-
Gdzie sprawdza się elektroniczny obieg dokumentów?
... przede wszystkim w finansach, teraz coraz częściej wdrażany jest także w kancelariach odpowiadających za korespondencję przychodzącą i wychodzącą oraz w departamentach HR. Elektroniczny obieg dokumentów może się sprawdzić także podczas zarządzania projektami, np. w firmie budowlanej do obiegu dokumentacji związanej wykonywaną inwestycją. Jak wybrać ...
-
ZUS i Poczta wprowadzają elektroniczny obieg dokumentów
... rozwiązania, mające usprawnić proces wysyłki przesyłek i kontakt pomiędzy instytucjami. W miejsce papierowego rejestru korespondencji wprowadzony został rejestr elektroniczny. Papierową książkę nadawczą zastąpiła książka elektroniczna, a papierowe zbiorcze zestawienie przesyłek zastąpiło zestawienie elektroniczne. Elektronizacja współpracy z Pocztą ...
-
Podpis elektroniczny kwalifikowany w wolnych zawodach
... Podpis elektroniczny: wyjątkowe ułatwienie Osoby wykonujące wolne zawody to specyficzna grupa przedsiębiorców. W ich przypadku sprawne operowanie na rynku, aktywne pozyskiwanie klientów i dbałość o sprawny obieg dokumentów odgrywają szczególne znaczenie. Z pomocą przychodzi im również rozwój technologii. Kwalifikowany podpis elektroniczny umożliwia ...
-
Podpis elektroniczny podstawą prowadzenia biznesu w pandemii
... Brakoniecki, Partner, Obserwatorium.biz. Podpis elektroniczny Aktualnie podstawowym narzędziem ułatwiającym zdalne prowadzenie biznesu jest podpis elektroniczny. W Polsce jest aktywnych ponad ... zdalną i pozwalają zachować ciągłość biznesową firmy. Weźmy na przykład obieg dokumentów w sytuacji, gdy większość pracowników pracuje zdalnie. Odnotowujemy ...
-
Podpis elektroniczny znów odsunięty
... elektronicznym, przekładając o dwa lata - na 1 maja 2008 roku - termin wejścia w życie elektronicznego obiegu dokumentów opartego o bezpieczny podpis elektroniczny. Podpis elektroniczny w e-urzędzie miał być wykorzystywany między innymi do rozliczeń podatkowych, składania deklaracji ZUS, zmiany zameldowania, uzyskania prawa jazdy, głosowania ...
-
Podpis elektroniczny dla małych i średnich firm - czy warto?
... elektroniczny zyskuje na znaczeniu między innymi ze względu na wymogi prawne. Od 2023 roku przedsiębiorcy mogą nim podpisywać e-faktury w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF), co usprawnia obieg ...
-
Podpis elektroniczny z CC Signet
... Klucza Publicznego (PKI), gwarantując poufność i integralność danych, przesyłanych w sieciach komputerowych. Wprowadzenie bezpiecznego podpisu elektronicznego pozwala wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów, co znacznie ułatwi wymianę korespondencji. Po pierwsze poczta elektroniczna zabezpieczona jest przed ingerencją osób trzecich, po drugie ...
-
Elektroniczny podatek akcyzowy
Polskie służby celne chcą zautomatyzować obieg dokumentów związanych z pobieraniem podatku akcyzowego. W tym celu rozpoczęto budowę krajowego Systemu Kontroli Przemieszczania Wyrobów Akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Projekt ...
-
Elektroniczne urzędy pracy
... i nowy system umożliwiający elektroniczny obieg dokumentów w Publicznych Służbach Zatrudnienia ułatwić ma życie nie tylko urzędnikom, ale przede wszystkim pracodawcom i osobom poszukującym pracy. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wraz z ComputerLand przekazało do Urzędów Pracy nowe aplikacje - Elektroniczny Obieg Dokumentów PSZ.eDOK oraz ...
-
Nadchodzi e-CMR: co przyniesie cyfryzacja listów przewozowych?
... Kancelarii Prawnej – Takie zapisy znajdują się obecnie w większości zleceń przewozowych i są potencjalnie łatwym argumentem dla nadawców do umniejszenia frachtu przewoźnika. Elektroniczny obieg dokumentów powinien wyeliminować te praktyki, bo pozwala dostarczyć je do odbiorcy tuż po wypełnieniu. Europejski system e-CMR coraz bliżej Choć ...
-
e-Faktura: moda czy konieczność?
... według rozmaitych kluczy podziału kosztów. Menedżer, akceptując cześć kosztów wskazuje jednocześnie kolejną osobę, która powinna zaakceptować pozostałe koszty. Elektroniczny obieg dokumentów to znakomite rozwiązanie dla przedsiębiorstw o bardziej rozbudowanej strukturze, pozwala na ograniczenie czasu, jaki jest potrzebny na akceptację dokumentów ...
-
KDPW: automatyzacja procesu obsługi prawa poboru
... w pierwszym zdarzeniu jednostkowe prawa poboru - definiowanie zdarzenia korporacyjnego oparte będzie na kodzie ISIN prawa poboru. Zasady obsługi oraz elektroniczny obieg dokumentów opracowane zostały na podstawie międzynarodowych rekomendacji, standardów i praktyk dotyczących stosowania normy ISO20022. Obsługa prawa poboru to kolejne zdarzenie ...
-
KSeF w branży TSL: martwy twór czy rewolucja?
... z KSeF w lipcu 2024 roku. Cyfryzacja faktur ma za zadanie usprawnić przepływ dokumentacji, zmniejszyć koszty ich procesowania i zwiększyć bezpieczeństwo. W branży TSL elektroniczny obieg dokumentów mógłby pomóc w eliminacji jednej z największych bolączek branży, czyli długich terminów płatności. Krajowy System eFaktur (KseF) to nazwa platformy dla ...
-
Cyfrowy sekretariat w MŚP: Klucz do efektywności, oszczędności i lepszej organizacji pracy
... możliwe jest szybkie i dokładne wyszukiwanie oraz kategoryzowanie dokumentów. Elektroniczny obieg faktur i umów Automatyzacja obiegu dokumentów pozwala na znaczne skrócenie czasu realizacji procesów biznesowych. Usuwamy konieczność “ręcznego” przetwarzania, dzięki czemu obieg dokumentacji zyskuje turbo przyspieszenie. Wniosek, deklaracja, umowa czy ...
-
Rośnie popyt na zarządzanie dokumentami
... Recognition – optyczne rozpoznawanie znaków drukowanych), elektroniczne repozytoria danych, elektroniczny obieg dokumentów, kompleksowe zarządzanie dokumentów oraz call ... usług. Równocześnie firmy deklarują jednak zainteresowanie nimi. Jeśli chodzi o elektroniczny obieg dokumentów (czyli jeden z procesów BPM), korzysta z niego zaledwie 16% dużych ...
-
E-podpis: historia i stan obecny
... do kilkuset tysięcy złotych. Jednak podpis elektroniczny może mieć szerokie zastosowanie nie tylko w administracji, jego naturalnym zastosowaniem wydaje się szeroko definiowana sfera biznesowo-komercyjna - od bankowości, usług finansowych poprzez obieg dokumentów pomiędzy firmami po handel elektroniczny. Jednak w sferze komercyjnej też nie widać ...
-
Rynek usług zarządzania dokumentami w Polsce
... Recognition – optyczne rozpoznawanie znaków drukowanych), elektroniczne repozytoria danych, elektroniczny obieg dokumentów, kompleksowe zarządzanie dokumentów oraz call ... ale również koszt materiałów wykorzystywanych do ich wytworzenia. Jeśli chodzi o elektroniczny obieg dokumentów (czyli jeden z procesów BPM), korzysta z niego w Polsce zaledwie ...
-
Branża TSL 2013-2014
... – unijne standardy emisji CO2 ulegają zaostrzeniu w związku z tym niezbędne są inwestycje w nowoczesny tabor oraz systemy informatyczne usprawniające elektroniczny obieg dokumentów i faktur. Rozwój transportu intermodalnego i multimodalnego – postępująca ekologizacja, globalizacja oraz ekonomizacja transportu to czynniki determinujące rozwój usług ...
-
Na jakim etapie znajduje się informatyzacja służby zdrowia?
... dwóch lat. To również daje dość spory zapas przed wejściem w życie przepisów Ustawy. Trudności z dokończeniem wszystkich inwestycji związanych z przejściem na elektroniczny obieg danych medycznych – wg wyników badania – może mieć jedynie 12% szpitali. Nasze badanie jasno pokazuje, z jakimi problemami zmagają się obecnie jednostki ...
-
Rewolucja w bezpieczeństwie e-dokumentów: kwalifikowana usługa walidacji podpisów i pieczęci elektronicznych
... formalnie potwierdza zgodność e-podpisów z wymaganiami polskiego i unijnego prawa, co upraszcza obieg dokumentów. Jak skorzystać z kwalifikowanej walidacji? Przewodnik krok po kroku Krok 1: Przygotuj dokument Dokument do walidacji to dowolny plik zawierający podpis elektroniczny, np. umowa czy dokument finansowy. System akceptuje większość formatów ...
-
Nadszedł czas transakcji bezgotówkowych i pieniądza elektronicznego
... skłaniają firmy do odejścia od papierowego pieniądza. Przykładowo, obieg pieniędzy elektronicznych można łatwiej nadzorować, co jest pomocne w uniknięciu zarzutów o ... malało. Globalny trend Coraz mocniejsze stawianie na gospodarkę bezgotówkową i pieniądz elektroniczny to tendencja ogólnoświatowa, widoczna przede wszystkim w wielu krajach Azji i ...
-
Nowe technologie wkroczyły w świat finansów
... opracowanych algorytmów handlowych. To znaczny wzrost w stosunku do 2012 r., w którym obieg elektroniczny odpowiadał za 46% operacji. Jeszcze większe zmiany widoczne są na ... Cyfrowe rozwiązania wkraczają zarówno do firm, jak i codziennego życia inwestorów. Obrót elektroniczny oraz algorytmy, w wielu wypadkach zastępujące tradycyjnych maklerów, to ...
-
eProcurement w PZU
... ma na osiągnięcie następujące korzyści: • Redukcja kosztów, za sprawą optymalizacji i automatyzacji procesów zakupowych (automatyzacja działań i elektroniczny obieg dokumentów), oraz standaryzacji asortymentu (korzystniejsze warunki zakupu u dostawców). • Uproszczenie obiegu dokumentów, ułatwiające poszczególnym pracownikom dokonywanie niezbędnych ...
-
Archiwizacja dokumentów z WorkingDocLite
... , takimi jak: urządzenia dokumentowe, czy struktura katalogów Windows, rozwiązanie może stać się centralnym pulpitem pracy z dokumentami w firmie. Oprogramowanie obsługuje obieg pism między poszczególnymi pracownikami i grupami roboczymi, rejestrując czynności realizowane przez każdą z osób. Dzięki temu, zwierzchnik ma możliwość sprawdzania, na ...
-
Faktura elektroniczna wygodna dla firm?
... papierowych, oraz znaczne przyspieszenie całego procesu ich wystawiania, obiegu i archiwizowania. Są one przydatne szczególnie w większych firmach, gdzie niezbędny jest płynny obieg dużej liczby dokumentów. Ponadto eliminują wiele problemów w firmie, takich jak np. powtarzalne wprowadzania danych do systemu czy zmniejszenie ilości papieru ...
-
Sprawa Amber Gold: zmiany w ustawie o Krajowym Rejestrze Karnym
... wymagały uwierzytelnienia sądowym podpisem elektronicznym, w który zostaną wyposażeni pracownicy sądów. W okresie przejściowym funkcjonować mają oba sposoby przekazywania informacji - "tradycyjny" i elektroniczny. Pozwoli to na komunikację sądów bez względu na ich stan dostosowania do nowszych rozwiązań. Zmiany ułatwią nie tylko przesyłanie ale ...
-
Ochrona danych w firmie. Masz na nią wpływ
... firmy powinny być przechowywane i przetwarzane w profesjonalnych warunkach. Obieg dokumentów Przepływ dokumentów w firmie złożony jest z czterech procesów: ... bo wydaje się on mało wydajny i znacznie spowalnia procesy biznesowe. Alternatywą jest elektroniczny system zarządzania dokumentami. Z pewnością tego typu rozwiązanie jest ułatwieniem pracy dla ...
-
Rozliczenie podatku dochodowego za 2017 r. - praktyczne informacje
... oraz ich korekty. Powyższe formularz można podpisać tzw. danymi autoryzującymi (to podpis elektroniczny, który zapewnia autentyczność deklaracji opartych na danych autoryzujących) - nie jest tutaj wymagany certyfikowany podpis elektroniczny. Nadto system gwarantuje bezpieczeństwo przesyłanych danych. Potwierdzeniem złożenia deklaracji jest Urzędowe ...
-
Exact Software uruchamia moduł EDI w firmie Emig
... październiku br. Exact Software Poland Sp.z.o.o. zakończy wdrożenie modułu EDI (Electronic Data Interchange - elektroniczny obieg dokumentów) w firmie Emig, zajmującej się produkcją soków i napojów. Moduł EDI jest rozszerzeniem systemu EXACT Globe SQL, od dwóch lat wykorzystywanego ...
-
e-Społeczeństwo w Słupsku
... szkielet szybkiej sieci miejskiej, łączącej administrację, szkoły, uczelnie, szpitale i posterunki policyjne. Pozwoli to na usprawnienie pracy urzędów poprzez elektroniczny obieg dokumentów, umożliwi korzystanie z technik teleinformatycznych w szkołach (od e-dziennika po możliwość wykorzystania szybkiego dostępu do internetu w prowadzeniu lekcji ...
-
Ochrona danych firmy: 18 zasad G DATA
... i wychodzącego (firewalle, antywirusy, skanery sieciowe). Połączenia zdalne VPN. Białe listy stron internetowych stosowane przekazywane przez serwery Proxy. Elektroniczny obieg dokumentów. Szyfrowanie poczty e-mail. Szyfrowanie dysków przenośnych. Szyfrowanie transmisji danych pomiędzy klientem a serwerem (IPSec). Monitoring oraz systemy alarmowe ...
-
Kradzież danych: jak zapobiegać?
... na odblokowanie terminala. Innym rozwiązaniem jest wykorzystanie czytników linii papilarnych. 9. Szyfrowanie wiadomości e-mail. Mało kto stosuje podpis elektroniczny i szyfrowanie poufnych wiadomości e-mail. Profesjonalne rozwiązania kryptograficzne integrują procesy szyfrowania i deszyfrowania oraz uwierzytelniania podpisu elektronicznego ...
-
mBank wprowadza usługę BILIX
... może opłacać je bezpośrednio z poziomu serwisu transakcyjnego. Wdrożenie usługi BILIX do systemu transakcyjnego mBanku to kolejny etap rozwoju jego funkcjonalności. Elektroniczny obieg rachunków, a wraz z nim - dzięki bankowości elektronicznej - możliwość ich wygodnego opłacania z poziomu systemu transakcyjnego, jest ciekawą propozycją, która wraz ...
-
Polskie firmy a outsourcing back-office
... Rochalski, Prezes Zarządu ArchiDoc. Od 2008 roku wzrosły planowane wydatki na outsourcing back-office. Przedsiębiorstwa zamierzają przeznaczyć więcej funduszy m.in. na elektroniczny obieg dokumentów – 28% wskazań oraz rejestrację danych w systemach informatycznych – wzrost o 10% od 2008 roku, obecnie 32% badanych. Znaczące zwiększenie wydatków na ...
-
Enterprise Park w Krakowie
... warunki pracy Każdy budynek posiada elegancką centralną recepcję oraz powierzchnię usługową na parterze 24-godzinna ochrona system BMS system monitoringu wizyjnego i elektroniczny system kontroli dostępu do budynków 3 windy w każdym budynku Pełen system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji 40% terenu kompleksu to powierzchnie biologicznie czynne ...