eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Strony internetowe banków: co sądzą o nich specjaliści SEO?

Strony internetowe banków: co sądzą o nich specjaliści SEO?

2020-03-05 11:44

Strony internetowe banków: co sądzą o nich specjaliści SEO?

Strony których banków są najlepiej widoczne w wyszukiwarkach? © Minerva Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Eksperci SEO podkreślają, że sektor bankowy to jedna z najtrudniejszych do pozycjonowania branż. Tym bardziej warto się przyjrzeć, jak banki radzą sobie w wyszukiwarkach. Które z nich są najbardziej widoczne? Jak prezentuje się czołówka tych, które najlepiej pozycjonują frazę „kredyt gotówkowy”? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.

Przeczytaj także: Co powinno się znaleźć w raporcie od agencji SEO?

Na potrzeby raportu „Sektor finansowy w wyszukiwarkach. Część 1. Banki” zespół agencji Up&More przyjrzał się stronom internetowym popularnych na rodzimym rynku banków. W analizie pod kątem SEO uwzględniono takie elementy jak:
  • widoczność w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania, widoczność w TOP 10 wyników wyszukiwania,
  • trust flow,
  • ilość linków przychodzących,
  • aktualna pozycja na najważniejsze i najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe oraz
  • page speed.

Jak tłumaczy Adrianna Napiórkowska, Senior SEO Specialist w Up&More:
- Postanowiliśmy sprawdzić jak podmioty wchodzące w skład kategorii „Your Money, Your Life” radzą sobie z wciąż zmieniającą się rzeczywistością SEO. Kto zyskuje, a kto traci na nowej polityce Google. Szczególnie zastanawiający jest sektor finansowy. Rezultaty i wnioski naszego raportu mogą zaskoczyć lub potwierdzić przekonanie pozostałych ekspertów – komentuje Adrianna Napiórkowska, Senior SEO Specialist w Up&More.

Kluczowe wnioski? Zarówno w kontekście widoczności TOP3 oraz TOP 10 znalazły się te same trzy banki. Kolejno PKO BANK POLSKI, mBank, Santander Bank Polska. Ich działania pod kątem strategii pozycjonowania stron charakteryzują się zatem wyższą skutecznością niż pozostałych podmiotów. Na 26 miejscu odpowiednio znalazły się EnveloBank oraz Raiffeisen Bank International.

Jak podkreślają eksperci SEO ostatnie pozycje mogą wynikać z bardzo niskiego współczynnika trust flow, małej ilości linków na tle konkurencji oraz stosunkowo młodej historii domeny. Raiffeisen Bank International posiada najmłodszą ze wszystkich witryn domenę. W przypadku wspomnianego trust flow, czyli współczynnika zaufania Google do witryny najlepiej wypada PKO BANK POLSKI.

fot. mat. prasowe

Widoczność

Na pierwszym miejscu pod względem widoczności uplasował się PKO Bank Polski.


Spośród kolejnej analizy wynika, że najbardziej wartościowe linki posiada Santander Consumer Bank, pomimo, że na pierwszym miejscu pod względem ilości linków przychodzących uplasował się Credit Agricole.

fot. mat. prasowe

Liczba linków przychodzących

W tym rankingu na pierwszym miejscu uplasował się Credit Agricole.


Internauci często poszukują różnych informacji odnośnie kredytów lub pożyczek za pomocą wyszukiwarek poprzez wpisywanie poszczególnych fraz. Które oferty banków prawdopodobnie znaleźliby najszybciej? Jak wynika z Raportu najwyższe pozycje w wynikach organicznych dla frazy „kredyt gotówkowy” zajmują kolejno: mBank, Credit Agricole, Santander Consumer Bank.
- Branża finansowa jest jedną z najtrudniejszych branż do pozycjonowania. Google regularnie stara się dostarczać najlepsze wyniki dla użytkowników wprowadzając od marca 2018 serię update’ów, po których widoczność wielu serwisów wygląda jak roller coaster. Mimo, że banki z racji ich reputacji i merytoryki powinny być w czołówce w SERP’ach tak się wcale nie dzieje – komentuje Mateusz Kicki, SEO Manager Bankier.pl.

Jak podają eksperci Up&More, takie frazy jak np. „konto osobiste”’, „kredyt na samochód”, czy „konto dla firm” powinny być kluczowe dla największych banków, jednak z analizy wynika, że ich pozycje są dalekie względem porównywarek, portali finansowych oraz blogerów.
- Jest to ciekawy wynik, ze względu na update kategorii finansowej „Your money, Your life”, który promuje strony bankowe ze względu na wysokie zaufanie do nich jako twórców treści. Tymczasem, można wysnuć wniosek, że banki nie skorzystały z pierwszeństwa jakie dało im Google, co zostało wykorzystane przez inne podmioty – podają eksperci SEO.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: