eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polski e-commerce 2012

Polski e-commerce 2012

2013-01-10 10:10

Przeczytaj także: Branża turystyczna radzi sobie w m-commerce


- Warto zwrócić uwagę na to, że zakupy internetowe są doskonałą szansą dla mieszkańców mniejszych miejscowości. Często mieszkają oni daleko od dużych centrów handlowych, a co za tym idzie mają trudniejszy dostęp do atrakcyjnych cenowo produktów – tłumaczy Adaszewski. – Dla nich zakupy online mają szczególną wartość. Dużo szersza oferta oraz znacznie atrakcyjniejsze ceny w stosunku do lokalnego rynku to poważna przewaga sklepów internetowych – dodaje.

Telefony i konsole najpopularniejsze

Zgodnie z danymi Nokaut.pl, najczęściej poszukiwanym produktem w 2012 roku był smartfon Samsung Galaxy SIII i9300. Wśród dziesięciu najpopularniejszych przedmiotów w ramach porównywarki cen zdecydowanie prym wiodła elektronika, w tym przede wszystkim telefony, konsole gier oraz aparaty.

Dane te potwierdzają tendencję, z jaką mamy do czynienia od kilku lat – najnowsze modele telefonów, konsol do gry czy innych urządzeń elektronicznych tryumfują we wszystkich rankingach popularności produktów kupowanych online. Zresztą to właśnie elektronika była na początku internetowego handlu najpopularniejszą kategorią wśród Internautów.

Lista Top 10 najpopularniejszych produktów w 2012 roku nie odzwierciedla jednak generalnego zainteresowania kategoriami produktowymi w Nokaut.pl. Tu od dłuższego czasu niekwestionowanym liderem jest bowiem Dom i ogród. W ramach tej kategorii Internauci najczęściej w minionym roku poszukiwali zestawów mebli sypialnianych, narożników oraz pościeli. Wpływ na niesłabnącą popularność tej kategorii z pewnością ma bardzo szeroka oferta produktowa – można w niej znaleźć ponad 1 milion 130 tysięcy produktów. Pod względem liczby produktów była to najbogatsza kategoria 2012 roku w Nokaut.pl.

Dodając do tego atrakcyjniejsze niż w tradycyjnych sklepach ceny oraz coraz większe zaufanie do internetowych sprzedawców, mamy gotowy przepis na rosnącą popularność zakupów w sieci.

Nowością minionego roku jest awans kategorii Moda i styl na drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych kategorii produktowych. Kategoria ta zanotowała wzrost popularności względem dwóch popularnych dotychczas: Sprzęt AGD o 3% oraz Komputery o 36%. Na tak duży wzrost Modą i stylem wpłynęło nie tylko coraz większe zainteresowanie wśród Użytkowników sieciowymi zakupami odzieży, butów, dodatków czy nawet biżuterii, ale przede wszystkim obecność w Internecie zarówno małych sklepów jak i wielkich sieci odzieżowych.

- Polacy kupują w sieci już nie tylko produkty z kategorii Dom i ogród, Sprzęt AGD czy Komputery ale coraz częściej ubrania oraz biżuterię – tłumaczy Fabian Adaszewski. – Minęły już czasy kiedy odzież musiała być przymierzona a materiał oraz jakość wykonania sprawdzone. Dziś ustawowa możliwość zwrotu lub wymiany towaru sprawia, że zakupy odzieży w Internecie mogą być równie atrakcyjne jak te w tradycyjnych sklepach. – kończy.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: