-
Letnie plany internautów
... były obawy części polityków przed zorganizowaniem wyborów parlamentarnych w sierpniu. Jak wynika z badania Gemius SA, aż 68 proc. korzystających z Internetu zamierza właśnie w tym miesiącu wyjechać na wakacje. Gemius SA zakłada, że wnioski z badania mogą być interesujące dla tych, którzy jeszcze chcieliby przedstawić niezdecydowanym internautom ...
-
Popularność radia i telewizji w Internecie
... za to grono tych, którzy decydują się na kontakt z tymi mediami przy wykorzystaniu sieci - wynika z badania Gemius "Konsumpcja mediów. Sposoby korzystania z mediów przez internautów." Telewizja tradycyjnie… Według raportu Gemius, w dniu poprzedzającym badanie, telewizję oglądał co drugi internauta (55 proc.) Jednocześnie zainteresowanie polskich ...
-
Walentynki 2007 według internautów
... planują obchodzić tego dnia w szczególny sposób – pokazują wyniki badania Gemius SA. Być może te zmiany są przejawem krystalizowania się postaw wobec obchodzenia Walentynek wśród polskich internautów. Plany kobiet i mężczyzn – gdzie się spotkamy w Walentynki? Wyniki badania wskazują na różnice w walentynkowych planach kobiet i mężczyzn. Więcej ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
... - to kolejny rok rozwoju internetowego rynku reklamowego i większych niż ubiegłoroczne wydatków firm na reklamę w internecie. Tę tendencję potwierdzają wyniki najnowszego badania Gemius SA zrealizowanego w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Reklama w internecie jest skuteczna! Tak twierdzi 34 proc. internautów w Polsce, ponad 40 proc ...
-
Internauci o Powstaniu
... zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Udział w uroczystościach Uroczystości planowanych z okazji 60-tej rocznicy Powstania było zaplanowanych bardoz dużo – jak wynika z badania Gemius SA - słyszało o nich 44,5 proc. ankietowanych w sieci, przy czym aż 73,6 proc. respondentów informacje o wydarzeniach związanych z obchodami rocznicy wybuchu ...
-
Internauci i Dzień Dziecka
... decyzje konsumenckie związane z wyborem prezentu uzależnione są przede wszystkim od racjonalnych i rzeczywistych potrzeb dzieci. Dzień Dziecka w hipermarkecie Jak wynika z badania Gemius, najpopularniejszym miejscem zakupów prezentów z okazji Dnia Dziecka są supermarkety i hipermarkety. Niemal co drugi badany właśnie tam planuje kupić upominek dla ...
-
Europa Środkowa: popularne serwisy 2008
... .lt na Litwie czy iwiw.hu na Węgrzech - jak pokazują wyniki badania gemiusAudience, w rankingach najpopularniejszych witryn w krajach Europy Środkowo-Wschodniej coraz częściej pojawiają się serwisy społecznościowe. Realizowane przez firmę Gemius SA badanie gemiusAudience, jest standardem pomiaru witryn i aplikacji internetowych w kilkunastu krajach ...
-
Portale górą? Guzik prawda!
... nowego badania dostępna jest możliwość samodzielnego (lub przy współudziale wykonawcy badania, firmy Gemius) tworzenia dowolnych drzewek mediów, zgodnie z założeniami nabywcy badania. Jedną z propozycji ułatwienia procesu planowania i zakupu może być drzewko w układzie nawiązującym do formy znanej z poprzedniego badania, Gemius Audience ...
-
Gorączka świątecznych zakupów
... korzyścią będzie dla kupujących wprowadzenie darmowych dostaw zakupionych towarów, co z pewnością niezdecydowanych i zabieganych zachęcić może do wydania pieniędzy. Jak wynika z badania Gemius SA, kobiety są dużo bardziej zapobiegliwe od mężczyzn - 36,4 proc. kobiet zakupy planuje robić przez cały grudzień. Wśród mężczyzn najpopularniejszy ...
-
Jakie leki bez recepty kupują internauci
... natomiast Ibuprom. Wyniki raportu "Kupowanie i stosowanie leków OTC" firmy badawczej Gemius SA potwierdzają rosnące zainteresowanie internautów lekami bez recepty. Leki OTC (dostępne bez recepty) to rozwojowy segment rynku farmaceutycznego. Jak pokazują wyniki badania Gemius, w drugim półroczu 2006 r. ponad 80 proc. internautów przyjmujących w tym ...
-
Idea CSR nieznana młodym internautom
... i ekonomicznych. Ogólnym celem badania „Młodzi konsumenci o CSR” było określenie postaw polskich młodych konsumentów wobec działań CSR, a w szczególności zaufania do różnych źródeł informacji na temat odpowiedzialnego biznesu oraz potrzeb informacyjnych związanych z dostępem do takiej wiedzy. Z badania Gemius przeprowadzonego we współpracy z FOB ...
-
Mobilny Internet w regionie CEE
... popularność smartphonów i tabletów, zmieniające się nawyki internautów -- czy rok 2012 upłynie pod znakiem technologii mobilnych? - analizuje raport przygotowany przez Gemius. Odsłony mobilne w regionie CEE Dane zgromadzone dzięki gemiusTraffic pokazują, że udział osłon stron internetowych, generowanych za pomocą urządzeń mobilnych jest ...
-
Turystyka polskich internautów
... badania Gemius - palmę pierwszeństwa dzierżą firmy działające na polskim rynku turystycznym od lat. W kwietniu 2007 r. silnym liderem był Orbis. Drugie miejsce zajęła Triada, a trzecie Itaka. W pierwszej piątce znalazły się także Scan Holiday i Gromada. Według badań Gemius ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... których współtworzą produkt, czy poszukiwaniu opinii o produktach. Prosumentami zazwyczaj są mężczyźni, w przedziale wiekowym 19-34 lata, z wyższym wykształceniem. Jak wynika z badania Gemius SA, osoby, które często lub czasami zadają w internecie pytania stanowią 26 proc. populacji internautów, natomiast komentujący i opisujący produkty to 18 ...
-
Internauci lubią hipermarkety
... kosztowne kampanie w telewizji i radiu, stają się potężnym orężem w walce o klienta, zarówno dla właścicieli sklepów, jak i producentów. Jak pokazują wyniki badania Gemius, zdecydowana większość badanych internautów otrzymała choć raz gazetkę reklamową hipermarketu wielobranżowego (84 proc.). Niewiele mniejszy odsetek respondentów dostał gazetkę ...
-
Rynek motoryzacyjny według internautów
... są lojalni? Większość internautów planujących zakup samochodu w najbliższym roku jest już zdecydowana na konkretną markę/model. Jednocześnie - jak wskazują wyniki badania Gemius SA - respondenci są skłonni zmienić decyzję pod wpływem innej, bardziej atrakcyjnej oferty. Wyjątkowo nielojalną i wymagającą grupą konsumentów są osoby planujące ...
-
Internauci odczuwają kryzys finansowy
... roku życia, która dostrzega negatywne konsekwencje załamania gospodarczego - wynika z badania gemiusReport "Finanse i plany finansowe internautów". Konsekwencje pogarszające się ... wpływ spowolnienia gospodarczego jest ewidentny”, powiedział Artur Michalak, ekspert branży finansowej w Gemius SA. KRYZYS NAM NIE STRASZNY! Internauci są podzieleni w ...
-
Ile kosztuje szkolna wyprawka?
... jedynie jedno dziecko uczęszczające do szkoły podstawowej. Jak pokazują wyniki badania Gemius, 27 proc. badanych rodziców zakupiło już wszystkie niezbędne materiały szkolne, a ... , co do faktycznych cen podręczników i akcesoriów szkolnych - wyjaśnia Sylwia Szmalec z Gemius SA. Może świadczyć także o dokonywaniu części zakupów pod wpływem impulsu lub ...
-
Internetowy rekord WOŚP
... badania gemiusTraffic w niedzielę 8 stycznia 2006 stronę tą odwiedziło 371 693 unikalnych użytkowników, którzy dokonali łącznie 7 361 214 odsłon. To już drugi Finał, podczas którego natężenie ruchu na witrynie internetowej Fundacji monitoruje firma Gemius ... aukcjach internetowych. Jak pokazują wyniki badania gemiusTraffic, przeciętnie na prześledzenie ...
Tematy: WOŚP, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy -
Popularność serwisów wideo
... serwisów VOD korzystało około 15 proc. użytkowników Internetu. Analitycy Gemius sprawdzili również jaką popularnością w badanych krajach cieszył się serwis YouTube. Największą zwolenników tego serwisu odnotowano wśród internautów w Polsce i na Węgrzech. Zgodnie z danymi z badania gemiusAudience za luty 2011 rok (w Polsce znanym jako Megapanel ...
-
Zakupy szkolne 2005
... zwiększone wydatki. Jak wynika z internetowego badania Gemius SA zrealizowanego wśród rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, niemal 60 proc. z ... ładne i przede wszystkim podobające się dzieciom. Analiza przeprowadzona została w oparciu o wyniki badania gemiusAdHoc zrealizowanego przez Gemius 29 sierpnia 2005 roku. N=1493. Badaniem objęto ...
-
Internet w regionie CEE 2010-2011
... raz w miesiącu. Rynek Internetu w regionie CEE jest przedmiotem regularnych analiz realizowanych przez firmę Gemius, a ich wyniki prezentowane są na najważniejszych konferencjach branżowych. Wyniki badania gemiusAudience, obejmującego między innymi monitoring zachowania internautów w sieci i ich nawyków oraz wskaźniki dotyczące struktury ...
-
Nokia na topie telefonów z Windows Phone 7
... z Redmond generują już ponad 25 mln odsłon miesięcznie - wynika z badania gemiusTraffic. Pierwsze miejsce w rankingu słuchawek z Windows Phone 7, wypracowujących największy ruch w sieci ... 710 oraz Lumia 800” – podkreśla Krzysztof Rosiński, Kierownik ds. Badań i Rozwoju Gemius SA. W rankingu urządzeń z Windows Phone 7 na znaczeniu zyskuje także Nokia ...
-
Cyberslacking w pracy to norma. Jak z nim skończyć?
... celach prywatnych, to najprawdopodobniej mija się z prawdą. Dobitnie dowodzą tego badania firmy Gemius, z których wynika, że w godzinach pracy surfuje po sieci aż 93% Polaków. Najczęściej ... , ale również udzielanie się na forach czy też wizyty w serwisach pornograficznych. Badania Gemius dowodzą, że te ostatnie odwiedza już niemal co drugi Polak, z ...
-
Szkoła średnia i co dalej?
... najpopularniejszym źródłem zdobywania informacji o uczelniach wyższych - wynika z najnowszego raportu Gemius SA. Osoby młode coraz aktywniej uczestniczą w podejmowaniu decyzji o wyborze ... , niż te po ukończeniu uczelni publicznej. Jak wskazują wyniki badania Gemius SA, młodzi ludzie w Polsce nie boją się wyzwań intelektualnych oraz planują podnosić ...
-
Aż 37 proc. budżetu na prezenty świąteczne popłynie przez sieć
... eksperci Deloitte zachowania klientów są dużo bardziej skomplikowane i zależą od wielu czynników, jak choćby tego jakiego rodzaju prezentu poszukujemy. „Badania Gemius wskazują, że połowa konsumentów kupujących w sklepach tradycyjnych sprzęt elektroniczny, poprzedza swoją decyzję sprawdzeniem informacji na temat produktów w Internecie. Natomiast ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
... platformy YouTube (5,2 mld kontaktów reklamowych), natomiast trzecie do TikToka – średnio 1,9 mld kontaktów reklamowych miesięcznie. Raport zrealizowano na podstawie danych z badania Mediapanel oraz badania gemiusAdReal. Analizie poddano okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku, pod uwagę wzięto średnie miesięczne z całego roku. W raporcie ...
-
Reklamy video w Internecie nudne
... proc.) i filmy tworzone przez innych internautów (59 proc.) oraz zwiastuny filmowe, filmy i seriale (40 proc.) - wynika z badania gemiusAdHoc "Radio internetowe i treści wideo w Internecie". Ponadto z badania gemiusAdHoc wynika, że z reklamą audio lub wideo zetknęło się 73 proc. internautów, którzy kiedykolwiek oglądali materiały wideo ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
Coraz więcej polskich firm decyduje się na emisję reklam na ekranach smartfonów i tabletów, ale Polska wciąż w ogonie krajów regionu - wynika z badania Gemiusa dotyczącego działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej. Sprawdzono udział reklamy mobilnej w rynku reklamy online w 2012 roku. Okazało się, że w czwartym ...
-
Rusza sezon na reklamy środków na przeziębienie i grypę
... na przeziębienie i grypę. Najbardziej aktywnym reklamodawcą w branży Anti-cold w październiku okazał się Lipomal, a w internecie - Otrivin. Poniżej pozostałe wnioski z badania gemiusAdReal. Z badania wynika, że w październiku najaktywniejszym pod względem liczby kontaktów reklamowych dla branży Anti-Cold kanałem komunikacji była telewizja. To ...
-
Pornografia i przemoc w internecie
... aktywność swojego dziecka. Wykres 3 Zainteresowanie rodziców internetową aktywnością dzieci Poza realizacją badania dotyczącego zagrożeń, na jakie narażeni są najmłodsi internauci, Gemius SA we współpracy ze stat.pl oraz ze spółką Polskie Badania Internetu (PBI), udostępni bezpłatną powierzchnie reklamową, na której emitowane będą reklamy ...
-
Handel elektroniczny w Polsce i na świecie
... decydują się zastępować zwykły koszyk wirtualnym. Równocześnie też obserwowany jest dynamiczny wzrost liczby polskich użytkowników sieci. Jak wynika z badania „E-commerce 2005. Ocena i prognozy” Gemius SA, aż 97 proc. z 2 229 objętych badaniem internautów słyszało o możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. 30,8 proc. z użytkowników ...
-
Internauci przekazują 1 proc. podatku
... WD jest jednym z elementów programu firmy Gemius pt.: „Internet dla kampanii społecznych”, którego celem jest wspieranie działań organizacji pożytku publicznego, m.in. poprzez udostępnianie powierzchni reklamowej. W tym roku w ramach „akcji 1%” Gemius, korzystając z pomocy partnerskiej spółek stat24 i Polskie Badania Internetu (PBI), włączył się ...
-
GemiusAudience w Czechach
... 2004 roku przetarg na realizację całościowego badania oglądalności internetu – NetMonitor. Do przetargu stanęły cztery firmy: GFK, iAudit, United Interactive - obecny dostawca badań oraz firma Gemius wraz ze swoim czeskim partnerem – firmą Mediaresearch. Pod koniec września United Interactive i Gemius zostały zaproszone do dalszych negocjacji ...
-
Polskich internautów portret własny
... badania Anna Kopeć z Gemius SA. O badaniu Podstawą dla powyższego raportu są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2006 r., przygotowane w oparciu o drzewko tematyczne autoryzowane przez Gemius SA. Liczebność próby: N=18 852. Grupa objętych badaniem: wszyscy 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania ...