eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Pozycjonowanie stron bez pułapek

Pozycjonowanie stron bez pułapek

2014-05-09 09:56

Przeczytaj także: Znane marki a SEO


- Klient powinien zrozumieć że nie istnieje pozycjonowanie zgodne z wytycznymi Google. Google modyfikując algorytmy walczy z każdym przejawem sztucznego dodawania linków mających na celu wzrost pozycji domeny na konkretne frazy, ponieważ jest to niezgodne z ideą dostarczenia użytkownikowi wyszukiwarki najlepszych odpowiedzi na jego zapytanie. Cała tajemnica "naturalnego" pozycjonowanie tkwi w tym aby działania pozycjonerskie w maksymalny możliwy sposób naśladowały wzrost popularności domeny w internecie. Jeśli algorytm Google określi nasz profil linków jako mało naturalny, domena otrzyma jeden z wielu możliwych rodzajów filtru. - ocenia Maciej Ciesielski.

Pozycjonowanie możemy również kupić na allegro czy grouponie. Na portalach tych kupujemy zazwyczaj konkretny produkt, który posiada z góry określoną cenę. Natomiast koszt pozycjonowania każdej frazy jest inny i opiera się głównie o to jak silna jest konkurencja dla danego słowa, oraz jak wiele słów pokrewnych zamierzamy pozycjonować. Kupując wiec pozycjonowanie na w/w portalach zachodzi niebezpieczeństwo że kupimy pakiet zbyt mało efektywny względem naszych fraz, lub za silny co może okazać się przyczyną nałożenia filtru. Ponadto na wyżej wymienionych portalach kupujemy przeważnie jedną konkretną metodę pozycjonowania. Doświadczeni pozycjonerzy używają dla każdej strony przynajmniej kilku różnych metod aby zapewnić maksymalną naturalność procesowi pozycjonowania. Jeżeli nie rozumiemy subtelnych różnic pomiędzy poszczególnymi metodami i nie będziemy umieli zachować balansu pomiędzy nimi, roboty Google łatwo mogę wykryć prowadzone prace pozycjonerskie i nałożyć filtr na naszą domenę.

- Gwarancje, jakie dają firmy pozycjonerskie odnosząc się do swoich działań są umowne. Każda firma może zagwarantować, że będzie starała się podnieść pozycję klienta najlepiej, jak tylko potrafi. Pozycjonerzy nie mają jednak wpływu na zasady sortowania wyników organicznych, mogą się jedynie do nich dostosować. Nie da się zagwarantować osiągnięcia konkretnego wyniku, gdyż algorytm decydujący o pozycjach może ulec zmianie praktycznie w każdej chwili. Firmy pozycjonerskie, chcąc przewidzieć czas wejścia na pozycję w tzw 'top 10', używają danych statystycznych – komentuje Maciej Ciesielski.

Warto pamiętać, że wypozycjonowanie strony nie jest efektem stałym. Wyszukiwarki takie jak Google nieustannie modyfikują swoje algorytmy, według których następuje sortowanie wyników organicznych. Należy pamiętać, że z ofert pozycjonowania korzysta jednocześnie wiele firm, niekiedy o podobnym bądź identycznym profilu działalności. Nawet gdy uda się osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce, zaniechanie prac doprowadzi do sukcesywnego obniżania pozycji. Dzieje się tak dlatego, że w niedużym odstępie czasu inna firma stworzy lepszy profil linków, lub nasze okażą się niezgodne z najnowszymi trendami. Utworzenie, a potem utrzymanie wartościowego linku to bardzo kosztowna operacja, efekty firm pozycjonerskich najlepiej widoczne są podczas trwania umowy i w krótkim czasie po jej zakończeniu.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: