eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najlepsze centra handlowe

Najlepsze centra handlowe

2012-12-18 10:47

Przeczytaj także: Centra handlowe przed wyzwaniami


Jakość obsługi w Strefie Gastronomicznej

Oceniając lokale w Strefie Gastronomicznej klienci, podobnie jak w Stefie Zakupów, skupili się na dwóch aspektach: wyglądzie i czystości lokalu oraz kompetencjach i uprzejmości pracowników. Lokal do badania klienci wybierali sami, na podstawie zachęcającego wyglądu i własnych preferencji. Aby dokonać pełnej oceny, klienci musieli dokonać również zakupu.

Średni ogólny wynik w tej kategorii to 84,4%. Ponownie lepiej oceniono wygląd lokali (95%) niż obsługę (80,4%). Lokale straciły noty przede wszystkim przez brak propozycji dodatkowych produktów i podobnie jak w przypadku sklepu – niezapraszanie klientów do ponownej wizyty (w obu przypadkach odpowiedzi NIE udzieliło 51,6% klientów).

Mimo to, lokale aż w 6 badanych centrach handlowych uzyskały wynik 100%, w jednym centrum - 97,7%, a w kolejnych pięciu – 95,5%. Najsłabiej ocenione lokale zdobyły tylko 40,9%.

fot. mat. prasowe

Najlepsze 5 wyników – Strefa Gastronomiczna

Średni ogólny wynik w tej kategorii to 84,4%. Ponownie lepiej oceniono wygląd lokali (95%) niż obsługę (80,4%).



Jakość obsługi w delikatesach i supermarketach

Średni ogólny wynik osiągnięty przez delikatesy/supermarkety to 79,4%. Czystość i wygląd sklepu zdobyły wysoką notę - 92,9%, słabiej jednak wypadły - obsługa przy kasie (79,3%) i na sali sprzedaży (71,1%).

Największym problemem okazała się trudność ze znalezieniem pracownika na terenie sklepu (37,5% klientów miało z tym problem). Gdy już się to udało, tylko 7 z 10 klientów zostało przez nich powitanych. Co martwi, zaledwie 4 na 10 pracowników zaprowadziło wysłannika do szukanego produktu, a co drugi - po prostu wskazał klientowi drogę.

Ocenę obniżył też fakt, że wysłannicy nie byli witani z uśmiechem i utrzymaniem kontaktu wzrokowego (3/4 pozytywnych odpowiedzi). Kasjerzy często też nie dziękowali, nie żegnali klientów (78,1%) ani nie zapraszali do ponownych zakupów (46,9%).

Najlepszy wynik osiągnęły delikatesy w konińskim Ferio, gdańskiej Alfie, toruńskim centrum Plaza oraz Galerii Jastrzębie (100%). Drugi wynik przypadł delikatesom/marketom w Centrum Handlowym Reduta, Centrum Handlowym Blue City w Warszawie i w Galerii Olimp w Lublinie (96%), a trzeci zdobyły delikatesy/supermarkety w centrach: Focus Park Zielona Góra, Wzorcownia Włocławek, Sadyba Best Mall Warszawa oraz Galeria Słupsk (92%). Najsłabszy wynik w tej kategorii to 50%.

fot. mat. prasowe

Najlepsze 5 wyników – Delikatesy/Supermarket

Średni ogólny wynik osiągnięty przez delikatesy/supermarkety to 79,4%. Czystość i wygląd sklepu zdobyły wysoką notę - 92,9%, słabiej jednak wypadły - obsługa przy kasie (79,3%) i na sali sprzedaży (71,1%).


Jak cię widzą, tak cię piszą!

Na koniec klienci testowi, biorący udział w badaniu, zostali poproszeni i wyrażenie opinii na temat odbytej wizyty. 4,7 – to średnia ocena, jaką wystawili odwiedzonym centrom handlowym (skala 1-6).

Analizując wyniki niniejszego badania, należy pamiętać o tym, że jest to jedynie zarys sytuacji i zbadane centra handlowe różnią się od siebie wielkością oraz organizacją. Aby uzyskać w pełni miarodajne wyniki, należałoby tego typu wizyty powtarzać cyklicznie, w dłuższym okresie czasu oraz większej liczbie placówek funkcjonujących na terenie danego centrum.

poprzednia  

1 ... 3 4

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: