Produkcja samochodów V 2005
2005-06-17 10:36
Przeczytaj także: Produkcja samochodów VII 2005
Przyczyną takiego stanu wydaje się być wciąż niski popyt na nowe auta na rynku krajowym, gdyż zainteresowanie "polskim produktami" na rynkach europejskich jest wciąż wysokie. Z ponad 35 tys. wyprodukowanych w maju samochodów, prawie 34 tys. (czyli 93 procent) znalazło swoich nabywców poza granicami Polski.Największym polskim producentem jest niezmiennie Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej samochodów osobowych w maju tego roku wyniósł prawie 55 procent. Drugą pozycję z wynikiem 22,53 procent zajmuje Opel (jednak jego produkcja zmniejszyła się o ponad 6,5 tys. w stosunku do ubiegłego miesiąca). Trzecia pozycja przypadła w udziale firmie Volkswagen. Jej udział w rynku producentów krajowych wyniósł na koniec maja 16,24 procent. Na pozycji czwartej znajduje się FSO z udziałem 6,22 procent.
Pierwszą pozycję wśród produkowanych w Polsce modeli z ponad 45 procentowym udziałem w całkowitej produkcji samochodów osobowych na terenie Polski utrzymuje Fiat Panda. Na drugiej pozycji lokuje się Opel Astra (13,7 proc. udziału) a tuż za nim Volkswagen Caddy (11,5 proc. udziału) oraz Fiat Seicento (9,5 procent). Kolejne pozycje zajmują: Opel Agila, FSO Lanos, VW Transporter oraz FSO Matiz.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Sprzedaż nowych samochodów spada
-
Polski rynek motoryzacyjny a otoczenie gospodarcze
-
Stabilizuje się rynek motoryzacyjny
-
Przemysł motoryzacyjny, czyli dominacja Chin i droga przez wyboje
-
Branża automotive bez szans na powtórkę z 2023 roku?
-
W Gliwicach ruszyła produkcja użytkowych pojazdów elektrycznych Stellantis
-
Padły nowe rekordy w przemyśle motoryzacyjnym
-
Branża automotive - jest pierwsze podsumowanie 2023 roku
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w eksporcie i w produkcji