eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek mediów i reklamy 2013-2017

Rynek mediów i reklamy 2013-2017

2013-06-06 11:11

Przeczytaj także: Rynek mediów i reklamy 2012-2016


„Zeszłoroczne prognozy dotyczące słabnącej roli telewizji na rzecz przede wszystkim Internetu potwierdzają się. Nie dziwi zatem coraz większa popularność reklamy telewizyjnej online. Ze względu na większe zainteresowanie ze strony widzów odpłatną telewizją, wzrosły przychody z reklam emitowanych przez operatorów telewizji odpłatnej. Podsumowując, pomimo wzrostu popularności reklamy w Internecie, reklama telewizyjna nadal będzie odgrywać istotne znaczenie” – wskazuje Agnieszka Kurzeja, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

Reklama radiowa w Polsce i na świecie
  • Ogólna suma przychodów z reklam radiowych osiąganych w państwach Europy Zachodniej istotnie przekracza odpowiadające im przychody generowane w państwach Europy Środkowej i Wschodniej. Jednakże to w naszym regionie przewidywana jest wyższa stopa wzrostu przychodów CAGR. Także szacowana stopa wzrostu dla Polski – 2,5%, jedna z niższych w Europie Środkowej i Wschodniej, przewyższa stopy wzrostu określone dla większości państw zachodnich.
  • Jeśli chodzi o wysokość przychodów z reklam radiowych, to liderami w Europie Środkowej i Wschodniej są Rosja, Polska i Turcja. Z prognoz wynika, że w okresie 2013 – 2017 r. kraje te powinny odnotować wzrost przychodów. Spośród wymienionych krajów, największy wzrost przewiduje się dla Turcji (9,2% CAGR), a najmniejszy dla Polski (2,5% CAGR).
  • Po spadku przychodów z reklam radiowych w 2008 r. Polska odnotowuje stopniowy wzrost przychodów z tych reklam. Szacuje się, że w 2017 r. przychód ten wyniesienie 195 mln USD.
  • W latach 2013-2017, pomimo rosnących przychodów z reklam radiowych, będą one stanowić coraz mniejszy udział w ogólnych przychodach ze wszystkich rodzajów reklam dostępnych na polskim rynku. Spadek ten wyniesie rokrocznie od 0,2% do 0,4%.

„Pomimo, że około 80% Polaków słucha radia, przychody z reklam radiowych są stosunkowo niskie w porównaniu z ogólną sumą przychodów z reklam w Polsce. Wpływ na taką sytuację ma przede wszystkim postęp technologiczny związany z postępującą popularyzacją telewizji i Internetu, a także coraz szerszy dostęp do smartfonów i innych urządzeń za pośrednictwem, których nadawane jest radio internetowe. Mimo tych czynników w kolejnych 5 latach przewidywany jest stopniowy wzrost przychodów z reklam radiowych, czego powodem może być planowane na drugą połowę 2013 r. udostępnienie 12 cyfrowych kanałów radiowych” – wskazuje Agnieszka Kurzeja, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

Dostęp do Internetu w Polsce i na świecie
  • Rynek dostępu do Internetu analizujemy głównie w podziale na Internet szerokopasmowy oraz mobilny.
  • Globalnie jest to potężny rynek wart – wg danych PwC – 394 mld USD w 2012 r. z potencjałem wzrostu do poziomu 665 mld USD do 2017 r. (11% CAGR). Podobnie jak w Polsce tak i na świecie zauważalny jest dynamiczny rozwój mobilnego dostępu do Internetu, co przełoży się na wzrost jego wartości ze 185 mld USD w 2012 r. do 385 mld USD w 2017 r. (15,8% CAGR), przy jednoczesnej niższej dynamice wzrostu tradycyjnego dostępu do Internetu na poziomie 6,1% CAGR. W efekcie już w 2014 r. rynek mobilnego dostępu do Internetu będzie stanowił ponad 51% wartości globalnego rynku dostępu do sieci.
  • A jaka sytuacja czeka nas w Polsce? O ile jeszcze w 2012 r. rynek Internetu mobilnego w Polsce stanowił zaledwie połowę wartości tradycyjnego dostępu (712 mln USD wobec 1390 mln USD) to już sama dynamika wzrostu rynku mobilnego Internetu (CAGR na poziomie 14,5% wobec 3,5% dla tradycyjnego dostępu do sieci) pozwoli znacząco zmniejszyć dystans do 2017 r., kiedy to wartość rynku mobilnego prognozujemy na 1400 mln USD wobec 1650 mln USD dla szerokopasmowego Internetu.

poprzednia  

1 2 3 4 ... 7

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: