eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Fanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?

Fanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?

2013-11-29 12:57

Przeczytaj także: Nie ma sportu bez Facebooka?


Najbardziej wymagające: Banki

Najmniej fanów zgromadziła i zaangażowała kategoria Banki (profile banków zgromadziły łącznie niespełna 810 tys. fanów). Marketerzy opiekujący się komunikacją marek z tej kategorii postują najrzadziej, za to najczęściej sięgają po różnego rodzaju multimedia. Na przekór wszechobecnej komunikacji „obrazkowej” stosują linki i klipy wideo. Banki jako jedyna kategoria stosują obrazki w mniej niż 60 proc. swoich postów. O tym, że jest to szczególnie wymagająca kategoria świadczy również fakt, że w bankowości na Facebooku relatywnie mocno angażują posty zawierające słowo „konkurs” – usługi bankowe nie stanowią łatwego tematu do rozmów na Facebooku. Pokazuje to również fakt, że najlepiej angażującym fanpage z tej branży jest profil Baśki z BGŻ, który o finansach mówi za pomocą dwóch przeuroczych wiewiórek. Jest to ciekawy, kolejny po „Sercu i Rozumie” przykład uosobienia „nieludzkiej” kategorii, jaką są usługi finansowe,

Najbardziej aktywne: Odzież i Kosmetyki

W TOP 3 najpopularniejszych i najbardziej angażujących kategorii uplasowała się Odzież, która w pierwszym półroczu 2013 r. zyskała blisko 2 mln nowych fanów, a zaangażowała w komunikację ponad 1 mln osób. Wysoka częstotliwość komunikacji (powyżej trzech wpisów dziennie), jest dobrze przyjmowana przez fanów, zaś wysokie zaangażowanie (na poziomie 15 proc.) świadczy, iż wpisy marek odzieżowych są pożądanymi treściami na naszych tablicach. Jest to w głównej mierze zasługa zdjęć, które tu zdają się angażować ze zwielokrotnioną siłą. Co więcej, zaangażowanie na podobnym poziomie osiągane jest niezależnie od dnia i pory. Równie wysokie wyniki uzyskują posty zamieszczane ciągu dnia, jak i te publikowane w godzinach nocnych. Takie zaangażowanie jest szczególnie istotne, mając na uwadze fakt, że odzież jest kategorią produktów najczęściej kupowanych przez Internet. Tu Facebook może pełnić rolę ogniwa bezpośrednio poprzedzającego moment zakupu.

Najbardziej angażują: zdjęcia i krótkie komunikaty

Cechą wyróżniającą kategorię Kosmetyki jest wykorzystywanie w przeważającej większości postów zdjęć (blisko 90 proc. postów opatrzonych jest fotografiami). Wszystkie zbadane kategorie w swojej komunikacji chętnie sięgają po zdjęcia. Największe zróżnicowanie można zauważyć w Bankach, które mają największy udział statusów tekstowych i linków. Najwięcej postów publikowały strony z kategorii E-commerce oraz Odzież, co wynika z przynależności wielu marek do obu tych kategorii. Obie branże wykorzystują w swojej komunikacji Facebooka do prezentowania oferty, zachęcając tym samym do zakupów.

Wiralowo największy sukces osiągnęła kategoria Alkohole, która średnio odnotowuje najwięcej udostępnień postów, szczególnie w przypadku zdjęć. Wpisy tekstowe najczęściej udostępniane były w kategorii Telekomunikacja, posty z wideo – w kategorii Żywność, a linki – w Kosmetykach. Wyraźną tendencją jest skracanie długości postów – we wszystkich kategoriach posty krótkie, liczące od 3 do 50 znaków osiągały najwyższe wskaźniki zaangażowania.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: