-
Monitoring mediów: cytowania XII 2018
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w grudniu 2018 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim nadal Super Express. Fakt na miejscu czwartym. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji uplasował się Polska The Times, a ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się styczniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Monitoring mediów: cytowania I 2019
Z analizy przeprowadzonej przez Newton Media wynika, że w styczniu 2019 roku na pozycji lidera cytowań wśród dzienników ogólnopolskich jest wciąż Gazeta Wyborcza. Rzeczpospolita bez zmian na miejscu drugim. Na trzecim nadal Super Express. Przegląd Sportowy na miejscu czwartym. Wśród dzienników regionalnych na pierwszej pozycji uplasował się ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował lutowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazała się branża farmaceutyczna, które odpowiadała za 44% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
Przed nami najnowsze opracowanie agencji mediowej Starcom. Raport przygląda się kondycji, w jakiej w minionym roku znajdował się rodzimy rynek reklamy. Analiza dowodzi, że jego wartość zdołała osiągnąć poziom 9,5 mld zł, co w ujęciu ocznym oznacza dynamikę wzrostu na poziomie 7,8 proc. Pikiem koniunktury okazał się czerwiec, a więc okres, na który ...
-
Postawy Polaków wobec pracowników z Ukrainy
Pracownicy z Ukrainy wpisali się na stałe w krajobraz rodzimego rynku pracy. Z danych ZUS wynika, że na jego konto wpływają składki od przeszło 425 tys. Ukraińców (w 2008 r. było to nieco ponad 16 tys.). Tyle statystyk. Szacunki wskazują bowiem, że nad Wisłą mogą pracować nawet 2 mln osób z ukraińskim obywatelstwem. Jaki stosunek mają do nich ...
-
Wynagrodzenia absolwentów MBA w 2018 roku
W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w 2018 roku wzięły udział 1 083 osoby, które ukończyły studia podyplomowe MBA, z czego 68% to mężczyźni. 86% pracuje w firmach prywatnych. Mediana wynagrodzeń osób posiadających tytuł MBA wyniosła 12 500 PLN. Z badania wynika, że co czwarty absolwent MBA zarabiał 19 240 PLN i więcej, a 25% zarabiało 7 500 PLN i ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny przyjrzał się wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków w Q1 okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Wynagrodzenia w województwie pomorskim w 2018 roku
Mediana wynagrodzeń wyniosła 4 500 PLN brutto, a dolny kwartyl o ponad 1 000 PLN mniej. Z kolei najwyżej wynagradzani otrzymywali co najmniej 6 750 PLN. W Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń w 2018 roku wzięło udział 6 924 osób pracujących w województwie pomorskim. Najczęściej były to osoby mające od 26 do 30 lat (27%). Ponad połowę (55%) stanowili ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
Jak radzi sobie reklama? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza ostatnia odsłona raportu opracowanego przez analityków Publicis Groupe. Okazuje się, że w minionym roku dynamika wydatków reklamowych osiągnęła 3,2%, w efekcie czego u schyłku grudnia wartość rynku wyniosła 9,8 mld zł. Budżety na reklamę powiększyły m.in. motoryzacja, sektor czas wolny ...
-
Rynek reklamy w czasie pandemii. Ofensywa marketerów?
Niespodziewany wybuch pandemii sprawił, że spora rzesza Polaków pozostała w domach. To w oczywisty sposób przełożyło się na konsumpcję mediów. Które z nich dominowały? Czy w czasie przymusowej izolacji spędzamy czas przed telewizorem, czy raczej przed komputerem? Przed nami wyniki analizy opracowanej przez firmę Gemius. Jej podstawą były dane z ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
Ostatnie miesiące upłynęły nam na odmienianiu przez wszystkie przypadki słów "pandemia" i "koronawirus". COVID-19 zamieszał w naszych życiach, nie pozostając obojętnym dla nawyków i zachowań konsumenckich. Co się zmieniło? M.in. to, że obawy, dotyczące zarówno teraźniejszości, jak i przyszłości, stały się właściwie nieodłącznym elementem naszego ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
Wybuch pandemii i związane z tym ograniczenia odcisnęły swoje piętno na wielu dziedzinach życia. Jak zmieniły się zwyczaje i zachowania konsumentów? Jakie aktywności Polaków uległy intensyfikacji? Czy nowe nawyki utrwalą się czy raczej odejdą w zapomnienie? Wyczerpujących odpowiedzi na te pytania udziela badanie przeprowadzone przez agencję ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2020
Prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego przez Gemius i PBI od października według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji. W październiku liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,5 mln osób. ...
-
Wynagrodzenia kierowników w 2020 roku
Z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń wynika, że mediana całkowitych zarobków kierowników w 2020 roku wynosiła 7 641 PLN. Połowa kierowników otrzymywała wynagrodzenie w przedziale od 5 500 do 11 000 PLN. Kierowniczki zarabiały 6 800 PLN, natomiast kierownicy 8 000 PLN. Kierownicy najmniejszych zespołów (do 10 osób) zarabiali przeciętnie 7 ...
-
Jakie zarobki w Warszawie w 2020 roku?
W 2020 roku mediana wynagrodzeń w Warszawie wyniosła 6 800 PLN. 25% najniżej wynagradzanych pracowników zarabiało mniej niż 4 967 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych zarabiało więcej niż 10 188 PLN brutto. Mediana płac w samej Warszawie była wyższa o 600 PLN niż w całym województwie mazowieckim (6 200 PLN) i o 1 700 PLN wyższa niż mediana w całym ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
2 na 3 Polaków to zwolennicy szczepień, pozostali próbują się im sprzeciwiać i kontestować zasadność przyjęcia szczepionki. Nie brakuje wśród nas osób, które są przekonane, że pandemia to wymysł mediów, polityków czy koncernów farmaceutycznych. Tymczasem coraz częściej naszych uszu dobiegają przestrogi przed 4. falą zachorowań. Jakie różnice w ...
-
Zmiany klimatyczne dostrzega 3/4 Polaków
Polacy są coraz bardziej świadomi zmian klimatycznych. Tak wynika z badania "Postawy ekologiczne Polek i Polaków", przeprowadzonego dla Blue Media. 3/4 Polaków jest zdania, że mamy do czynienia z kryzysem klimatycznym, a tylko 1/5 wierzy, że uporamy się z nim w ciągu kolejnych 20 lat. Świadomość kryzysu klimatycznego jest większa wśród kobiet, ...
-
Wynagrodzenia 2021. Podsumowanie Sedlak & Sedlak
Mediana wynagrodzeń osób zatrudnionych w Polsce w 2021 roku wyniosła 5 700 PLN brutto i była wyższa o 600 PLN niż rok wcześniej. Nadal widoczne są ogromne dysproporcje między zarobkami kobiet i mężczyzn. Nieprzerwalnie od kilku lat nasze dane pokazują, że mężczyźni zarabiają ponad 20% więcej niż kobiety. Wynagrodzenie pracownika zależy od wielu ...
-
Kredyt hipoteczny - czy warto przejść na stałe oprocentowanie?
Silny wzrost stóp procentowych, jakiego doświadczamy od ostatniego kwartału ubiegłego roku, zaskoczył wielu kredytobiorców przyzwyczajonych przez ostatnie lata do niskich kosztów obsługi zadłużenia. Szybko rosnące raty kredytów hipotecznych wraz z niepewnością, co do skali podwyżek stóp procentowych jak i czasu, na jaki stopy procentowe pozostaną ...
Tematy: oprocentowanie, stopa procentowa, oprocentowanie zmienne, oprocentowanie stałe, oprocentowanie kredytu, stopy procentowe, kredyt hipoteczny, kredyt mieszkaniowy, kredyt ze stałym oprocentowaniem, oprocentowanie kredytów hipotecznych, stopy procentowe NBP, oprocentowanie kredytów, warunki udzielania kredytów -
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wartość rynku reklamowego w Polsce wzrosła o 6,8 proc. - donosi najnowszy raport Publicis Groupe. Opracowanie rzuca światło na bieżącą sytuację w reklamie, wskazując m.in. najbardziej dynamicznie rosnące klasy mediów oraz udział poszczególnych kategorii reklamy w wydatkach na reklamę digital. Oto, do jakich ...
-
Wynagrodzenia w Warszawie w 2021 roku
W 2021 roku mediana wynagrodzeń w Warszawie wyniosła 7 320 PLN. 25% najniżej wynagradzanych pracowników zarabiało mniej niż 5 350 PLN, a 25% najwyżej wynagradzanych zarabiało więcej niż 11 100 PLN brutto. Mediana płac w samej Warszawie była wyższa o 375 PLN niż w całym województwie mazowieckim (6 945 PLN) i o 1 620 PLN wyższa niż mediana w całym ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
Pojawił się najnowszy raport Publicis Groupe, a to oznacza, że mamy najświeższe dane o rynku reklamy. Najnowsze doniesienia wskazują, że w I połowie bieżącego roku rynek urósł o 5,5% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. W badanym okresie jedynym medium, które zanotowało spadek przychodów reklamowych była telewizja. Z tego tekstu ...
-
Złe wieści z rynku nieruchomości. Realia czy clickbait?
Inwestorzy obecnie przeglądający prasę i media ekonomiczne lub także te mniej profesjonalne źródła mogą spotkać się z prawdziwą ofensywą słowną autorów tekstów poświęconych rynkowi nieruchomości. „Spadki cen”, „czas wielkich zmian”, „zapaść” czy nawet „wodospad” to dość poważne stwierdzenia jakie wskazują na prawdziwe trzęsienie ziemi. Czy jest ...
-
Mundial 2022 przez pryzmat danych Mediapanel
Mundial w Katarze już za nami. Czy chętnie oglądaliśmy mecze? Z danych Mediapanel wynika, że tak, o ile grała nasza reprezentacja. W dniach, gdy rozgrywane były mecze Polaków, strony o tematyce sportowej i kanały TVP, na których je transmitowano, odwiedziło więcej użytkowników, niż podczas meczu finałowego Argentyna-Francja. Z analizy witryn ...
-
Wynagrodzenia 2022. Podsumowanie Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń
W 2022 roku mediana wynagrodzeń osób zatrudnionych w Polsce wyniosła 6 257 PLN i była wyższa o 557 PLN niż w roku ubiegłym. Niestety dysproporcje między zarobkami kobiet i mężczyzn nadal są bardzo widoczne. Podobnie jak w latach ubiegłych mężczyźni zarabiali o ponad 20% więcej niż kobiety. Warto pamiętać, że głównym celem Ogólnopolskiego Badania ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
Pojawił się najnowszy raport Publicis Groupe - cykliczne opracowanie, które tradycyjnie już rzuca światło na wydatki reklamowe poszczególnych branż, obrazuje dynamikę zmian w klasach mediów oraz ich udział w rynku reklamowym. Najnowsze doniesienia świadczą o 6-procentowym wzroście wartości rynku reklamowego w I kwartale 2023 r., co niewątpliwie ...
-
Hyundai Kona 2023 jeszcze bardziej wyrazisty
Koreański SUV doczekał się nowej generacji. Pierwsze egzemplarze są już w Polsce, dlatego media mogły przyjrzeć się z bliska nowemu modelowi. Czy warto było czekać? Hyundai Kona 2023 to kontynuacja znanej koncepcji, ale podana w nieco innym stylu. Wciąż nie ma najmniejszych problemów z rozpoznaniem tego modelu, ale dzięki kilku nowym motywom ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
Są już rezultaty najnowszego badania gemiusAdReal, opracowanie, które tradycyjnie już rzuca światło na kreacje reklamowe pojawiające się w telewizji, internecie i radiu. Tym razem pod lupę wzięto lipcowe działania reklamodawców. Analiza potwierdziła, że w minionym miesiącu wyjątkową aktywnością charakteryzowała się sieć Media Expert, jednak na ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
Publicis Groupe opublikowała najnowszy raport dotyczący sytuacji na polskim rynku reklamy. Opracowanie tradycyjnie już rzuca światło na dynamikę zmian w poszczególnych klasach mediów, ich udział w rynku reklamowym oraz budżety reklamowe branż. Ostatnie doniesienia dowodzą, że w I połowie br. wartość rynku reklamowego podskoczyła o 6,7 proc. ...
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
Wiosna i lato to tradycyjnie już okres, w którym branża turystyczna intensyfikuje swoje działania reklamowe. Nie inaczej było i w tym roku - wynika z analizy wyników badań gemiusAdRea oraz Mediapanel. Jej autorzy wzięli pod lupę kreacje reklamowe emitowane online, w telewizji oraz w radiu, a także przyjrzeli się ruchowi na stronach z kategorii " ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
Pojawiła się najnowsza odsłona cyklicznego raportu Publicis Groupe dotyczącego sytuacji panującej na polskim rynku reklamy. Ostatnie opracowanie bierze pod lupę trzy pierwsze kwartały bieżącego roku, rzucając światło na dynamikę zmian w poszczególnych klasach mediów, ich udział w rynku reklamowym oraz budżety reklamowe branż. Odnotowana w minionym ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
Black Friday i Cyber Monday są coraz popularniejsze w Polsce, co widoczne jest choćby w Internecie. Polacy chętnie przeglądają strony z kategorii "Zakupy online" i szukają informacji o obniżkach cenowych. Temu zjawisku przyjrzeli się eksperci z Gemius i PBI, wykorzystując do analizy dane z badań Mediapanel oraz gemiusAdReal. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
Pojawiła się najnowsza odsłona cyklicznego raportu Publicis Groupe podsumowującego rok 2023 na polskim rynku reklamy. Które sektory wydały na reklamę najwięcej w ubiegłym roku? Jakie kanały komunikacji cieszyły się największą popularnością? Jaki udział w reklamowym torcie miały poszczególne media? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały ...
-
Wynagrodzenia 2023. Podsumowanie Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń
W 2023 roku mediana wynagrodzeń osób pracujących w Polsce wyniosła 7 144 PLN i była wyższa o 887 PLN niż w roku ubiegłym (o 14,2%). Niestety dysproporcje między zarobkami kobiet i mężczyzn nadal są bardzo widoczne. Podobnie jak w latach ubiegłych mężczyźni zarabiali o około 20% więcej niż kobiety. Warto pamiętać, że głównym celem Ogólnopolskiego ...