eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Biura podróży w social media

Biura podróży w social media

2016-06-24 13:01

Biura podróży w social media

Tygodnik Wprost na Twitterze © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Tuż przed rozpoczęciem kalendarzowego lata w sieci zrobiło się gorąco wokół tematu turystyki wyjazdowej. Tylko za pośrednictwem portali i serwisów społecznościowych wzmianki o touroperatorach mogły zostać wyświetlone nawet 14,8 mln razy – wynika z analizy IMM. W czołówce medialnej dyskusji: marki Itaka, Neckermann oraz Rainbow Tours.

Przeczytaj także: Robert Lewandowski wart tyle co cała reprezentacja

IMM zmonitorował marki turystyczne na podstawie rankingu przygotowanego przez dziennik Rzeczpospolita. Od 15 maja do 15 czerwca we wszystkich mediach pojawiło się prawie 3,6 tys. publikacji na temat biur podróży. Aż 82% z nich to wzmianki na temat liderów z rankingu Rzeczpospolitej. Najczęściej o TOP 10 touroperatorach mówiło się na Facebooku (48% wszystkich wzmianek), na portalach (28%) oraz forach internetowych (11%).

Czołówkę biur podróży otwiera Itaka (30% wszystkich publikacji) – zarówno pod względem liczby wzmianek w tradycyjnych mediach oraz internecie. Kolejne miejsca na podium popularności medialnej zajmują Neckermann (15%) oraz Rainbow Tours (po 14%), biuro TUI (11%) i Grecos Holiday (8%).

Touroperatorzy cieszą się dużą popularnością w sieci głównie dzięki atrakcyjnym ofertom, które publikują na swoich profilach w mediach społecznościowych. Internauci chętnie je komentują i prześcigają się w udostępnianiu ofert first czy last minute.

fot. mat. prasowe

O jakich biurach mówiono najczęściej?

Czołówkę biur podróży otwiera Itaka.


Polacy na Facebooku mieli największe szansę na trafienie na wzmiankę o TUI. Z monitoringu wynika, że było to blisko 7,5 mln impresji. Na kolejnych miejscach uplasowały się Itaka, Almatour, Grecos Holiday oraz Wezyr Holidays.

fot. mat. prasowe

Wartość dotarcia

Polacy na Facebooku mieli największe szanse na trafienie na wzmiankę o TUI.


Największe zaangażowanie w mediach społecznościowych wywołało biuro podróży Grecos Holiday. Z treściami na jego temat podjęto aż 67 tys. interakcji, w tym polubień, udostępnień i komentarzy. Na drugim miejscu pod tym względem znalazło się biuro Almatour, a na trzecim Itaka. Zaraz za podium znalazły się Neckermann oraz TUI.

fot. mat. prasowe

Zaangażowanie w social media

Największe zaangażowanie w mediach społecznościowych wywołało biuro podróży Grecos Holiday.


Urlop w cieniu zagrożeń?


Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance, w tym roku ponad 12,5 mln osób, zamierza spędzić urlop w Polsce. Ponad 4,5 mln Polaków planuje natomiast wyjazd zagraniczny. To prawie 400 tys. osób mniej niż w 2015 roku. W social media Polacy coraz częściej pytają zatem o bezpieczeństwo, a nie tylko o wygodę. Internauci zastanawiają się m.in. jaką polisę ubezpieczeniową wykupić i przede wszystkim - gdzie jest najbezpieczniej. naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzą firmy ubezpieczeniowe i oferują zabezpieczenie w razie ataku terrorystycznego - tzw. „polisę od zamachu” - wyprzedzając tym samym oferty biur podróży.

fot. mat. prasowe

WaszaTurystyka.pl

Bułgaria i Grecja droższe niż przed rokiem, Turcja i Tunezja tańsze.


Wciąż najpopularniejszymi miejscami na wakacje są Hiszpania ( w tym wyspy Kanaryjskie), Chorwacja i Włochy. Pomimo możliwego zagrożenia w Turcji, Egipcie oraz Tunezji, touroperatorzy nadal oferują możliwość wyjazdu do tych państw, a Polacy także w sieci deklarują spędzenie tam swoich urlopów.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: