eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"

Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"

2013-07-08 12:07

Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"

Wybieramy "holendry" © cstyle - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Jazda na rowerze to dla dużego grona osób ulubiona forma rekreacji. Dla innych - świetne ćwiczenie kształtujące sylwetkę. Coraz częściej używamy roweru jako codziennego środka komunikacji. W godzinach szczytu okazuje się być najszybszym sposobem na dotarcie do pracy czy szkoły. Od pewnego czasu można zauważyć w dużych miastach rozwój trendu cycle chic. Zgodnie z nim wyjątkowy rower powinien być dodatkiem do codziennych stylizacji. Miłośnicy mody na rower upiększają i wzbogacają swoje jednoślady gadżetami. Efektem jest zwiększony ruch na miejskich ścieżkach rowerowych - wynika z raportu opracowanego przez MojRower.pl oraz Okazje.info.

Przeczytaj także: Polski Internet a jazda na rowerze

Do niedawna rowerzystów można było spotkać głównie na leśnych trasach, na obrzeżach miast, z dala od miejskiego zgiełku. Obecnie w świadomości Polaków coraz częściej pojawia się wizja roweru jako codziennego środka transportu. Z możliwości ominięcia korków, uwolnienia się od często bezowocnych poszukiwań miejsca parkingowego i zaoszczędzenia funduszy wydawanych na paliwo, korzysta coraz więcej Polaków.

Jak pokazują dane zebrane przez Porównywarkę Cen Okazje.info, w Polsce na dobre zagościła już moda na rower – zdrową i wygodną alternatywę dla samochodu i komunikacji zbiorowej. W maju aż 82% osób, poszukujących roweru w Internecie wybierało modele przeznaczone do jazdy po mieście.

Niestety wciąż daleko nam np. do Danii. W Kopenhadze, w 2012 roku, rozpoczęła się budowa sieci “rowerowych autostrad”, które mają ułatwić mieszkańcom przedmieść dotarcie do centrum stolicy. Ponieważ będą to trasy szybkiego ruchu, za bezpieczną jazdę rowerzyści mają dostawać od pracowników miejskich... czekolady! Może za kilka lat taki scenariusz będzie możliwy w Polsce?
Sezon rowerowy rozpoczyna się na dobre zazwyczaj podczas majowego weekendu. Piękna pogoda sprzyja rekreacji.

fot. cstyle - Fotolia.com

Wybieramy "holendry"

Specyficzna konstrukcja holendrów umożliwia jazdę z wyprostowanymi plecami i wygodne oparcie rąk na charakterystycznie wygiętej kierownicy. Gwarantuje także lepszą widoczność oraz poprawia stabilność na śliskich nawierzchniach.


- W weekend właściciele jednośladów stawiają na rozrywkę i rekreację. Szczególnie w niedziele wyszukują informacji o ciekawych trasach rowerowych w miastach i na ich obrzeżach - mówi Mateusz Goliat z MojRower.pl - W ciągu tygodnia rower służy głównie dojazdom do pracy, szkoły czy na zakupy.

Markety, urzędy i coraz częściej także prywatne firmy dbają o umieszczenie przed siedzibą rowerowych stojaków. Nie wszyscy jednak przywykli do zwiększającej się liczby cyklistów. Większość kierowców nadal uważa, że rowerem powinno się jeździć po łąkach i lasach, a nie po ruchliwych ulicach centrum. Niestety, w wielu miastach wciąż brakuje infrastruktury przyjaznej rowerzystom, co powoduje niebezpieczne sytuacje.

fot. mat. prasowe

Wybór roweru - typ

W maju aż 82% osób, poszukujących roweru w Internecie wybierało modele przeznaczone do jazdy po mieście.


Warszawa stolicą... również rowerzystów

Według statystyk portalu MojRower.pl, warszawiacy to najbardziej aktywna w Internecie grupa rowerzystów.

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsi rowerzyści

Według statystyk portalu MojRower.pl, warszawiacy to najbardziej aktywna w Internecie grupa rowerzystów.


Choć szukają informacji o trasach rowerowych nad morzem, na Mazurach i w górach, to zdecydowanie najbardziej zainteresowani są własnym miastem - trasami w centrum, na przedmieściach i nad Wisłą. Warszawa posiada obecnie ok. 300 km ścieżek rowerowych, co jest rekordem w skali kraju. Niestety ścieżki często urywają się, nie są połączone w jedną spójną sieć. Nie docierają do ścisłego centrum stolicy, co jest dużym mankamentem szczególnie z perspektywy turysty.

Warto jednak wspomnieć, że sytuacja warszawskich miłośników jednośladów z roku na rok się polepsza. W metrze wydzielone są specjalne miejsca do transportu rowerów, na ulicach można znaleźć kontrapasy. Na schodach znajdują się pochylnie, jest również coraz więcej stojaków na rowery. O zainteresowaniu władz świadczy uruchomienie “roweru publicznego” Veturilo. Jazda na rowerze przez pierwszą godzinę kosztuje symboliczną złotówkę! To dobry krok do upowszechnienia kultury rowerowej.

fot. mat. prasowe

Gdzie jeżdżą Warszawiacy

Warto jednak wspomnieć, że sytuacja warszawskich miłośników jednośladów z roku na rok się polepsza.


 

1 2 ... 4

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: