eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Tożsamość w sieci

Tożsamość w sieci

2013-10-25 09:45

Przeczytaj także: Prywatność w sieci: strony www wiedzą o nas za dużo


  • Bierny użytkownik. Jak sama nazwa wskazuje, przedstawiciele tej grupy nie są w pełni przekonani, co do przydatności internetu i dlatego przeważnie spędzają w sieci mniej czasu niż pozostałe wyróżnione typy osobowości. Bierni użytkownicy stanowią 20% badanych respondentów. Rzadziej korzystają oni z serwisów społecznościowych i niezbyt często dokonują zakupów w internecie. W porównaniu innych typów są bardziej skłonni do korzystania z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych i chętniej udostępniają swoje dane w zamian za praktyczne korzyści.
  • Aktywny strażnik. Do tej kategorii zalicza się 17% konsumentów internetowych. Aktywni strażnicy doskonale zdają sobie sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego – aż 82% spośród nich wie, że reklamy, które widzą na ekranie, mogą być dobierane na podstawie ich historii wyszukiwania i przeglądania. Przeważnie nie korzystają z serwisów społecznościowych i stosują najsilniejsze ustawienia prywatności ze wszystkich grup – starają się ukrywać i kontrolować ślady swoich poczynań w internecie.

Ponadto wspomniane badanie przyniosło pewne spostrzeżenia, które w równym stopniu odnoszą się do wszystkich typów osobowości internetowych:
  • Konsumenci znają swoją wartość: 64% konsumentów uważa, że ich dane osobowe mają określoną wartość dla sprzedawców i reklamodawców.
  • Większość konsumentów potrafi korzystać z ustawień prywatności: 60% procent konsumentów wie, jak zmienić ustawienia prywatności w przeglądarce internetowej.
  • Konsumenci chętnie przyjmują spersonalizowane oferty w zamian za udostępnienie informacji: Większość konsumentów (55%) jest zadowolona, gdy firma dostosowuje swoją ofertę do ich charakterystyki na podstawie informacji, które jej udostępnili.
  • Konsumenci uprawiają „showrooming" (oglądactwo) : Prawie połowa (49%) konsumentów podczas pobytu w sklepie sprawdza ceny na urządzeniach mobilnych, by znaleźć najlepszą ofertę.

„We współczesnym, cyfrowym świecie konsumenci spędzają coraz więcej czasu w internecie i wydają tam coraz więcej pieniędzy", stwierdził Lacobuzio. „To oznacza, że dokładne poznanie tych pięciu odrębnych typów osobowości będzie istotne dla wielu różnych podmiotów, ale chyba najbardziej dla sprzedawców detalicznych i reklamodawców. Przedsiębiorstwa, które lepiej zrozumieją, dlaczego konsumenci chcą się dzielić się swoimi danymi w internecie, będą potrafiły nawiązać z nimi bliższe i bardziej owocne relacje".

„MasterCard® od lat bada zachowania i upodobania klientów, aby maksymalnie dopasować oferowane usługi w kontekście ich potrzeb i oczekiwań. Wyniki te są dla nas bardzo ważnym wskaźnikiem przy wprowadzaniu na polski rynek nowoczesnych rozwiązań, jak np. płatności mobilnych”- komentuje Luiza Derek, Business Leader Marketing & PR Head, Poland.

Metodologia
W okresie od listopada 2012 do marca 2013 MasterCard przeprowadził badanie jakościowe i ilościowe wśród konsumentów w dziewięciu krajach: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Indiach, RPA, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Brazylii i Kolumbii. Badanie miało formę ankiety i objęło ponad 9 tysięcy cyfrowych konsumentów w wieku od 16 do 65 lat, z których każdy co najmniej raz w tygodniu korzysta z internetu w dowolnym celu. W wyniku gruntownej analizy statystycznej wyodrębniono pięć typów osobowości internetowej, grupując respondentów według podobieństwa odpowiedzi udzielonych na pytania dotyczące sześciu kwestii: 1) świadomości istnienia marketingu ukierunkowanego, 2) korzystania z serwisów społecznościowych, 3) zakupów online, 4) zaawansowania w użytkowaniu urządzeń mobilnych, 5) zarządzania prywatnością, 6) danych jako waluty wymiennej.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: