eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Pozycjonowanie stron bez pułapek

Pozycjonowanie stron bez pułapek

2014-05-09 09:56

Przeczytaj także: Znane marki a SEO


Przy większej ilości fraz, bardziej opłacalną metodą wydaje się być umowa ryczałtowa. Stosuje się ją zazwyczaj wtedy, gdy czas współpracy jest bardzo długi. Jest to tańsze rozwiązanie dla klienta. Ten rodzaj współpracy odpowiada również bardziej większości firmie pozycjonerskiej, gdyż zapewnia jej stały i bezpieczny dochód. Firma posiada płynność w działaniu, ponieważ operuje określonym budżetem, w ramach którego może się poruszać, co przekłada się na jakość pracy. Wybór tej metody wiąże się jednak z pewnym ryzykiem, stąd należy stosować ją, gdy znamy możliwości tej firmy, bądź gdy została nam ona przez kogoś wcześniej polecona.

Płatność za konwersję to jednorazowa opłata, naliczana w przypadku wystąpienia wspólnie ustalonego zjawiska uznawanego za sukces. Termin 'konwersja' odnosi się do osiągnięcia określonego celu, np. dla sklepu internetowego będzie to ilość kupionych produktów. Płatnością jest wtedy ustalona stawka bądź procent od wartości zakupu, dzięki zauważalnemu ruchowi na stronie sklepu wygenerowanemu przez firmę pozycjonerską. W przypadku programów rządowych czy inicjatyw społecznych, może to być ilość pobranych dokumentów bądź wypełnionych wniosków. Miernikiem kampanii brandingowych może być każde 100 czy 1000 unikalnych odwiedzin. Ta forma rozliczeń jest najbardziej opłacalna dla klienta, jednak ze względu na brak gwarancji zaistnienia konwersji mimo skutecznych działań, np. towar jest droższy niż u konkurencji, firmy pozycjonerskie podpisują umowy z takim modelem rozliczenia niezmiernie rzadko, większość w ogóle nie bierze pod uwagę tego modelu.

Czasem klienci zadają pytanie, czemu zawierane umowy są tak długie?

- Dzieje się tak, ponieważ w okresie, gdy nie ma jeszcze pozycji a co za tym idzie płatności, są prowadzone prace najistotniejsze, takie jak optymalizacja, pozyskiwanie linków czy przygotowanie tekstów (copywriting). Wiąże się to ze sporym zaangażowaniem pozycjonera, więc dla zapewnienia sobie szansy na zwrot kosztów poniesionych w tym okresie, oraz uzyskania zysku, zawiera on umowy na dłuższy okres czasu. – dodaje Maciej Ciesielski.

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem mogą popełniać szereg błędów podczas realizacji zlecenia. Każda z firm działa w oparciu o określoną wiedzę i testy, które przeprowadza. Branża SEO ma to do siebie, że posiadana wiedza może stać się nieaktualna z dnia na dzień, a pozyskanie nowych informacji za pomocą badań może zająć dużo czasu. Warto zaznaczyć, że wyszukiwarki takie jak Google nie kontaktują się z firmami pozycjonerskimi, a informacje udostępniane publicznie na temat wprowadzanych zmian są ogólnikowe. Znaczącym błędem który może popełnić firma pozycjonersa, jest zatajanie, zdezaktualizowanie wiedzy i stosowanie nieskutecznych rozwiązań pomimo braku widocznych efektów.

Kolejnym błędem jest też zbyt szybkie działanie firmy pozycjonerskiej w dążeniu do osiągnięcia płatnych pozycji.

Zbyt gwałtowny wzrost liczby linków, szczególnie jeśli w większości są to linki, które zawierają jedynie frazy kluczowe, może doprowadzić do nałożenia filtru. W takiej sytuacji cześć firm nie podejmie się prac nad zdjęciem filtru gdyż są one czasochłonne. Przy krótszych umowach właściwie przekreśla to, nie tylko szansę uzyskania zysku, ale również zwrotu zainwestowanych do tej pory środków.
Filtry to kary nakładane na domeny automatycznie przez któryś z algorytmów Google, lub ręcznie przez pracownika Google. Gdy zostaniemy obłożeniu filtrem ręcznym, i posiadamy zweryfikowane Google Webmaster Tools otrzymamy powiadomienie o treści „Sprawdziliśmy Twoją witrynę i wykryliśmy prowadzące do niej linki, które naruszają wskazówki jakościowe. W szczególności poszukaj sztucznych i nienaturalnych linków kierujących do Twojej witryny, które mogą mieć na celu manipulowanie przepływu PageRank”. Nienaturalne linki to najczęściej te które zostały zakupione w postaci pakietu, i zamieszczone na stronach w sposób odbiegający od tego w jaki umieścili by je prawdziwi redaktorzy stron. Od pewnego czasu za nienaturalne uznawane są również linki rotacyjne - czyli zmieniające się po każdym odświeżeniu strony. Wspomniany PageRank to metoda nadawania określonej wartości liczbowej stronom internetowym, oznaczającej ich popularność w internecie. Filtr można otrzymać za każdy link, który przekazuje PageRank, czyli kierujący bezpośrednio do domeny.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: