eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polski Internet a premiery filmowe

Polski Internet a premiery filmowe

2012-11-23 13:22

Przeczytaj także: Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin


Internetowe pokłosie „Pokłosia”

To, co dzieje się w sieci w związku z filmem „Pokłosie”, stanowi już teraz podstawę do kilku poważnych opracowań naukowych z różnych dziedzin. W dużym skrócie stwierdzić można z pewnością, że dyskusja internautów trwa, skutecznie podkręcana przez media. Między 14 a 21 listopada napisano o „Pokłosiu” ponad tysiąc razy, od 1 września łącznie 2,6 tys. razy. Charakter dyskusji można określić jako festiwal nienawiści internautów do filmu, jego twórców i siebie wzajemnie. „Obława” nie wywołała aż takiego szumu, co więcej – wiele publikacji wzmiankujących „Obławę” dotyczy „Pokłosia”, a łącznikiem jest Maciej Stuhr, grający w obu filmach.

Dobrze wypromowane filmy dla dzieci

Obecność „Dzwoneczka i sekretu magicznych skrzydeł” w TOP10 najczęściej opisywanych filmów nie jest przypadkiem – produkcje przeznaczone dla najmłodszych widzów cieszą się dużą popularnością w sieci. „Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa” i inne, podobne tytuły wystąpiły licznie w drugiej dziesiątce zestawienia. Takie produkcje omawiane są przez najmłodszych internautów, ale też ich rodziców, wyjścia do kina pojawiają się też jako propozycje spędzenia czasu przez różnego rodzaju domy kultury czy świetlice.

fot. Deklofenak - Fotolia.com

Kino

O tym, jak ważnym zjawiskiem kinowym – bez względu na jego ocenę – jest popcorn, najlepiej świadczy dyskusja wokół nowego kina Helios we Wrocławiu, które nastawione ma być na kino artystyczne i pozbawione atrakcji w postaci popcornu.


Towarzystwo popcornowe

O tym, jak ważnym zjawiskiem kinowym – bez względu na jego ocenę – jest popcorn, najlepiej świadczy dyskusja wokół nowego kina Helios we Wrocławiu, które nastawione ma być na kino artystyczne i pozbawione atrakcji w postaci popcornu. Kukurydziana przekąska jest już niemal symbolem kina komercyjnego i bezrefleksyjnego. W analizowanym okresie, od 1 września 2012 roku o chodzeniu do kina jako formie rekreacji – abstrahując od konkretnych tytułów filmowych, napisano w sieci ponad 3,6 tys. razy, w niemal 1/3 przekazów pojawiło się odniesienie do popcornu. Dla wielu jedzenie jest nierozerwalnie związane z oglądaniem filmu, dla innych jest to brak kultury. Ciekawym przypadkiem są osoby zaangażowane w odchudzanie w sieci – forowicze i forowiczki skupione na forach dla dbających o linię, wszechobecny zapach popcornu uważają za największy problem kin i pokusę nie do przezwyciężenia. Dla tych, którzy z pokusą walczyć nie zamierzają, powstał profil na Facebooku – „Wpieprzam popcorn w kinie i jestem z tego dumny!”. Na razi polubiły go 204 osoby. Konkurencyjne „Stop wpieprzaniu w kinie” zebrało już 4 179 fanów.

Informacje o raporcie
Analizę wykonano na podstawie ponad 27 129 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się tytuły analizowanych filmów. Raport obejmuje materiały od 1 września do 21 listopada 2012 r. Dodatkowo zbadano dwa profile na Facebooku związane ze spożywaniem popcornu w kinie.

Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: