eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"

Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"

2013-07-08 12:07

Przeczytaj także: Polski Internet a jazda na rowerze


Poznaniacy - aktywni na drogach i... w urzędach

Rowerzyści z Poznania uplasowali się na 2. miejscu zestawienia. Preferują wycieczki po mieście, ale szukają także nowych tras na terenie całej Wielkopolski. Warunki do jazdy na rowerze poprawiają się w Poznaniu z roku na rok, co jest w dużej mierze zasługą samych cyklistów. Sekcja Rowerzystów Miejskich działa w mieście od 1993 roku. Dzięki staraniom zrzeszonych w niej poznaniaków powstały nowe kilometry tras rowerowych oraz uzupełniono oznakowanie ścieżek rowerowych. Od 2000 roku przy wiceprezydencie Poznania działa Platforma Rowerowa - zespół doradczy składający się z organizacji rowerowych. Co roku odbywa się również Święto Cykliczne, na którym nie brakuje rajdów i muzyki na żywo.

Poznańskie ścieżki rowerowe są w dość dobrym stanie (większość jest asfaltowa), jednak ich długość wciąż nie jest zadowalająca. Poznań posiada ok 90 km tras rowerowych (w Warszawie jest ich ponad 3 razy więcej). Coraz częściej na poznańskich ulicach wydzielane są kontrapasy, pojawiają się parkingi dla rowerów, nie ma też problemu z przewiezieniem roweru komunikacją miejską. Dzięki zaangażowaniu poznańskich miłośników dwóch kółek ilość udogodnień dla cyklistów z pewnością będzie się zwiększać. Warto wspomnieć, że w całym województwie istnieje ok 3 tys. km tras rowerowych (ok. 1600 to Wielkopolski System Szlaków Rowerowych).

fot. mat. prasowe

Poznańskie ścieżki rowerowe

Poznańskie ścieżki rowerowe są w dość dobrym stanie (większość jest asfaltowa), jednak ich długość wciąż nie jest zadowalająca. Poznań posiada ok 90 km tras rowerowych (w Warszawie jest ich ponad 3 razy więcej).


Kto wybiera rowery miejskie?

Z danych zebranych przez Okazje.info wynika, że prawie 85% modeli miejskich wybieranych przez Internautów, stanowią te z ramą typu „damka”. Jedną z przyczyn tej sytuacji jest z pewnością fakt, iż na tle innych rowerów holendry wyróżniają się wyjątkowymi walorami estetycznymi. Na rynku dostępne są w wielu wersjach kolorystycznych, z ramami o designerskich kształtach oraz oryginalnymi akcesoriami. Nic więc dziwnego, że te niezwykle stylowe rowery upodobały sobie głównie kobiety – to one chętnie wybierają oryginalne modele, pasujące do ich sposobu bycia, czy stylu ubierania się.

fot. mat. prasowe

Wybór roweru - przeznaczenie

Z danych zebranych przez Okazje.info wynika, że prawie 85% modeli miejskich wybieranych przez Internautów, stanowią te z ramą typu „damka”.


Warto zwrócić uwagę na jeszcze inny czynnik - rowery miejskie z ramą typu damka, są po prostu bardzo wygodne i stosunkowo uniwersalne. Obserwując cyklistów, przemierzających ścieżki rowerowe, pokusić się można o stwierdzenie, że w kategorii rowerów miejskich, wynikający z rodzaju ramy, podział na modele damskie i męskie, nie jest równoznaczny z płcią rowerzysty. Panowie również chętnie korzystają z komfortowych „damek”, które pozwalają im między innymi na większą swobodę jazdy.

Jeśli rower miejski... to jaki?

Ze względu na intensywny rozwój rynku rowerów miejskich, popularnie nazywanych holendrami, producenci walczą o klientów, a konsumenci, mający możliwość wyboru spośród setek modeli i atrakcyjnych promocji, ostateczną decyzję w zdecydowanej większości uzależniają od ceny sprzętu (63%). Mniej popularnymi kryteriami generującymi poszukiwania są: przeznaczenie danego modelu, ilość biegów oraz producent.

fot. mat. prasowe

Wybór roweru - parametry

Ze względu na intensywny rozwój rynku rowerów miejskich, popularnie nazywanych holendrami, producenci walczą o klientów, a konsumenci, mający możliwość wyboru spośród setek modeli i atrakcyjnych promocji, ostateczną decyzję w zdecydowanej większości uzależniają od ceny sprzętu (63%).


Szeroki asortyment rowerów w bardzo przystępnych cenach motywuje do wnikliwych poszukiwań najbardziej korzystnej oferty. Z zebranych danych wynika, że zdecydowana większość Internautów (ponad 65%) chciałaby na nowy rower wydać nie więcej niż 1000 zł. Ponad 26% konsumentów planuje zamknąć swój rowerowy budżet w kwocie 1500 zł. Modele kosztujące nie więcej niż 500 zł oraz te o cenie przekraczającej granicę 2000 zł wybierane są sporadycznie.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: