-
Płace w branży usług pogrzebowych
... Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych, istnieją w Polsce dwie formy własności cmentarzy – komunalne oraz ... do firm prywatnych. Zakłady, wiedząc, że rynek nigdy się nie skurczy, a konkurencja nie ... dolicza się premię. Pracodawca zapewnia ponadto komplet odzieży roboczej i ceremonialnej oraz obuwie. „Praca ogólnie nie ...
-
Najpopularniejsze skargi konsumentów 2011
... Rynek, np. możliwości zakupów przez Internet w innych krajach UE bez opłat celnych. Jeśli są niezadowoleni, starają się dochodzić swoich praw – wyjaśnia Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce ... stosunkowo niewielką grupę stanowiły skargi dotyczące zakupów odzieży i obuwia – skarżyło się na nie tylko 4 proc. konsumentów ...
-
Rejestracja REGON III 2013
... wciąż wysoka liczba wyrejestrowanych działalności, mamy w Polsce swego rodzaju modę na zakładanie własnych biznesów i ... wśród nich na przykład butiki używanej odzieży najdroższych światowych marek – mówi Jakub Domeracki ... produkcie, czy usłudze, którą przedsiębiorca chce wprowadzić na rynek, a w drugim - na stworzeniu takiej koncepcji biznesowej, ...
-
Księgarnie internetowe: jak oceniamy?
... realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta oraz jakość zapakowania przesyłki. Internetowy rynek książki w Polsce podzielony jest z jednej strony pomiędzy graczy, którzy działają w branży ... na własny użytek, jak i na prezent dla najbliższych. Obok markowej odzieży, płyt i elektroniki książki są hitami internetowych zakupów. Najwięcej sprzedaje się ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
Rynek handlu detalicznego w Polsce z roku na rok staje się coraz mniej zróżnicowany. To w głównej mierze efekt ... niewyspecjalizowanych sklepów wielkopowierzchniowych nie jest oczekiwaniem Polaków. Sprzedaż książek, sprzętu RTV/AGD, odzieży czy sprzętu sportowego powinna pozostać w rękach wyspecjalizowanych sprzedawców. W przeciwnym razie istnieje ...
-
Prawa najmłodszych
... Polsce żyje ponad cztery miliony dzieci i młodzieży w wieku 9-18 lat, które miesięcznie ... ABC", która ma pomóc dzieciom i młodzieży poznać prawa konsumenckie, a także pokazać, na czym polega rynek, marketing i reklama. W jej ramach prowadzony jest szereg działań edukacyjnych zwiększających znajomość praw przysługujących najmłodszym. W programie ...
-
Holtzbrinck Ventures inwestuje w Epuls
... z planami rozwoju Epuls, które zakładają między innymi wejście na rynek niemiecki. Fundusz Holtzbrinck Ventures jest częścią międzynarodowej grupy wydawniczej ... rozwoju przyjętą przez właściciela serwisu, firmę Pixelate Ventures. Rozwojowi Epuls w Polsce towarzyszą przygotowania do uruchomienia bliźniaczej platformy w Niemczech. Znajomość realiów ...
-
Telewizja mobilna popularna u młodzieży
... telefonów komórkowych, wskazuje, iż zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek zmniejsza zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wśród użytkowników ... w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Poprzednie badania rynku telekomunikacyjnego w Polsce Ericsson ...
-
Polacy a zakupy w sieci
... internetowych to istotny sygnał dla rozwijającego się rynku e-commerce w Polsce. Celem przeprowadzonych badań była analiza polskiego rynku ... . Najwięcej wątpliwości wśród ankietowanych wzbudzały internetowe zakupy butów, odzieży i żywności. Respondenci najczęściej chwalili natomiast nabyte w ... przez specjalistów ds. przetwarzania danych ARC Rynek ...
-
PZU i Maximus Broker ukarani przez UOKiK
... . W lipcu 2009 r. spółki przestały konkurować i podzieliły między siebie rynek. PZU zobowiązał się do sprzedaży ubezpieczeń grupowych NNW placówkom ... Maximus Broker. Spółka stała się jednym z największych brokerów ubezpieczeniowych w Polsce, w zakresie sprzedaży grupowego ubezpieczenia NNW dzieci, młodzieży i personelu w placówkach oświatowych ...
-
Jak i gdzie spędzimy ferie zimowe?
... za 41,3 proc. sprzedaży oferty zimowej największego multiagenta w Polsce. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych destynacji znalazły się także Dominikana, Tajlandia, Malta, Tanzania, Meksyk, Cypr i Malediwy. Pod uwagę wzięto rezerwacje dokonane od momentu wprowadzenia na rynek produktu na sezon Zima 2022/23 przez touroperatorów do końca ...
-
Sztuczna inteligencja w edukacji. Czy ChatGPT zmieni model nauczania?
... w osiąganiu sukcesu na studiach i w miejscu pracy. Wpływ sztucznej inteligencji na rynek pracy Rola Polski w globalnym świecie sztucznej inteligencji jest istotna, a ... wdrożenie oraz rozwój technologii sztucznej inteligencji w edukacji. Według dostępnych danych, w Polsce istnieje jeszcze znaczne pole do poprawy w zakresie adaptacji i efektywnego ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... Shopify, tylko w USA rynek ten wygenerował w 2021 r. aż 29,5% całkowitej sprzedaży w sieci. Podobnie jest w Polsce. Według JP Morgan kategorią ... Polsce Choć sklepy stacjonarne w USA od dawana pozostają otwarte, to nie ustaje pandemiczna praktyka jednoczesnego zamawiania wielu wariantów tego samego produktu, np. kilku rozmiarów lub kolorów odzieży ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... Europe opublikował raport z którego wynikało, że europejski rynek re-commerce wart był około 75 mld EUR. Rynek re-commerce rósł globalnie w ciągu ostatnich 5 lat średnio o ... demografię oraz zwyczaje konsumenckie w Polsce. Jednocześnie warto podkreślić, że w wyniku obecnej skali globalnej produkcji m.in. elektroniki i odzieży, do obrotu w ramach ...
-
Artykuły dla dzieci: połowa firm cienko przędzie
... (Produkcja artykułów spożywczych homogenizowanych i żywności dietetycznej, PKD 1086; Produkcja pozostałej odzieży i dodatków do odzieży, PKD 1419; Produkcja gier i zabawek PKD 3240) analizy ... i egzotycznych jak Ekwador, Oman czy Nowa Zelandia. *Raport PMR „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2015”, Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020 ...
-
Luksus kocha dzieci
... , bo oferta odzieży dziecięcej to długofalowa metoda na ... rynek ogólny rósł o 10–15 proc. Ponadto analitycy FMI wyliczyli, że produkty i usługi dla dzieci stanowiły ok. 7,2 proc. rynku dóbr luksusowych w 2014 r. Polski rynek dóbr luksusowych jest dużo skromniejszy, choć również rośnie w siłę. Według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... ogromny rynek – z danych GUS wynika, że sprzedaż ogółem w 2014. w branży spożywczej wyniosła 238,1 mld zł. Dla porównania w segmencie odzieży i obuwia obrót plasował ... W zeszłym roku już tylko 8 proc. Kulawa legislacja W ujęciu ogólnym rynek handlu detalicznego w Polsce zdominowany jest przez wielkie podmioty, których centrale znajdują się poza ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 10/2015
... Polsce, natomiast ryzyko i dobór lokalizacji będą po stronie naszego partnera – mówi agencji informacyjnej Newseria Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. Zaznacza, że oferta w bliskowschodnich sklepach LPP będzie zbliżona do polskiej kolekcji z wyjątkiem odzieży ...
-
Współpraca biznesowa z Chinami: 53% Polaków na "tak"
... rynek i ... odzieży i obuwiu, ale także o sprzęcie RTV i AGD. Trzydziestolatkowie, prawdopodobnie z uwagi na swe role rodzicielskie, zdecydowanie najczęściej wspominają o artykułach dziecięcych - 41%. Z kolei w najstarszych grupach wiekowych (50+) najwięcej (27%) jest osób, które twierdzą, że w ogóle nie kupują chińskich produktów. Popularność w Polsce ...
-
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
... rąk do pracy będzie oznaczać brak możliwości rozwoju (ilościowego i jakościowego). Rynek centrów handlowych w Polsce jest już dojrzały. Brak nowych inwestycji wymusza na ... petrochemii, w niechlubnym rankingu najbardziej szkodliwych dla środowiska branż. Producenci odzieży szukają więc sposobów na zmniejszenie swojego śladu środowiskowego. W sprzedaży ...
-
Zachowania konsumentów: nowy rok szkolny jak papierek lakmusowy
... rynków odnotuje sektor sprzedaży odzieży i biżuterii. Przewiduje się, że największy przyrost w pierwszej kategorii nastąpi w Polsce, gdzie branża odzieżowa odnotuje ponad ... rynek francuski zanotuje wzrosty w ujęciu rocznym o 25% w branży noclegowej i 14% w gastronomicznej, z kolei hiszpański sektor restauracyjny wzrośnie o 13% rok do roku. W Polsce ...
-
Debiut TXM SA na GPW
... sklepów o łącznej powierzchni sprzedaży 98,4 tys. m2 w Polsce i 94 za granicą o łącznej powierzchni handlowej 33,0 ... Rynek (podstawowy/równoległy): podstawowy Sektor: Handel detaliczny (27 spółka w sektorze) Miejsce siedziby: Andrychów Przedmiot działalności: Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket, która oferuje szeroki asortyment odzieży ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
... rynek idzie w kierunku wielokanałowości – kupujący w swoich procesach zakupowych potrzebują przechodzić z kanału do kanału (np. otrzymują ofertę w kanale cyfrowym, sprawdzają produkt w rzeczywistym sklepie, ale ostatecznie finalizują zakup w sieci, a towar zostaje dostarczony im do domu). Obecnie w Polsce coraz więcej producentów odzieży ...
-
Upadłości firm III 2015
... dystrybutorów hurtowych (najwięcej w segmencie dóbr trwałego użytku – wyposażenia mieszkań, odzieży i obuwia oraz art. motoryzacyjnych) W stosunku sytuacji sprzed roku ... wymuszona przez rynek, większa koncentracja (małe firmy jedynie podwykonawcami większych przewoźników opanowujących rynek zleceń stałych), co ma miejsce nie tylko w Polsce, ale także ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... ustawy, a także innych dokumentów wprowadzających ustawę w życie. Polski rynek budowy mieszkań. Według pewnych analiz, obecnie w Polsce może brakować nawet 6 mln mieszkań. Takie ... złych warunkach. W badaniu zostało postawione pytanie o decyzję na temat zakupów odzieży produkowanej w Azji przez firmę, w której podczas pracy zginęło niedawno 1000 osób ...
-
Tydzień 17/2005 (25.04-01.05.2005)
... swoje udziały w tej firmie do 37%. Rabobank ma w Polsce 35,3% udział w BGŻ, a Eureko 30,9% udziałów w PZU i spór ... największy rynek zbytu chińskich towarów, bo tu czołową pozycję ma amerykański rynek. Zgodnie z umową, ... , bo ustalony poziom alarmowy w imporcie odzieży importowanej z Chin został przekroczony w grupie towarowej podkoszulków, skarpetek ...
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
... Polsce, Deloitte. Najwięcej z 250 najlepszych sprzedawców ma swoją główną siedzibę w Europie – 90. Ich udział w przychodach Top 250 wyniósł 33,2 proc., pod tym względem ustępując firmom amerykańskim, których udział wynosi aż 47,9 proc. Dominacja FMCG, największe wzrosty w sektorze odzieży Sprzedawcy odzieży ... również kluczowe trendy kształtujące rynek ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... na Zalando na polski rynek we wrześniu 2012 roku, otworzyliśmy darmowe, telefoniczne biuro obsługi klienta, które cieszy się w Polsce dużą popularnością. Staramy ... Zalando (2008 rok), w Niemczech praktycznie nie istniał handel online, zwłaszcza na rynku odzieży i obuwia. Sklep internetowy Zalando od początku różnił się od sklepów stacjonarnych ...
-
Koszty utrzymania mieszkania VIII 2014
... miesiąc z rzędu poniżej celu, który w Polsce wynosi 2,5%. Niski poziom stóp procentowych to ... Największy spadek odnotowano w wyżej wspomnianych cenach odzieży i obuwia. Dość wyraźnie spadły również ceny żywności ... artykuły dekoracyjne (o 0,3%), a także za wyposażenie mieszkania (o 0,2%) i środki czystości )o 0,1%). Rynek w oczekiwaniu na decyzję RPP ...
-
Spółka CDRL S.A. debiutuje na GPW
... Rynek (podstawowy/równoległy): Podstawowy Sektor: Przemysł lekki/10 Miejsce siedziby: Warszawa Przedmiot działalności: Projektowanie, zlecanie produkcji i sprzedaż odzieży ...
-
Wakacje 2017: tylko Tunezja tańsza niż rok temu
... oraz o rok wcześniejszej i na tle sprzedaży istotnych grup towarów: tekstyliów, odzieży, obuwia, RTV, AGD i mebli (traktowanych łącznie). Zielone pole pokazuje ... czartery w Polsce ! Na środowej konferencji w Warszawie prezes przewoźnika Michael O’Leary intencjonalnie zapowiedział mocne wejście w jakiejś formie na polski rynek połączeń czarterowych ...
-
Transformacja cyfrowa przyspiesza. 6 obszarów, które skorzystały na pandemii
... odzieży. Dziś zamawiamy nawet codzienne zakupy spożywcze, czy nabywamy samochody w wirtualnych salonach. Transformacja cyfrowa i przestawienie się na handel internetowy to także korzyści dla firm z branży, ponieważ dzięki takiemu modelowi biznesowemu znacznie ograniczają stałe koszty utrzymania powierzchni handlowych. Według danych PMR, w Polsce ...
-
Czy e-commerce zastąpi handel tradycyjny?
... przestrzenie eventowe, natomiast w Polsce funkcje te pełnią powierzchnie wspólne w galeriach Synergia kanałów sprzedaży Rynek odpowiada także na popularyzację usługi ... ok. 35% odzieży kupowanej w Internecie zamawianych jest specjalnie w większych ilościach z założeniem, że część z nich zostanie potem zwrócona” – mówi Marta Mikołajczyk-Pyrć. W Polsce ...
-
Wakacje 2018: jesienią zaoszczędzimy całkiem sporo
... sposób adekwatny do obiektywnej sytuacji rynkowej. W ten sposób rynek już na etapie przygotowania programów lub ... sprzedaż masła, mleka, czy kiełbasy, niewiele na sprzedaż odzieży, obuwia, czy AGD, za to mogą bardzo ... … Kolejnym czynnikiem jest prognozowany stan jesiennej pogody w Polsce, która może wpłynąć na wielkość sprzedaży we wrześniu ...
-
Upadłości firm 2014
... wpływy, a nie o rentowność całego kontraktu (bo przecież rynek powinien już rosnąć, trzeba więc dbać ... szczęście krajowy popyt konsumencki sprzyja obecnie producentom odzieży i obuwia, którzy przeżywali trudne chwile jeszcze w ... medyczne (prywatne). Wzrost liczby upadłości w Polsce płd.-wschodniej oraz w Wielkopolsce W województwie wielkopolskim ...