-
Walka o redukcję emisji CO2 zahamuje przemysł motoryzacyjny?
... Na co w takiej sytuacji powinien być przygotowany polski przemysł motoryzacyjny? Debata w Brukseli, czyli hamujemy sobie przemysł motoryzacyjny O ile propozycje wysunięte przez KE mogły ... Obecnie mówi się już, że redukcja emisji CO2 ma sięgnąć 20% w 2020 r i 45% w 2030 r. Marzenia o złagodzeniu i tak już ambitnej propozycji KE odpłynęły w niebyt, a ...
-
Przemysł motoryzacyjny, czyli dominacja Chin i droga przez wyboje
... przemysł motoryzacyjny przechodzi obecnie najbardziej znaczącą zmianę paradygmatu od czasu pojawienia się pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi. Przemysł motoryzacyjny odegra ... znacznego wzrostu eksportu samochodów osobowych, a liczba ta wzrosła z poniżej 1 mln sztuk w 2020 roku do 4,4 mln sztuk w 2023 roku. Ten wykładniczy wzrost sprawił, ...
-
Akumulatory do elektryków ratują przemysł motoryzacyjny w kryzysie?
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie wyniki wypracował przemysł motoryzacyjny? Co zmieni nowelizacja przepisów dotyczących upadłości konsumenckiej? Co nowe ... 29,4 proc.) i Francja (7,72 proc., spadek o 21,9 proc.). Nowy „koń pociągowy” motoryzacji w Polsce 2020 rok przyniósł niezwykle wysoki wzrost eksportu akumulatorów litowo-jonowych, które są ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w I poł. 2021 r.
... +142,4 proc.), Musimy jednak pamiętać, że w II kwartale zeszłego roku przemysł motoryzacyjny w Polsce i w Europie był mocno ograniczony przestojami - mówi Rafał Orłowski, Partner w AutomotiveSuppliers.pl ... autach elektrycznych. Wartość tego rodzaju baterii wzrosła w porównaniu do I półrocza 2020 r. do 3,21 mld euro (+46,27 proc.). Osiągnięty wynik to ...
-
Przemysł motoryzacyjny na rozdrożu. Walka o konkurencyjność musi trwać
... , a 28% od firm europejskich. Od 2020 r. w UE ogłoszono osiem nowych projektów zakładów półprzewodnikowych, a dwa z nich zostały już ukończone. Chociaż postęp ten jest obiecujący, szczególnie w porównaniu z Chinami, pozostaje skromny w zestawieniu z 26 nowymi zakładami planowanymi w USA. Przemysł motoryzacyjny jako całość stoi w obliczu wyzwań ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowy rekord i trudności w III kw. 2021 r.
... zatrudnienie u producentów części i akcesoriów wyniosło 146,2 tys. Wobec wyników po I półroczu 2021 r. nie nastąpiła zmiana. Natomiast w stosunku do analogicznego okresu 2020 r. miał miejsce wzrost o 2,9 tys. (+2,0 proc.). Wyższe, w stosunku do zeszłego roku, było także przeciętne zatrudnienie u producentów pojazdów i silników (PKD 29.1) - 34 ...
-
Kolejna fala cyberataków wycelowanych w przemysł? Co doskwiera ICS?
... badaczy z firmy Kaspersky (automatyka budynków oraz przemysł motoryzacyjny) również odnotowały wzrost liczby ataków. Na komputerach używanych w przemyśle zablokowano zagrożenia należące do 5 365 rodzin szkodliwego oprogramowania – o 30% więcej w stosunku do pierwszej połowy 2020 r. Najczęstszymi zagrożeniami były backdoory (niebezpieczne trojany ...
-
Polski przemysł konkurencyjny
... relatywnie mniejszy udział w imporcie Niemiec. Wyjątek od tej reguły stanowi polski przemysł motoryzacyjny, który jest niezwykle konkurencyjny, mówi Rafał Antczak. Udział eksportu w ... od prognozy z 2013 r., więc można przyjąć, że do 2020 r. prognozy cen gazu są wysoce prawdopodobne. Rok 2020 stanowić może cezurę czasową dla prognoz długoterminowych, ...
-
Branża motoryzacyjny: brak półprzewodników kosztuje 100 mld EUR
... niedobór 18 mln pojazdów. Przemysł motoryzacyjny stał się główną ofiarą globalnego kryzysu półprzewodników. Na początku pandemii, przygotowując się na ciężkie czasy, producenci samochodów i dostawcy branży motoryzacyjnej zareagowali głębokimi cięciami zapasów i zamówień na półprzewodniki. Gdy w drugiej połowie 2020 roku popyt na samochody powrócił ...
-
Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
... przemysł motoryzacyjny ma szansę na szybką odbudowę? Jaki wpływ na polską branżę automotive wywrze Brexit? Jak łatwo można się domyślić, bezpośrednim następstwem spadku popytu były wyniki produkcji. Za Odrą, czy na największym rynku motoryzacyjnym Europy, produkcja aut osobowych w 2020 ... którym polski przemysł motoryzacyjny może kontynuować szybką ...
-
Pojazdy elektryczne, czyli Europa kontra Chiny
... mniej niż 40% w 2020 roku do blisko ... przemysł motoryzacyjny nie uwzględniają silnego efektu domina, jaki branża ta wywiera na inne rodzaje działalności przemysłowej i usługowej. Korzystając z bazy danych OECD Trade in Value Added („Handel według wartości dodanej” – TiVA) stwierdzamy, że popyt końcowy generowany przez europejski przemysł motoryzacyjny ...
-
Jak zmieni się branża motoryzacyjna?
... pracy dla ludzi aktywnych i wysoko wykwalifikowanych. Przemysł motoryzacyjny, dotychczas kojarzony z ciemnym, brudnym i niebezpiecznym miejscem pracy, otworzy się na ludzi o wysokich kwalifikacjach i stanie się rynkiem zaawansowanych technologii i dynamicznych zmian. Według Deloitte im bliżej roku 2020, tym walka o utalentowanych pracowników będzie ...
-
Automotive w kryzysie: wyższe ceny samochodów i koniec wyprzedaży
... Polskiej Izby Motoryzacji. Spinki języczkiem u wagi W Europie przemysł motoryzacyjny odpowiada za aż 37% zapotrzebowania na półprzewodniki, podczas gdy na świecie co dziesiąte zamówienie pochodzi z automotive. To z pewnością jeden z powodów zdecydowanie wyższego spadku produkcji aut w 2020 roku w Unii Europejskiej (-23,5% r/r) w porównaniu do ...
-
Polska liderem rynku nieruchomości przemysłowych i magazynowych w Europie Środkowo-Wschodniej
... sektorów spedycji, handlu i dystrybucji, a także w dalszej kolejności lekka produkcja, przemysł motoryzacyjny i FMCG. Pomimo stale rosnącej podaży nadal istnieje ... 36%. Najbardziej rozwiniętym sektorem produkcyjnym w regionie CEE-12 w 2020 r. pod względem obrotów był sektor motoryzacyjny. W ostatnim czasie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej ...
-
Automotive bez inwestycji zagranicznych i z redukcją zatrudnienia
... imponującą pozycję w zakresie inwestycji przychodzących. Nadwyżka w wysokości ponad 2,5 mld euro w 2020 r. zmniejszyła się do deficytu w wysokości prawie 10 mld euro w 2023 r. Firmy ... inwestycyjnych w latach 2022-2029 zostały zmniejszone o kwotę 27 mld euro. Przemysł motoryzacyjny od dawna wskazuje, że transformacja, jaką przechodzimy, może okazać ...
-
Europejska branża automotive na krawędzi: problemy płyną z Chin?
Przemysł motoryzacyjny nie ma ostatnio najlepszej passy. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania CLEPA ... w 2019 r. Nadwyżka w handlu dwustronnym nadal się pogarsza Nadwyżka handlowa UE z Chinami znacznie spadła od 2020 r., z nieco poniżej 7 miliardów euro do 3 miliardów euro w ciągu zaledwie trzech lat. Przy uwzględnieniu handlu ogniwami ...
-
Branża automotive: stabilizacja i wyzwania
... Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z jakimi problemami mierzy się przemysł motoryzacyjny? W jakiej kondycji są dystrybutorzy części samochodowych? Czy warsztaty samochodowe ... na działalność eksportową. Zgodnie z analizami Automotivesuppliers.pl jedynie w pandemicznym roku 2020 odnotowano spadek wartości eksportu wynoszący -4,9%. Kolejny rok 2021 ...
-
Padły nowe rekordy w przemyśle motoryzacyjnym
... powróciliśmy do poziomu, który ostatni raz odnotowano ponad trzy lata temu (I półrocze 2020: 201,3 tys.). W grupie firm średnich i dużych (powyżej 49 osób) ... pojazdów użytkowych i autobusów (-10,57 proc.). Podsumowanie Od początku 2023 roku przemysł motoryzacyjny może pochwalić się utrzymującymi się wzrostami. W każdym kwartale rośnie zarówno ...
-
Branża automotive: to ostatni moment na odzyskanie pozycji
... przez naciski Brukseli i aktywistów klimatycznych, nie są zbyt udane. Sektor motoryzacyjny jest kluczowym przykładem braku planowania UE, stosowania polityki klimatycznej bez ... przewidywanych miejsc pracy w łańcuchu dostaw pojazdów elektrycznych powstało zaledwie 20%. Od 2020 roku stworzono jedynie 29 tysięcy nowych stanowisk, z czego około 19 ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... radzi sobie obecnie polski przemysł motoryzacyjny. Z opublikowanego właśnie komunikatu wynika, że w I kwartale bieżącego roku produkcja sprzedana branży ... rynki zagraniczne trafiły komponenty, których wartość przekroczyła 3,2 mld euro. W stosunku do I kwartału 2020 r. odnotowano wzrost o 4,51 proc. Na części i akcesoria przypadło 37,48 proc. całego ...
-
Coface TOP 500 CEE 2021: pozycja Orlen niezagrożona
... firmy Europy Środkowo-Wschodniej, według obrotów osiągniętych w 2020 roku. Obroty 500 największych firm spadły w 2020 r. o 3,3 proc. do 667 mld EUR Polska, ... czym w Europie spadek ten wyniósł aż 20,2 proc. Niemniej jednak przemysł motoryzacyjny pozostaje konkurencyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i dzięki wielu inwestycjom z poprzednich lat ...
-
Branża motoryzacyjna: automotive w Europie ciągle w tyle
... właściwe tory? Pandemia COVID-19 wywarła poważny wpływ na globalny przemysł motoryzacyjny – zamknięcie salonów i fabryk ze względu na lockdowny czy spadek popytu na zakup nowych pojazdów miały istotne konsekwencje. Sytuacja ta zapoczątkowała historyczny kryzys – w 2020 r. światowa produkcja samochodów spadła o rekordowe 16% r/r, sprzedaż natomiast ...
-
Globalna sprzedaż samochodów. Kto zwycięża w tym wyścigu?
... że wschodzący rynek samochodów używanych w Chinach podwoi się do 24 mln pojazdów w 2020 r. - co może mieć niekorzystny wpływ na sprzedaż samochodów w perspektywie średnioterminowej. ... lider w patentach silnikowych i nakładach na badania i rozwój – w 2015 r. niemiecki przemysł motoryzacyjny zainwestował 37 mld USD w porównaniu do 29,4 mld USD ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
... w najbliższych latach całkowicie zmieni rynek motoryzacyjny na kontynencie. Wejście w życie zaproponowanego ... coraz lepsze, mimo to prognozy dotyczące 2020, z powodu pandemii zakładały pogorszenie sytuacji. Jednak wyniki ... prasowa na podstawie badania ankietowego z Barometru „Przemysł, handel i usługi motoryzacji. Podsumowanie sytuacji po i półroczu ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface VII 2019
... wzrost niewypłacalności firm. Zagrożone sektory… w szczególności sektor motoryzacyjny Przemysł motoryzacyjny, metalurgiczny, dystrybucja, branża odzieżowa. Jest wiele sektorów, ... gdzie wzrost gospodarczy szacuje się na 2,5% w roku bieżącym i zaledwie 1,3% w roku 2020, w porównaniu do 2,9% w roku 2018. W przypadku Chin, wojna handlowa doprowadziła ...
-
Magazyny odporne na COVID-19. Polska pozostaje liderem CEE
... z sektora handlowego, FMCG i operatorów logistycznych 3PL. Podaż planowana na drugą połowę 2020 roku obejmuje głównie obiekty typu BTS lub w dużej mierze zabezpieczone umowami ... Pandemia COVID-19 wpłynęła przejściowo na cały sektor produkcyjny, zwłaszcza na przemysł motoryzacyjny i związanych z nim poddostawców. Dynamiczny rozwój sektora e-commerce i ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... "Przemysł, handel i usługi w motoryzacji. Podsumowanie sytuacji po IV kwartale 2021 r. i prognozy", przygotowanego przez Santander Bank Polska, Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Grupę MotoFocus, miniony rok zakończył się dla polskiej branży motoryzacyjnej nieźle i przyniósł odbicie po rynkowym załamaniu z 2020 ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2019
... , wynikające z prowadzonej przez lata polityki regulującej przemysł, szczególnie krajów rozwiniętych. Europa właśnie ... . Jednocześnie w kolejnych dwóch latach może wynieść odpowiednio 3,6 proc. w 2020 i 3,3 proc. w 2021 roku. Warto zaznaczyć, że prognozy ... dwutlenku węgla do atmosfery. Dlaczego? Sektor motoryzacyjny odnotowuje straty, co nie jest ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
... bezemisyjne, tzn. będą emitować 0 gCO2/km. To założenia o astronomicznej skali, ponieważ w 2020 r. po unijnych drogach poruszało się łącznie 281 975 402 wymienionych ... że charakteryzują się one dłuższą żywotnością. Wątpliwości dotyczą także tego, czy przemysł motoryzacyjny byłby w stanie zagwarantować podaż na wymaganym poziomie, nawet w przypadku ...
-
Przyszłość motoryzacji zależy od dostępu do zielonej energii
... z emisjami i ochroną środowiska będą miały największy wpływ na przemysł motoryzacyjny w dłuższym okresie. Sprostanie im uzasadnia stworzenie w Polsce ... znaczące inwestycje zagraniczne. Sektor motoryzacyjny stoi obecnie przed szeregiem wyzwań, związanych między innymi z kryzysami trwającymi od roku 2020 wywołanymi przez pandemię Covid-19, brakiem ...
-
Gdzie lokować produkcję? Ranking najatrakcyjniejszych krajów
... drugi największy sektor motoryzacyjny w Europie, który ... Przemysł jest motorem utrzymującego się wzrostu w regionie. PKB per capita w Azji może wzrosnąć w najbliższych pięciu latach o prawie 25%, przy czym Chiny (obecnie drugi najwyższy PKB w świecie) i Indie (szósty najwyższy PKB w skali globalnej) mogą odnotować wzrost rzędu ok. 30%. Do roku 2020 ...
Tematy: firmy produkcyjne, produkcja przemysłowa -
Czy gospodarka obiegu zamkniętego ma jeszcze przyszłość?
... stworzenie nowych miejsc pracy. Według raportu Circularity Gap Report 2020, wdrożenie gospodarki cyrkularnej może potencjalnie obniżyć globalne emisje gazów cieplarnianych o 39 ... krajach protestują przeciwko nowym regulacjom, które zwiększają koszty produkcji. Przemysł motoryzacyjny, reprezentowany przez koncerny takie jak Volkswagen i Stellantis, ...
-
Europa Zachodnia: spowolnienie i wzrost upadłości firm
... wewnętrzny wspierany programami socjalnymi oraz kontynuacja inwestycji infrastrukturalnych. Niemniej jednak już w 2020 możemy odczuć problemy największych gospodarek europejskich oraz spadek popytu na towary z Polski, co odczuje zwłaszcza przemysł motoryzacyjny i maszynowy. Według Taraszkiewicza, mimo stosunkowo dobrej koniunktury, już w 2019 roku ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... zajmuje handel hurtowy z uwzględnieniem motoryzacji oraz sam przemysł motoryzacyjny – prawdopodobnie najnowocześniejsza część europejskiego przemysłu jako takiego. Polski sektor ... Jednocześnie, bazując na dostępnych danych, można z pewnością powiedzieć, że rok 2020 będzie dla polskiej branży e-commerce najlepszy w dotychczasowej historii – dodaje ...
-
Automotive po pandemii: w Chinach dobrze, gorzej w Europie
... obrazuje siłę i możliwości graczy z poszczególnych ogniw w łańcuchu wartości. W 2021 roku większość koncernów samochodowych działających w Europie poprawiła rentowność nie tylko wobec 2020, ale również w stosunku do 2019 roku. Według EY 16 największych koncernów motoryzacyjnych na świecie poprawiło w 2021 roku wynik operacyjny o 168 ...