Ranking wyborczy w Epr.pl
2005-04-20 00:01
Przeczytaj także: Przegląd wydarzeń PR
Bieżący rok stoi pod znakiem kilku ważnych wydarzeń politycznych. Zaliczyć do nich można m.in.: wybory parlamentarne, kampanię prezydencką i głosowanie nad konstytucją Unii Europejskiej. To także wyjątkowa, bo zdarzająca się raz na kilka lat, okazja, by śledzić zachowania polityków w najważniejszym dla nich momencie – prezydenckiej kampanii wyborczej, kiedy przekonują do siebie wyborców i rywalizują z przeciwnikami politycznymi.W Rankingu Wyborczym na polityków “nie głosują” wyborcy, lecz media, ponieważ zajmowane przez nich miejsca odzwierciedlają liczbę publikacji, jaką poświęcają im dziennikarze z prasy, radia i telewizji. Ranking daje zatem informację o intensywności kampanii i medialności kandydatów oraz o zasięgu prowadzonych przez nich działań wyborczych. Dowiadujemy się z niego, na przykład, o którym polityku częściej pisano się w tytułach ogólnopolskich, a kto częściej pojawia się w poszczególnych województwach.
- Celem wspólnej inicjatywy Epr.pl i TAI jest także przybliżenie zagadnień PR i marketingu politycznego stosowanych podczas kampanii wyborczej – powiedział Witold Sokołowski, redaktor serwisu Epr.pl – Chcemy zwrócić uwagę specjalistów PR na znaczenie socjotechniki i wizerunku medialnego we współczesnym świecie. Do oceny przebiegu kampanii zaprosiliśmy znanych komentatorów świata mediów i polityki.
- Analiza przekazów prasowych dotyczących tematyki wyborczej to bardzo interesujące zadanie, nie tylko pod względem technicznym, ale i poznawczym – powiedziała Anna Brzosko, Główny Specjalista ds. Marketingu i PR Telefonicznej Agencji Informacyjnej - z przyjemnością przystępujemy do jego realizacji. Wyniki kilkumiesięcznej analizy kampanii i ich zestawienie z wynikami wyborów stworzą bogaty materiał badawczy, który posłużyć może niejednemu analitykowi.
Ranking Wyborczy stworzony został na podstawie przekazów prasowych z ponad 400 tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej oraz specjalistycznej. Monitoringiem objęte zostały hasła: wybory prezydenckie, kandydat na prezydenta.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Deepfake zagraża wyborom 2024
-
Czy sztuczna inteligencja może wybrać prezydenta USA?
-
Czy uda się zrealizować obietnice KO, Trzeciej Drogi i Nowej Lewicy? Sprawdź możliwe scenariusze
-
Rekordowa frekwencja wyborcza i… w internecie
-
Czy technologia deepfake wpłynie na wyniki wyborów parlamentarnych?
-
Kto obniży podatki, a kto zlikwiduje ZUS? Sprawdź podsumowanie obietnic wyborczych
-
inFakt Check: analiza obietnic wyborczych Bezpartyjnych Samorządowców
-
Czy wybory do Sejmu i Senatu mogą zostać zhakowane?
-
inFakt Check: analiza obietnic wyborczych Lewicy