwie, ochraniacze, odżywki).


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: