-
Walka o redukcję emisji CO2 zahamuje przemysł motoryzacyjny?
... Na co w takiej sytuacji powinien być przygotowany polski przemysł motoryzacyjny? Debata w Brukseli, czyli hamujemy sobie przemysł motoryzacyjny O ile propozycje wysunięte przez KE mogły ... Obecnie mówi się już, że redukcja emisji CO2 ma sięgnąć 20% w 2020 r i 45% w 2030 r. Marzenia o złagodzeniu i tak już ambitnej propozycji KE odpłynęły w niebyt, a ...
-
Akumulatory do elektryków ratują przemysł motoryzacyjny w kryzysie?
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wyniki wypracował przemysł motoryzacyjny? Co zmieni nowelizacja przepisów dotyczących upadłości konsumenckiej? Co nowe ... 29,4 proc.) i Francja (7,72 proc., spadek o 21,9 proc.). Nowy „koń pociągowy” motoryzacji w Polsce 2020 rok przyniósł niezwykle wysoki wzrost eksportu akumulatorów litowo-jonowych, które są ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w I poł. 2021 r.
... +142,4 proc.), Musimy jednak pamiętać, że w II kwartale zeszłego roku przemysł motoryzacyjny w Polsce i w Europie był mocno ograniczony przestojami - mówi Rafał Orłowski, Partner w AutomotiveSuppliers.pl ... autach elektrycznych. Wartość tego rodzaju baterii wzrosła w porównaniu do I półrocza 2020 r. do 3,21 mld euro (+46,27 proc.). Osiągnięty wynik to ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowy rekord i trudności w III kw. 2021 r.
... zatrudnienie u producentów części i akcesoriów wyniosło 146,2 tys. Wobec wyników po I półroczu 2021 r. nie nastąpiła zmiana. Natomiast w stosunku do analogicznego okresu 2020 r. miał miejsce wzrost o 2,9 tys. (+2,0 proc.). Wyższe, w stosunku do zeszłego roku, było także przeciętne zatrudnienie u producentów pojazdów i silników (PKD 29.1) - 34 ...
-
Kolejna fala cyberataków wycelowanych w przemysł? Co doskwiera ICS?
... badaczy z firmy Kaspersky (automatyka budynków oraz przemysł motoryzacyjny) również odnotowały wzrost liczby ataków. Na komputerach używanych w przemyśle zablokowano zagrożenia należące do 5 365 rodzin szkodliwego oprogramowania – o 30% więcej w stosunku do pierwszej połowy 2020 r. Najczęstszymi zagrożeniami były backdoory (niebezpieczne trojany ...
-
Polski przemysł konkurencyjny
... relatywnie mniejszy udział w imporcie Niemiec. Wyjątek od tej reguły stanowi polski przemysł motoryzacyjny, który jest niezwykle konkurencyjny, mówi Rafał Antczak. Udział eksportu w ... od prognozy z 2013 r., więc można przyjąć, że do 2020 r. prognozy cen gazu są wysoce prawdopodobne. Rok 2020 stanowić może cezurę czasową dla prognoz długoterminowych, ...
-
Branża motoryzacyjny: brak półprzewodników kosztuje 100 mld EUR
... niedobór 18 mln pojazdów. Przemysł motoryzacyjny stał się główną ofiarą globalnego kryzysu półprzewodników. Na początku pandemii, przygotowując się na ciężkie czasy, producenci samochodów i dostawcy branży motoryzacyjnej zareagowali głębokimi cięciami zapasów i zamówień na półprzewodniki. Gdy w drugiej połowie 2020 roku popyt na samochody powrócił ...
-
Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
... przemysł motoryzacyjny ma szansę na szybką odbudowę? Jaki wpływ na polską branżę automotive wywrze Brexit? Jak łatwo można się domyślić, bezpośrednim następstwem spadku popytu były wyniki produkcji. Za Odrą, czy na największym rynku motoryzacyjnym Europy, produkcja aut osobowych w 2020 ... którym polski przemysł motoryzacyjny może kontynuować szybką ...
-
Jak zmieni się branża motoryzacyjna?
... pracy dla ludzi aktywnych i wysoko wykwalifikowanych. Przemysł motoryzacyjny, dotychczas kojarzony z ciemnym, brudnym i niebezpiecznym miejscem pracy, otworzy się na ludzi o wysokich kwalifikacjach i stanie się rynkiem zaawansowanych technologii i dynamicznych zmian. Według Deloitte im bliżej roku 2020, tym walka o utalentowanych pracowników będzie ...
-
Automotive w kryzysie: wyższe ceny samochodów i koniec wyprzedaży
... Polskiej Izby Motoryzacji. Spinki języczkiem u wagi W Europie przemysł motoryzacyjny odpowiada za aż 37% zapotrzebowania na półprzewodniki, podczas gdy na świecie co dziesiąte zamówienie pochodzi z automotive. To z pewnością jeden z powodów zdecydowanie wyższego spadku produkcji aut w 2020 roku w Unii Europejskiej (-23,5% r/r) w porównaniu do ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... radzi sobie obecnie polski przemysł motoryzacyjny. Z opublikowanego właśnie komunikatu wynika, że w I kwartale bieżącego roku produkcja sprzedana branży ... rynki zagraniczne trafiły komponenty, których wartość przekroczyła 3,2 mld euro. W stosunku do I kwartału 2020 r. odnotowano wzrost o 4,51 proc. Na części i akcesoria przypadło 37,48 proc. całego ...
-
Coface TOP 500 CEE 2021: pozycja Orlen niezagrożona
... firmy Europy Środkowo-Wschodniej, według obrotów osiągniętych w 2020 roku. Obroty 500 największych firm spadły w 2020 r. o 3,3 proc. do 667 mld EUR Polska, ... czym w Europie spadek ten wyniósł aż 20,2 proc. Niemniej jednak przemysł motoryzacyjny pozostaje konkurencyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i dzięki wielu inwestycjom z poprzednich lat ...
-
Branża motoryzacyjna: automotive w Europie ciągle w tyle
... właściwe tory? Pandemia COVID-19 wywarła poważny wpływ na globalny przemysł motoryzacyjny – zamknięcie salonów i fabryk ze względu na lockdowny czy spadek popytu na zakup nowych pojazdów miały istotne konsekwencje. Sytuacja ta zapoczątkowała historyczny kryzys – w 2020 r. światowa produkcja samochodów spadła o rekordowe 16% r/r, sprzedaż natomiast ...
-
Globalna sprzedaż samochodów. Kto zwycięża w tym wyścigu?
... że wschodzący rynek samochodów używanych w Chinach podwoi się do 24 mln pojazdów w 2020 r. - co może mieć niekorzystny wpływ na sprzedaż samochodów w perspektywie średnioterminowej. ... lider w patentach silnikowych i nakładach na badania i rozwój – w 2015 r. niemiecki przemysł motoryzacyjny zainwestował 37 mld USD w porównaniu do 29,4 mld USD ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface VII 2019
... wzrost niewypłacalności firm. Zagrożone sektory… w szczególności sektor motoryzacyjny Przemysł motoryzacyjny, metalurgiczny, dystrybucja, branża odzieżowa. Jest wiele sektorów, ... gdzie wzrost gospodarczy szacuje się na 2,5% w roku bieżącym i zaledwie 1,3% w roku 2020, w porównaniu do 2,9% w roku 2018. W przypadku Chin, wojna handlowa doprowadziła ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
... w najbliższych latach całkowicie zmieni rynek motoryzacyjny na kontynencie. Wejście w życie zaproponowanego ... coraz lepsze, mimo to prognozy dotyczące 2020, z powodu pandemii zakładały pogorszenie sytuacji. Jednak wyniki ... prasowa na podstawie badania ankietowego z Barometru „Przemysł, handel i usługi motoryzacji. Podsumowanie sytuacji po i półroczu ...
-
Magazyny odporne na COVID-19. Polska pozostaje liderem CEE
... z sektora handlowego, FMCG i operatorów logistycznych 3PL. Podaż planowana na drugą połowę 2020 roku obejmuje głównie obiekty typu BTS lub w dużej mierze zabezpieczone umowami ... Pandemia COVID-19 wpłynęła przejściowo na cały sektor produkcyjny, zwłaszcza na przemysł motoryzacyjny i związanych z nim poddostawców. Dynamiczny rozwój sektora e-commerce i ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... "Przemysł, handel i usługi w motoryzacji. Podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2021 r. i prognozy", przygotowanego przez Santander Bank Polska, Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Grupę MotoFocus, miniony rok zakończył się dla polskiej branży motoryzacyjnej nieźle i przyniósł odbicie po rynkowym załamaniu z 2020 ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2019
... , wynikające z prowadzonej przez lata polityki regulującej przemysł, szczególnie krajów rozwiniętych. Europa właśnie ... . Jednocześnie w kolejnych dwóch latach może wynieść odpowiednio 3,6 proc. w 2020 i 3,3 proc. w 2021 roku. Warto zaznaczyć, że prognozy ... dwutlenku węgla do atmosfery. Dlaczego? Sektor motoryzacyjny odnotowuje straty, co nie jest ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
... bezemisyjne, tzn. będą emitować 0 gCO2/km. To założenia o astronomicznej skali, ponieważ w 2020 r. po unijnych drogach poruszało się łącznie 281 975 402 wymienionych ... że charakteryzują się one dłuższą żywotnością. Wątpliwości dotyczą także tego, czy przemysł motoryzacyjny byłby w stanie zagwarantować podaż na wymaganym poziomie, nawet w przypadku ...
-
Gdzie lokować produkcję? Ranking najatrakcyjniejszych krajów
... drugi największy sektor motoryzacyjny w Europie, który ... Przemysł jest motorem utrzymującego się wzrostu w regionie. PKB per capita w Azji może wzrosnąć w najbliższych pięciu latach o prawie 25%, przy czym Chiny (obecnie drugi najwyższy PKB w świecie) i Indie (szósty najwyższy PKB w skali globalnej) mogą odnotować wzrost rzędu ok. 30%. Do roku 2020 ...
Tematy: firmy produkcyjne, produkcja przemysłowa -
Europa Zachodnia: spowolnienie i wzrost upadłości firm
... wewnętrzny wspierany programami socjalnymi oraz kontynuacja inwestycji infrastrukturalnych. Niemniej jednak już w 2020 możemy odczuć problemy największych gospodarek europejskich oraz spadek popytu na towary z Polski, co odczuje zwłaszcza przemysł motoryzacyjny i maszynowy. Według Taraszkiewicza, mimo stosunkowo dobrej koniunktury, już w 2019 roku ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... zajmuje handel hurtowy z uwzględnieniem motoryzacji oraz sam przemysł motoryzacyjny – prawdopodobnie najnowocześniejsza część europejskiego przemysłu jako takiego. Polski sektor ... Jednocześnie, bazując na dostępnych danych, można z pewnością powiedzieć, że rok 2020 będzie dla polskiej branży e-commerce najlepszy w dotychczasowej historii – dodaje ...
-
Automotive po pandemii: w Chinach dobrze, gorzej w Europie
... obrazuje siłę i możliwości graczy z poszczególnych ogniw w łańcuchu wartości. W 2021 roku większość koncernów samochodowych działających w Europie poprawiła rentowność nie tylko wobec 2020, ale również w stosunku do 2019 roku. Według EY 16 największych koncernów motoryzacyjnych na świecie poprawiło w 2021 roku wynik operacyjny o 168 ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 7/2019
... na świecie 250 mln smartfonów i zamierza wyprzedzić dotychczasowego lidera, południowokoreańskiego Samsunga. W 2020 roku celem jest sprzedaż na poziomie 300 mln ... był to piąty, rekordowy rok z rzędu. Głównymi odbiorcami był przemysł metalowy, elektryczny i elektroniczny oraz motoryzacyjny. Roboty współpracujące – zaprojektowane do pracy z ludźmi – ...
-
Sektor energetyczny 2011 - czas zmian
... poziomu) spadające koszty produkcji oraz łatwa adaptacja technologii w życiu codziennym. Prawdziwa rewolucja czeka przemysł motoryzacyjny. W 2015 roku prognozuje się trzykrotny wzrost globalnej sprzedaży pojazdów hybrydowych. Do 2020 r. samochody napędzane „zieloną energią” mogą stanowić aż 1/3 globalnej sprzedaży w krajach rozwiniętych oraz ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2011
... energii, niemiecka inflacja wyniosła w styczniu 1,1 proc. Premier Orban oświadczył, że Węgry nie wejdą do strefy euro przed 2020 rokiem. W 2010 roku eksport Słowacji (zdominowany przez przemysł motoryzacyjny) wzrósł o 22,5 proc. aż o 28 proc. Od początku 2011 roku Estonia jest członkiem strefy euro. Jej ...
-
BIG InfoMonitor: motoryzacja długi miała już przed pandemią, będzie jeszcze gorzej
... zatrudnienia w całej gospodarce. W powyższych wyliczeniach uwzględniony został nie tylko przemysł motoryzacyjny, ale również powiązane z nim działy, w tym sprzedaż i naprawę ... Gdyby w kolejnych miesiącach tego roku ceny rosły w takim samym tempie, jak w pierwszym kwartale, w całym 2020 r. mowa byłaby o podwyżkach średnio o 15,4 proc. Hamująca ...
-
Ile zarabiają Ukraińcy w Polsce? Tyle, co przed pandemią, ale...
... rynku pracy. Przez lockdown takich branż jak HORECA, znaczna część usług czy przemysł motoryzacyjny, deficyt kadrowy przestał być tak mocno odczuwalny jak do niedawna. ... zł brutto na godzinę. Tymczasem płaca minimalna u naszych wschodnich sąsiadów od 1 stycznia 2020 roku wynosi 4723 hrywien miesięcznie. Daje to średnio 28,31 hrywien na godzinę ...
-
Praca na produkcji: zwolnienia pracowników w co 5. firmie
... produkcyjna N=264), CATI, 16-22.04.2020 O RAPORCIE MANUFACTURING 2020: Temporary, Permanent, Flexible Workforce Salary Report to trzecia edycja raportu. Przedstawia stawki wynagrodzeń dla ponad 200 stanowisk w sektorze produkcyjnym, w podziale na segmenty rynku: przemysł ciężki, motoryzacyjny, produkcja AGD, przemysł chemiczny & FMCG. Opisuje pełną ...
-
Brexit. Wielka Brytania odporna na wstrząsy?
... roku. Prawdopodobnie najbardziej ucierpią na tym sektory, w których inwestycje generują największe koszty, takie jak przemysł obróbki metali, motoryzacyjny i budowlany. Czytaj także: - Brexit bill. Ile Wielka Brytania zapłaci za wyjście z UE - Brexit. ... w związku z obniżeniem stawki podatkowej z 20 proc. na początku 2017 roku do 17 proc. w 2020 ...
-
Coface TOP 500 CEE: kolejny rok dominacji Orlenu
... przychody. W pierwszej dziesiątce wciąż mocne pozycje zajmuje sektor motoryzacyjny, reprezentowany przez znane marki, takie jak czeska Skoda Auto ... tylko w niektórych branżach oraz w różnej skali: od 4,6 proc. (przemysł drzewny i produkcja mebli) do 41,9 proc. (handel niewyspecjalizowany). ... CEE osłabnie do 3,6 proc. w 2019 r. oraz 3,2 proc. w 2020 ...
-
Jak inflacja wzmaga zadłużenie firm?
... (energetyka, papier, metale, kolej, przemysł chemiczny, itp.), natomiast silny dolar ... 31,5% rocznie w ujęciu globalnym. Z kolei sektor motoryzacyjny (-11,6% w ujęciu rocznym) ucierpiał najbardziej ... w I połowie 2022 roku, wobec 7% w 2021 roku i 14% w 2020 roku. Podobny rezultat Allianz Trade obserwuje w przypadku Wielkiej Brytanii (odpowiednio 1%, 14 ...